جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/20 01:04
اپل | آیفون | آیفون 14 | آیفون پرو مکس
کد خبر: 22653

طرح و قیمت آیفون 14 لو رفت | رسوایی امنیتی شرکت اپل براش گران تموم شد

رندرهای مفهومی جذابی از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس منتشر شده که طراحی آن‌ها را در ۶ رنگ نشان می‌دهد. علاوه‌براین به گفته‌ی یکی از تحلیل‌گران، اپل می‌تواند تا سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۰ میلیون آیفون ۱۴ به‌فروش برساند.

یکی از افشاگران خبرهای فناوری با نام کاربری Shadow_leak به‌تازگی رندرهای غیررسمی جدیدی از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس اپل در توییتر به‌اشتراک گذاشته است. این رندرهای مفهومی طراحی بدنه‌ی پشتی آیفون ۱۴ پرو را درحالی‌که مقابل آیفون ۱۴ پرومکس قرار دارد، نشان می‌دهند. این تصاویر نشان‌ می‌دهد پرچم‌داران آینده‌ی اپل از دوربین پشتی سه‌گانه بهره خواهند برد و علاوه‌براین، تأیید می‌کند که دوربین سلفی این گوشی‌ها در بریدگی پانج‌هول و قرصی‌شکل قرار داده خواهند شد.

آیفون

به گزارش NotebookCheck، رندرهای غیررسمی جدید آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس این گوشی‌ها را در رنگ نقره‌ای، گرافیتی، طلایی، سبز، آبی و بنفش نشان می‌دهند. علاوه‌براین نشانه‌هایی در این تصاویر ارائه شده که ازجمله می‌توان به عدد ۱۳ در تاریخ نمایش‌داده شده روی نمایشگر این گوشی‌ها اشاره کرد که شاید اشاره‌ای به تاریخ عرضه‌ی آن‌ها در ۱۳ سپتامبر داشته باشد. همچنین مدل سبزرنگ آیفون ۱۴ پرومکس در این رندرها، تصویر زمینه‌ی ماهی را نشان می‌دهد که در سومین نسخه‌ی آزمایشی iOS 16 ارائه شده است.

آیفون

استفاده از طراحی جذاب مطمئناً به اپل کمک می‌کند تا میلیون‌ها دستگاه آیفون ۱۴ به‌فروش برساند. مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر معروف معتقد است که غول فناوری مستقر در کوپرتینو می‌تواند در نیمه‌‌ی دوم سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۴ تولید کند. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که فاکسکان فقط ۳۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۴ پرومکس تولید خواهد کرد و تولید انبوع آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو نیز از اوایل ماه اوت آغاز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طبق برنامه‌ریزی‌ها، تولید انبوه آیفون ۱۴ پرومکس از اواخر اوت و تولید انبوه آیفون ۱۴ پرومکس نیز در نیمه‌ی اول سپتامبر شروع خواهد شد.

اینطور که به نظر می‌رسد، اپل می‌خواهد در هفته‌ی دوم ماه سپتامبر امسال، از گوشی‌های پرچم‌دار مورد انتظار خود یعنی سری آیفون ۱۴ رونمایی کند.

تقریبا همه‌ی ما می‌دانیم اپل می‌خواهد گوشی‌های خود را در ماه سپتامبر امسال رسما رونمایی کند. البته اگر هیچ اتفاقی نیفتد و اپل را با مشکل مواجه نکند، این اتفاق باید به رسم سنتی که اپل دارد، همیشه در همین ماه رخ بدهد. غالبا هم در هفته‌ی نخست یا دوم سپتامبر شاهد رونمایی از آیفون‌ها هستیم و با توجه به خبری هم که اخیرا به دستمان رسیده، در رابطه با سری آیفون ۱۴ هم همین سیاست قرار است در پیش گرفته شود.

یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری که با نام کاربری ihacktu شناخته می‌شود، اخیرا مدعی شده که آیفون‌های جدید باز هم در روز سه‌شنبه و در تاریخ ۱۳ سپتامبر امسال رسما رونمایی خواهند شد (۲۲ شهریور). ۱۳ سپتامبر هم مصادف است با آخرین روزهای فصل گرم سال که با حرارت آغاز شد و ظاهرا قرار است با حرارت هم به پایان برسد.

اخیرا هم شنیده بودیم که اپل معمولا گوشی‌های خود را در سه‌شنبه‌ی نخست یا دوم هر سپتامبر رونمایی می‌کند. این حدس و البته تاریخ ما را به دو گزینه رساند؛ ۶ سپتامبر و ۱۳ سپتامبر. از آن‌جایی هم که سه‌شنبه‌ی نخست سپتامبر دقیقا یک روز بعد از روز کارگر است، بعید به نظر می‌رسد اپل در آن تاریخ از سری آیفون ۱۴ رونمایی کند. بنابراین ۱۳ سپتامبر محتمل‌ترین تاریخ به حساب می‌آید.

