چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/29 03:30
بهره کشی جنسی
کد خبر: 23384

آزار و اذیت تعدادی دانش آموز توسط معلم تایید شد | ماجرا چیست؟

در حالی که رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در مصاحبه ای عنوان کرد یک معلم در شهرستان فردوس اقدام به آزار و اذیت و بهره کشی جنسی از دختران دانش آموز در پارکینگ منزلش نموده بود روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی اعلام کرد اصل اتهام وارده کودک‌آزاری بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: خرداد گذشته و در پی اعلام شکایت خانواده های 7 تن از دانش آموزان دختر، مبنی بر این که فرزندشان توسط معلمی هدف آزار و اذیت و بهره کشی جنسی قرار گرفته است، بلافاصله پرونده ای در باره  بهره کشی جنسی تشکیل شد و با طی روال قانونی در شعبه 101 دادگاه کیفری 2  موضوع اتهام  بهره کشی جنسی مورد رسیدگی قرار گرفت.

قاضی علی موحدی راد افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و دادسرا، مشخص شد که متهم 55 ساله که هیچ سابقه محکومیت کیفری هم ندارد، با نشان دادن فیلم های مبتذل از طریق گوشی تلفن همراه به دختران خردسال و برخی رفتارهای غیراخلاقی، اقدام به آزار و اذیت و بهره کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن کودکان خردسال می کرد.

واکنش آموزش و پرورش به آزار هفت دانش آموز دختر توسط یک معلم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پی انتشار خبر آزار جنسی دانش‌آموزان توسط معلم مرد ۵۵ ساله در فردوس افزود: اردیبهشت ماه سال جاری فردی با هویت (م . د) دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته است در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است.

وی گفت: فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.

دادگستری: اصل اتهام وارده به معلمی در فردوس کودک‌آزاری است

در همین حال روابط عمومی دادگستری کل خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ ای افزود: موضوع تجاوز معلمی در فردوس به ۱۸ کودک که در رسانه‌های معاند منتشر شده، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: اصل اتهام وارده کودک‌آزاری بوده که این پرونده در خرداد امسال به ثبت محاکم قضایی رسیده است.

دادگستری خراسان جنوبی اعلام کرد: تعداد شاکیان هفت نفر بوده‌اند که در ۶ مورد فقط کودک‌آزاری اتهام بوده و اثبات شده است، رای پرونده ۶ نفر از شکات صادر شده که در محاکم تجدید نظر استان قابل اعتراض است و پرونده یک شاکی هم در حال رسیدگی است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پس از سیر روند قانونی پرونده، متهم به پنج سال حبس تعزیری و ۲ سال عدم اقامت در فردوس محکوم شده که در ادامه رسیدگی‌های قضایی با اعتراض یکی از شاکیان، پرونده به شعبه تجدید نظر استان ارسال شده و جریان رسیدگی ادامه دارد.

 روایت کلی ماجرا از زبان والدین قربانیان 

به گزارش فارس، م.د یک معلم مرد ۵۵ ساله در شهرستان فردوس، تعدادی دختر بچه محصل در مقاطع تحصیلی پایین را مورد آزار جنسی قرار داده است. وی با سوءاستفاده از کلاس‌های خصوصی، تصاویر و فیلم‌های مستهجن برای کودکان پخش و آنان را مورد آزار جنسی قرار می‌داد.

خانواده‌های کودکان با اعتماد به ظاهر و رفتار فریبنده م.د، فرزندان خود را به کلاس های وی می فرستادند.

«خمودگی، گوشه نشینی و گریه‌های شبانه برخی از این دانش آموزان« و «ترس و واهمه آنها از همکلامی با دیگران» شک خانواده ها را برانگیخت و پیگیری‌های برخی والدین پرده از این راز مخوف برداشت، اما ترس از آبرو و نگرانی از تهدیدهای م.د، خانواده ها را وادار به سکوت کرد.

ولی شکایت تعدادی از خانواده‌ها، پای م.د را که گویا در گذشته نیز سوابقی از آزار جنسی در داشته را به دادگاه باز کرد و حدود یک ماه و نیم قبل، پرونده‌ای جهت رسیدگی به شکایت خانواده‌ها باز شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5kd8