پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/20 01:34
خواستگاری
کد خبر: 22654

عجیب ترین آداب و رسوم خواستگاری در سراسر جهان | شیرجه عمیق برای اثبات عشق

خواستگاری دوره ای است که یک زوج قبل از ازدواج احتمالی با یکدیگر آشنا می شوند. خواستگاری ممکن است یک موضوع غیر رسمی و خصوصی بین دو نفر باشد یا ممکن است یک جلسه عمومی یا یک ترتیب رسمی با حضور خانواده ها باشد.

مراسم خواستگاری برای نزدیک کردن دو نفر به ازدواج طراحی شده است. نگاهی به آداب و رسوم فرهنگ‌های مختلف و دوره‌های مختلف می‌تواند بینش شگفت‌انگیزی در مورد آنچه دو نفر را برای تشکیل خانواده گرد هم می‌آورد، ارائه دهد خواستگاری به معنای درخواست و آشنایی با فردی است که قصد ازدواج با او را دارید. خواستگاری از یکی لحظات بیادماندنی زندگی دختران و پسرها می باشد، در بعضی از کشور‌ها مراسم خواستگاری را با رسوم خاص خود بیادماندنی تر می کنند. در ادامه شما را با برخی از این آداب و رسوم ها آشنا می کنیم با ما همراه باشید 

در فیجی، وقتی صحبت از تحت تاثیر قرار دادن پدر عروس به میان می آید، مردان کار سختی برای انجام آن دارند. این سنت رایج است که قبل از اینکه خواستگار را واجد شرایط ازدواج دخترش بداند ، به پدرش یک دندان نهنگ هدیه می‌دهد. بله، این به معنای شیرجه رفتن و روبرو شدن با بزرگترین پستاندار جهان برای جلب رضایت پدر عروس است.

 

هدیه دادن قاشق ولزی  

در ولز (شهری کوچک است در انگلستان) خواستگاران مرد به زنانی که از آنها خواستگاری می‌کردند، قاشق‌های حکاکی‌شده با دست هدیه می‌دادند که در صورت پذیرش، به معنای نامزدی بود.  این کار به این معناست که او هیچ وقت اجازه نمی دهد عروس خانم در زندگی مشترک با او گرسنه بماند. با گذشت زمان، این قاشق‌های عشق بیشتر به آثار هنری تبدیل شدند تا وسایل خانه، که به دلایلی غیر از ازدواج هدیه داده می شدند. طرح‌های پیچیده‌ای در حکاکی‌ها گنجانده شده بود که برخی از آنها معانی خاصی داشتند: زنگ برای ازدواج، چرخ برای کار سخت و حمایت، نعل اسب برای شانس، قفل برای خانه و امنیت، لنگر برای فداکاری. امروزه، گاهی اوقات در مناسبت های خاص مانند تولد، سالگرد، روز ولنتاین و کریسمس، قاشق عشق به عنوان هدیه داده می شود.

منبع: بیتوته

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4byknd