به احتمال خیلی زیاد، پیش‌خرید این گوشی‌ها یا باید بلافاصله بعد از مراسم رونمایی و یا در روز جمعه‌ی همان هفته یعنی ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) آغاز شود. ۲۳ سپتامبر هم (۳۱ شهریور) باید منتظر ورود این گوشی‌ها به بازار باشیم. گوشی‌هایی که در چهار مدل با اندازه‌های ۶٫۱ (آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو) و ۶٫۷ اینچی (آیفون ۱۴ مکس/پلاس و پرو مکس) در دسترس قرار خواهند گرفت.

البته اکنون که چندین سال است شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف از سوی این شرکت‌ها هستیم، به دفعات زیادی تغییرات در برنامه‌ی آن‌ها به وجود آمده است. امکان ندارد یک شرکت، چندین سال فقط در یک روز از محصولاتش رونمایی کند چون یک‌بار به خاطر جنگ، یک‌بار به خاطر بیماری، یک‌بار به خاطر بسیاری دلایل دیگر ممکن است این تاریخ‌ها جابجا شوند. در نتیجه اپل هم ممکن است چند روز قبل یا بعد از تاریخ یادشده از محصولاتش رونمایی کند. خصوصا حالا که به خاطر جنگ و قرنطینه و…، وضعیت زنجیره‌ی تأمین اصلا خوب نیست و هزینه‌ها هم سرسام‌آور شده‌اند.

آنچه که باعث شده بی‌صبرانه منتظر ورود گوشی‌های آیفون ۱۴ به بازار باشیم، تغییراتی است که اپل در این سری ایجاد کرده. از جمله بهترین این تغییرات می‌توان به اضافه شدن قابلیت‌های متعدد به دو مدل پرو و پرو مکس اشاره کرد که سیستم‌عامل با امکانات جذاب، طراحی حفره‌ای دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص چهره، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و… از جمله این موارد به حساب می‌آیند.

دو مدل استاندارد و مکس/پلاس اما تغییرات خاصی ندارند جز اینکه مکس، یک عضو تازه‌وارد به مجموعه است که اندازه‌ی آن به ۶٫۷ اینچ می‌رسد. این گوشی‌ها چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ توان پردازشی، تفاوتی با نسل قبل نخواهند داشت. همچنین بعید است یک سری دیگر از قابلیت‌ها نظیر دوربین، رفرش‌ریت صفحه، اندازه‌ی باتری و… هم ارتقای محسوسی در آن‌ها داشته باشند. انتظار می‌رود این گوشی‌ها همان آیفون ۱۳ با اندازه‌ی متفاوت باشند.

آیفون

با رونمایی و عرضه‌ی سری آیفون ۱۴، تولید چه آیفون‌هایی متوقف می‌شود؟

از آن‌جایی که امسال قرار است فقط چهار گوشی پرچم‌دار اپل در رویداد یادشده رونمایی و عرضه شوند، در نتیجه طبیعی است که انتظار داشته باشیم شرکت آمریکایی، تولید یک سری از مدل‌های قدیمی را متوقف کند تا بدین ترتیب گوشی‌های قدیمی، مزاحم فروش گوشی‌های جدید نشوند. به عبارتی ساده‌تر، گوشی که بیشترین تهدید را برای این سری داشته باشد باید حذف شود.

اینطور که به نظر می‌رسد، آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به اواخر عمر خود نزدیک می‌شوند. از زمانی که پسوندهایی چون «پرو» و «پرو مکس» وارد خط تولید گوشی‌های اپل شد، ندیده‌ایم که هیچ گوشی از این سری، بیشتر از یک سال در بازار تولید شود. هرچند فروشگاه‌های شخص ثالث آن‌ها را می‌فروشند اما در فروشگاه اپل خبری از آن‌ها نیست و تولید آن‌ها هم متوقف می‌شود. همچنین آیفون ۱۱ هم که همچنان به لطف فروش بالایش تولید می‌شود، به احتمال زیاد دیگر بازنشسته خواهد شد.

اپل معمولا با کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت گوشی‌های مدل استاندارد، تمایل دارد آن‌ها را برای سال بعد هم نگه دارد. این اتفاق برای آیفون ۱۱ و ۱۲ رخ داد و انتظار داریم برای آیفون ۱۳ هم رخ دهد. بنابراین نماینده‌ی ۶٫۱ اینچی محبوب اپل، قطعا تا سال آینده هم با ما خواهد بود، اما احتمالا با قیمت ۷۰۰ دلار.

