جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/14 22:33
اربعین
کد خبر: 26563

جدیدترین خبر از اربعین| توصیه‌هایی برای زائران

بر اساس آخرین اخبار، تاکنون ۳۸۵ هزار زائر از کشورمان برای برگزاری مراسم اربعین وارد عراق شده‌اند. توصیه مسئولان این است که زائران مدت سفر خود را کوتاه کرده و زودتر به کشور بازگردند.

زائران اربعین حسینی (ع) می‌توانند از شش مرز خسروی، مهران، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای ورود به عراق استفاده کنند. تاکنون حدود ۳۸۵ هزار زائر ایرانی وارد عراق شده اند که بیشترین تردد از مرز مهران انجام شده است.

حدود ۶۰ هزار نفر هم از طریق هوایی به کربلا یا نجف رفته‌اند.

 پیش بینی می‌شود حدود ۵ میلیون زائر به سفر اربعین بروند.

روز گذشته نیز ۱۰ هزار بلیط هواپیما به فروش رفت، البته اختلال در سامانه خرید به دلیل تقاضای زیاد، موجب ایجاد مشکلاتی برای متقاضیان شد.

پس از فروکش کردن ناآرامی‌های سیاسی در عراق و بازگشایی مجدد مرزها، هم اکنون تردد روان در مرزها برقرار است، البته هرچه به روز اربعین نزدیک تر شویم، تعداد زائران در مرزها بیشتر شده و طبیعی است که به استقرار بیشتر امکانات در مرزها از جمله وسایل نقلیه، پارکینگ، مواد خوراکی و آشامیدنی، امکانات رفاهی و بهداشتی و مراقبت‌های امنیتی و انتظامی نیاز است.

قیمت بلیط هواپیما برای سفر اربعین ۶ میلیون تومان تعیین شده است، اما برخی اخبار درباره گران فروشی بلیط هوایی و اتوبوس وجود دارد و موجب نگرانی زائران شده است با این حال مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین بر مقابله با گران فروشی در سفر اربعین تاکید کرده است.

او گفته است:« هر پارکینگی از قیمت مصوب ۵ و۱۰ هزار تومان تخلف کرد باید با او برخورد شود و اگر لازم شد، آن پارکینگ تعطیل شود.

وزیر راه، بازرسان ویژه را برای نظارت بر بلیط فروشی تعیین کرده است.

تا الان هم با سه شرکت متخلف برخورد شده است. سازمان هواپیمایی هم نباید اجازه دهد کوچکترین تخلفی انجام شود.»

بانک ملی، بانک تجارت، بانک صادرات، بانک سپه و بانک ملت ارز مورد نیاز زائران را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

زائرانی که برگه‌ تردد دارند تنها تا روز اربعین اجازه خروج از ایران و ورود به عراق را خواهند داشت. این گذرنامه از تاریخ خروج از ایران در کشور عراق یک ماه اعتبار خواهد داشت و فقط مخصوص مرسم اربعین است.

مسئولان ستاد اربعین به زائران توصیه دارند که به تدریج وارد عراق شده و با توجه به اینکه مواکب عراقی در پایان روز اربعین به کار خود پایان می‌دهند، زودتر به کشور بازگردند تا با مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات و همچنین وسایل حمل و نقل مواجه نشوند.

همچنین به زائران توصیه شده است که در طول مسیر پیاده‌روی موارد بهداشتی و درمانی را رعایت کنند، در مواجهه با گرد و غبار، ترجیحا از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند و در صورت داشتن بیماری، حتما داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را به همراه داشته باشند.

تزریق دز یادآور نیز توصیه مهم دیگر به زائران اربعین است. ثبت نام در سامانه سماح نیز توصیه دیگر مسئولان به زائران است.

منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oawzg