سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/04 01:00
وام بازنشستگی
کد خبر: 23870

مشمولین وام بازنشستگی مشخص شدند | شرایط جدید وام بازنشستگی

۱۲ میلیون تومان در بهترین حالت کمی بیشتر از دو ماه حداقل مستمری است که سازمان تامین اجتماعی آن را به بازنشستگان خود پرداخت می‌کند.

 نام‌نویسی از متقاضیان وام بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی آغاز شد. برای سال ۱۴۰۱ ارزش این وام بازنشستگی ۱۲ میلیون تومان و نرخ بازپرداخت آن ۴ درصد است. وام بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای شرایط زیر باشند:

– داشتن کمتر از ۷۲ سال سن

– نداشتن بدهی و تعهد بانکی

– استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته

درخواست وام

همه موارد فوق از جمله عواملی هستند که در غربالگری متقاضیان ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی باعث کاسته شدن از صف متقاضیان می‌شوند.

 نام‌نویسی از متقاضیان وام بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی آغاز شد. برای سال ۱۴۰۱ ارزش این وام بازنشستگی ۱۲ میلیون تومان و نرخ بازپرداخت آن ۴ درصد است.

در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی برای وام ضروری بازنشستگان پیش‌بینی شده است. این یعنی از میان جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، حدود ۴۱۶ هزار نفر شانس دریافت این تسهیلات را دارند.

۱۲ میلیون تومان در بهترین حالت کمی بیشتر از دو ماه حداقل مستمری است که سازمان تامین اجتماعی آن را به بازنشستگان خود پرداخت می‌کند.

با این حال شرایط بازپرداخت آن از یکسو و وضعیت نامناسب اقتصادی عموم بازنشستگان از سوی دیگری طوری است که تقاضا برای دریافت این وام زیاد خواهد بود.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8wmb