چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/24 07:14
پارکینسون | بیماری پارکینسون
کد خبر: 27393

اولین و مهم ترین نشانه پارکینسون که نادیده می گیرید/دیگر نشانه های پارکینسون را بشناسید

بیماری پارکینسون یک بیماری شایع به خصوص در سنین کهنسالی است. پارکینسون علائمی دارد که معمولاً نادیده گرفته می شود. در این مطلب با 4 علامت بیماری پارکینسون آشنا می شود.

در دنیا سالانه هزاران نفر به بیماری پارکینسون مبتلا می شوند. بیماری پارکینسون یک بیماری شایع به خصوص در سنین کهنسالی است. پارکینسون علائمی دارد که معمولاً نادیده گرفته می شود. در این مطلب با 4 علامت بیماری پارکینسون آشنا می شود.

بر اساس گزارش بنیاد پارکینسون، بیماری پارکینسون (PD) در حال افزایش است. در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر در جهان از این بیماری رنج می‌برند که دومین بیماری تخریب کننده عصبی بعد از آلزایمر است.

در حالی که احتمال تشخیص PD با افزایش سن راحت‌تر است، در ۴ درصد از افراد قبل از ۵۰ سالگی تشخیص داده می‌شود و مردان ۱.۵ برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به آن هستند.

پارکینسون

بیماری پارکینسون چیست؟

وقتی به پارکینسون فکر می‌کنید، ممکن است تنها لرزش دست‌ها را نشانهٔ آن بدانید، اما این بیماری با چند علامت دیگر ظاهر می‌شود.

در حالی که لرزش و کندی (علائم حرکتی اصلی پارکینسون) ممکن است برای بیماران بیش از حد آزاردهنده نباشد، علائم غیرحرکتی دیگر نیز وجود دارد که کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چهار علامت رایج پارکینسون که نادیده گرفته می‌شود شامل:

 مشکلات خواب

یکی از علائم PD ممکن است در خواب رخ دهد. اختلال رفتاری خواب REM (RBD) باعث می‌شود که فرد زمانی که به خواب می‌رود، «رویاهای واضح و ناخوشایند» ببیند.

یبوست

یبوست یکی از پایدارترین علائم بیماری پارکینسون است. از آنجایی که یبوست بر جذب و اثربخشی داروهای PD تأثیر می‌گذارد، درمان آن بسیار مهم است.

تغییرات در دست خط

منطقی است که دست خط به دلیل لرزش‌هایی که در بیماران PD وجود دارد تغییر می‌کند. با این حال، ممکن است قبل از شروع لرزش دست‌ها شما این تغییرات را در دست خط خود مشاهده کنید.

دست خط کوچک و فشرده که میکروگرافیا نامیده می‌شود مشخصه پارکینسون است.

بی تفاوتی

معاشرت با دوستان، مسافرت یا خواندن کتابی که پیش از این برایتان لذت بخش بود دیگر شما را شاد نمی‌کند. احساس بی‌تفاوتی نسبت به زندگی یکی دیگر از علائم رفتاری پارکینسون است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqjbp