پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/27 09:48
عمو پورنگ | ازدواج عمو پورنگ | مادر عمو پورنگ
کد خبر: 23236

عمو پورنگ عزادار شد | سوگ عزیز عمو پورنگ را پیر کرد

عمو پورنگ در پی آخرین استوری خود در اینیستاگرام حاشیه ساز شد

عمو پورنگ یکی از محبوب ترین مجری های برنامه های کودک ایران است. عمو پورنگ دربرنامه های کودک زیادی ایفای نقش کرده است که معروف ترین آن محله گل و بلبل می باشد. عمو پورنگ یکی از معروف ترین شخصیت های فضای مجازی با بیشتر از 4 میلیون فالوور می باشد. عمو پورنگ به تازگی با انتشار یک استوری غمگین در صفحه شخصی خود حاشیه ساز شد. این استوری مربوط به یکی از شخصیت های معروف هندی می باشد که شایعه شده است از نزدیکان عمو پورنگ می باشد. 

عمو پورنگ

بیوگرافی داریوش فرضیایی عمو پورنگ

نام :داریوش

نام خانوادگی :فرضیایی

تاریخ تولد :1352/5/1

محل تولد :تهران

تحصیلات :کارشناسی گرافیک

تاهل :مجرد

--------------------------------------

زندگی شخصی  عمو پورنگ

داریوش فرضیایی متولد اول مرداد 1352 در تهران است. او ششمین فرزند خانواده است.

 مادرش سیده فاطمه گیلانپور متولد 1315 در گیلان و پدرش آذری است.

وی در 29 خرداد ماه 1393 پدرش را از دست داد و عکس او در کنار پدرش واکنش هایی را در فضای مجازی برانگیخت.

عشق و علاقه وصف ناپذیر او به مادر مهربانش ستودنی است و اجراهای دلنشین و صمیمی او سبب شد بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته98% بیننده را به خود اختصاص دهد. او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ التحصیل شد.

داریوش فرضیایی در سفر حج:

عمو پورنگ به همراه بازیگرانی همچون محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا گلزار، حسام نواب صفوی الهام حمیدی، نیوشا ضیغمی و همسرش عازم سفر حج شدن که در ادامه عکسی از آنها با لباس احرام در خانه کعبه را مشاهده میکنید.

فعالیت هنری داریوش فرضیایی عمو پورنگ

فرضیایی از سال 1373 و در 21 سالگی وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ های مختلفی ظاهر شد که شاخص ترین آنها گل پسر و ننه بلقیس بود. با برنامه او ما و شما که به کارتون های درخواستی بچه ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. سال 78 با مجموعه تورنگ و پورنگ بین بچه ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال 1381 با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

او به همراه امیرمحمد در برنامه ای که صداوسیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی تدارک دیده بود (همیار پلیس) به عنوان مجری وبازیگر ایفای نقش کرده است.

عمو پورنگ

 این دو باز با هم در برنامه های دیگری چون بوستان دوستان پورنگ و هزار و شصت و شونزده و کتابخانه عمو پورنگ همکاری خود را ادامه دادند.در این چند برنامه اخیر او با افرادی چون امیر محمد متقیان (نقش های امیر محمد ، گلدون خان ، آقا نگهدار و آقا ممنون) ، محمدرضا خوارزمی (نقش های جوجه ، دود دو) ، امیر سهیلی (نقش سلطان) و ابراهیم شفیعی (نقش پهلون پنبه) و همکار بوده و با آنها خیلی موفق بوده است.

گروه برنامه ساز عموپورنگ در نوروز 1394 ویژه برنامهٔ عیدانه عموپورنگ را به مدت هفت روز با همکاری شهرداری منطقه5 تهران در بوستان جوانمردان ایران به روی آنتن بردند. همچنین محله گل و بلبل تنها برنامه ای است که بزرگترین دکور برنامه کودک را تا به الان با مساحت 1500 متر را داشته است؛ که با مشارکت شهرداری تهران در 90 قسمت 45 الی 60 دقیقه ای تولید و بر روی آنتن شبکه دو رفت.

گفتنی است که ایشان در سال 94 سابقه اجرای 2 برنامه را دارد.همچنین وی در برنامه سه ستاره که به معرفی برترین های سال 94 در ویژه برنامه نوروز 95 پرداخت به عنوان سومین مجری برتر سال 94 در کنار عادل فردوسی پور و رامبد جوان منتخب شد.

عمو پورنگ

 برنامه های تلویزیونی عمو پورنگ

   ما و شما                     1374

    تورنگ و پورنگ               1378

    کودک و نوجوان             1381

    ویژه ماه رمضان             1381

    شبکه بی طرف             1383

    یکی و تکی                  1384

    باز باران با طراوت           1385

    شبکه عمو پورنگ           1387

    مدرسه عمو پورنگ         1388

    بوستان دوستان پورنگ   1389

    هزار و شصت و شونزده  1391

    کتابخانه عمو پورنگ        1392

    عیدانه 94 عمو پورنگ      1394

    محله گل و بلبل              1394

    عیدانه 95 عموپورنگ       1395

عمو پورنگ

عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی 

سفر بی خطر (1386–1387)

شبکه کودک عموپورنگ (1390)

ابراز دلتنگی سپند امیرسلیمانی به کاراکتر تابنده

سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون که به بیماری کرونا مبتلا شده و دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشت، یکی از بازیگران مجموعه کلبه عمو پورنگ است که به دلیل بیماری مدتی از این مجموعه دور مانده است.

