پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/26 01:00
بازنشستگان
کد خبر: 23132

تجمع اعتراضی بازنشستگان در سراسر کشور | بازنشستگان منتظر اصلاح افزایش مستمری‌ها

بازنشستگان می‌گویند: انتظار داشتیم تا قبل زمان پرداخت مستمری تیرماه، اصلاحات انجام شود.

 بازنشستگان برخی شهرها مانند شوش، بابل، دزفول و خرم آباد، نسبت به عدم اجرای مصوبه‌ی شورایعالی کار اعتراض کردند. بازنشستگان در این رابطه می‌گویند: ما خواستار مستمری قانونی هستیم؛ زمان پرداخت مستمری‌ها فرارسیده اما هنوز دولت مصوبه‌ی افزایش را اصلاح نکرده است. به گفته‌ی آن‌ها، بازنشستگان نمی‌توانند با ده درصد افزایش حقوق زندگی کنند.

بازنشستگان می‌گویند: انتظار داشتیم تا قبل زمان پرداخت مستمری تیرماه، اصلاحات انجام شود.

نماینده مجلس: بازنشستگان نمی توانند با ۱۰ درصد افزایش حقوق مشکلاتشان را رفع کنند

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه ندهید بیش از این به بازنشستگان ظلم شود؛ چون با مشکلات معیشتی و رشد تورم گذران زندگی سخت است و نمی‌توانند مسائل درمان و حمل و نقل خود را با ۱۰ درصد افزایش حقوق رفع کنند.

محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (شنبه) در تذکری گفت: یک ماه است که بازنشستگان به دلیل اعتراض به اجرایی نشدن قانون مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان کف خیابان هستند. بازنشستگان پس از ۳۰ سال واریز حق بازنشستگی به صندوق انتظار دارند که به همان میزان دریافتی داشته باشند؛ چگونه انتظار دارید با افزایش ۱۰ درصدی حقوق مشکلات معیشتی آنها برطرف شود؟

وی ادامه داد: باید مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی اجرایی و عملیاتی شود و اجازه ندهید بیش از این به بازنشستگان ظلم شود چون با مشکلات معیشتی و رشد تورم گذران زندگی سخت است و نمی توانند مسائل درمان و حمل و نقل خود را با ۱۰ درصد افزایش حقوق رفع کنند.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: افرادی که در دوران کرونا در بیمارستان ها فعالیت داشتند چرا برای جذب توسط وزارت بهداشت و درمان از امتیازات ویژه ای برخوردار نیستند؟

وی در تذکر دیگری بیان کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی مورد تأکید همه ماست اما نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود.

آصفری افژود: استفاده از اطلاعات تراکنش مالی می‌تواند به عنوان یک مستند در تشخیص مالیات به کار گرفته شود اما نباید تنها مبنای تشخیص و قطعی دریافت مالیات از افراد باشد به ویژه آن که اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نگرفته است. در بسیاری از موارد اصناف دارای کارت ویژه کسب و کار نیستند و از دستگاه پوز برای خیریه، پول قرض دادن و غیره و معذالک استفاده می‌کنند لذا نباید دستگاه‌های پوز و تراکنش‌ها را مبنا قرار داد و با این عنوان بخواهیم از مردم مالیات بگیریم.

وی در پایان گفت : افزایش مالیات می‌تواند در کشور تورم به دنبال داشته باشد و ما باید به جای افزایش مالیات‌ها، مالیات‌های صنوفی که در ایام کرونا با دولت همراهی کردند به سراغ افرادی که فرار مالیاتی دارند برویم همان افرادی که با درآمد آنچنانی حاضر نیستند اظهارنامه مالیاتی پر کنند.

 

منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ek9m6