بازیگر نقش تابنده در مجموعه کلبه عمو پورنگ که یک نوع کرم خاکی است به دلیل دوران نقاهت بیماری خود و جراحی سختی که داشت به اجبار باید مدتی را در خانه به استراحت بپردازد. 

سپند امیرسلیمانی با انتشار عکسی از شخصیت خود در سریال کلبه عمو پورنگ نوشت:

دلم برات تنگ شده،همونقدر که رفقای صمیمی دلشون برای هم تنگ میشه

دلم خنگ بازیاتو میخواد،گشنگی همیشگیتو و البته فلسفه بافیاتو

الان که توانش نیست و قرار به خداحافطی هم نیست مطمئنم به زودی دوباره میام به هم میرسیم و به هم جون میدیم،من به تو و تو به من

تو تا ابد یکی از رفقای قشنگ من باقی میمونی 

دوستت دارم تابنده جونم به جونت بنده

عمو پورنگ

داریوش فرضیایی که چند روزی است پدرش را از دست داده با قرار دادن پیامی در اینستاگرامش از تمامی کسانی که این ضایعه را به او تسلیت گفته اند قدردانی کرد.

متن پیام داریوش فرضیایی بدین شرح است:

 

پدر و مادر عمو پورنگ

بنام خدا

وظیفه خود میدانم از همه دوستان، هنرمندان.، اصحاب رسانه و مخاطبین عزیز و فهیمی که چه حضورا و چه با ارسال پیام در فضای مجازی و جراید موجب تسلی خاطر بنده و خانواده ام در غم از دست دادن پدر عزیزم گردیدند نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. بی شک پدر و مادر بهترین نعمت های خدا بر روی زمین هستن که امیدوارم هرکسی دارد خدا برایش ببخشد و آنان که دار فانی را وداع گفته اند روحشان شاد و قبرشان پر نور باشد.

داریوش فرضیایی با انتشار این عکس نوشت : سلام دو روزه که دارم از خنده میترکم ، بابا من اون شب تو برنامه تلویزیونی گفتم :یه دختر هندی رو دوست دارم ، میخوام . نگفتم که قرار شده ازدواج کنیم ... مگه همینجوریه آخه...

تازه من با صداقت حرف دلم رو زدم ، این دیگه اینهمه هیاهو نداره... هربدبختی رو من لایک میکنم فکر کردید طرف ایشونه.... نه جانم اشتباه کردی ، قربونت برم ....هیچ خبری نیست...

خلاصه اینکه خیلی دوستتون دارم ولی بیخودی صابون به دلتون نزنید که پلوی عروسی بخورید ،، چون هیچ خبرررررررری نیست،، عموپورنگ ورِ دل خودتون میمونه....

پی نوشت :دمش گرم این چند روز چه خبرها که نشنیدم.... این کاریکاتور هم هدیه عروسی بنده است که آقا جواد از نطنز کشیدن... 

عمو پورنگ

داریوش فرضیایی در سالهای نوجوانی

داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ محبوب در میان کودکان و نوجوانان ، مخاطبان بسیاری دارد و یکی از مجریان محبوب در برنامه های کودک و نوجوان است.

داریوش فرضیایی با بیش از بیست سال سابقه در برنامه های کودک، از جایگاه ویژه ای در میان کودکان برخوردار است. محله گل و بلبل، یکی از مجموعه هایی مشهور او است که در فصل های مختلفی ساخته شده و یکی از بهترین برنامه های کودک شناخته شد.

چهره داریوش فرضیایی در سالها قبل

عمو پورنگ محب کودکان با انتشار عکسی از دوران نوجوانی خود نوشت:

بعضی آدم ها خیلی زود بزرگ می شوند

بعضی آدم ها خیلی آهسته …

بعضی آدم ها هرگز کودکی نمی کنند و بعضی آدم ها هیچ وقت بزرگ نمی شوند. 

 

مادر عمو پورنگ در بیمارستان بستری شد

عمو پورنگ مهربان برنامه های کودک با مادرش زندگی میکند و ارادت او به مادرش زبانزد همگان است. داریوش فرضیایی صفحه اینستاگرامش را با انتشار تصویری از مادرش روی تخت بیمارستان به روز کرد.

 

مادر عمو پورنگ روی تخت بیمارستان

داریوش فرضیایی با انتشار این عکس از مادرش نوشت :مادر یعنی همه اعتبارو من تمام اعتبارم را مدیون مادر هستم کسی که وجودش خیر و برکت زندگی ام هست.به تو افتخار می کنم مادر که این چنین دلنشین و مهربانی تا جاییکه همه دوستت دارند.

پی نوشت:

برای سلامتی همه مادران دعا کنیم از جمله مادر من که امروز بعلت نارسایی قلبی بستری شدهالحمدلله حال عمومی اش خوب هست وانشاالله بادعای خیر شما بهتر نیز خواهد شد.

داریوش فرضیایی در اول مردادماه سال 1352 در تهران به دنیا آمد . داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ از سال 1373 و در 21 سالگی وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ های مختلفی ظاهر شد که شاخص ترین آنها گل پسر و ننه بلقیس بود. با برنامه او ما و شما که به کارتون های درخواستی بچه ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. سال 78 با مجموعه تورنگ و پورنگ بین بچه ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال 1381 با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5k8r