آیفون ۱۲ هم می‌تواند با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش برسد تا نظر کاربران را به خود جلب کند چون این گوشی در مدل پایه، ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود و این کاهش قیمت شاید برای کاربران جذاب باشد. با این حال هنوز چیزی قطعی نیست و این‌ها فقط حدس‌های منطقی و محتملی هستند که با توجه به سیاست آشنای شرکت آمریکایی مطرح می‌شوند. حال باید دید خود شرکت چه تصمیمی در نهایت می‌گیرد.

آیفون

یک تحلیلگر باسابقه‌ی حوزه‌ی فناوری قیمت‌های احتمالی سری آیفون ۱۴ را در توییتر به اشتراک گذاشته است که براساس آن اپل احتمالاً هزینه‌های زنجیره تامین‌ این محصولات را از جیب مشتریانش تأمین خواهد کرد. این افزایش قیمت باعث می‌شود قیمت آیفون ۱۴ اپل چیزی بیش از ۷۹۹ دلار باشد. این در حالی است که طبق گفته‌ی این تحلیلگر، آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند با قیمتی بیش از ۲۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شود.

اخیراً یک افشاکننده قیمت‌های اولیه‌ی سری آیفون ۱۴ اپل را فاش کرده که بر اساس آن کاربران باید ۷۹۹ دلار برای آیفون ۱۴، ۸۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ مکس (آیفون ۱۴ پلاس)، ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۱۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس بپردازند. با این حال طبق گزارشی که در وب‌سایت روزنامه بریتانیایی The Sun منتشر شده، «دنیل آیوز»، مدیرعامل Wedbush Securities پیش‌بینی کرده که اپل به دنبال جبران هزینه‌های زنجیره تامین با افزایش قیمت آیفون‌های ۲۰۲۲ خود است. آیوز حتی مبلغ مربوطه را نیز پیش‌بینی می‌کند: «ما معتقدیم افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری برای سری آیفون ۱۴ در راه است».

آیفون

پیش‌تر ادعا شده بود که قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در حدود ۱۰۰ دلار افزایش می‌یابد. با این حال، نظر این تحلیلگر با سابقه‌ی حوزه‌ی فناوری این است که افزایش قیمت در کل سری خواهد بود. به عبارت دیگر، مدل استاندارد آیفون ۱۴ اپل می‌تواند برچسب قیمتی ۸۹۹ دلاری دریافت کند. طبیعتاً این امر قیمت پایه‌ی آیفون ۱۴ مکس را در مرز ۹۹۹ دلار قرار می‌دهد. از آنجایی که یکی از کارشناسان محبوب این سوال را مطرح کرده که چرا اپل آیفون ۱۴ مکس را تنها ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از آیفون ۱۴ پرو عرضه خواهد کرد، ممکن است قیمت مدل‌های پرو حتی بالاتر از آنچه قبلاً پیشنهاد شده بود نیز باشد.

باید اشاره کرد که هیچ چیزی به طور رسمی توسط غول آمریکایی دنیای فناوری اعلام نشده است، بنابراین همه این قیمت‌های مذکور سری آیفون ۱۴ ممکن است کاملا اشتباه باشد. البته این قیمت‌ها برای طرفداران اپل ممکن است کمی نگران کننده باشد. اگر قیمت آیفون ۱۴ پرو اپل از ۱۱۹۹ دلار شروع شود و آیفون ۱۴ پرو مکس قیمت پایه ۱۲۹۹ دلاری داشته باشد، نسخه‌ی شایعه شده دو ترابایتی آیفون ۱۴ پرو مکس در واقع می‌تواند از مرز ۲۰۰۰ دلار عبور کند. در حال حاضر، نسخه ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۵۹۹ دلار قیمت دارد.

اپل کمتر از سه ماه دیگر از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دارش یعنی آیفون ۱۴ رونمایی خواهد کرد. هر چه به روز رونمایی از این گوشی‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، انتظار می‌رود که خبرها و شایعات زیادی در این مورد منتشر شود. به تازگی تصاویری از ماکت‌های جدید سری آیفون ۱۴ در رسانه‌های خبری منتشر شده که اطلاعات خوبی از جزئیات طراحی این گوشی‌ها به ما داده است. از نظر طراحی، مدل‌های آیفون ۱۴ بسیار شبیه مدل‌های آیفون ۱۳ خواهند بود، اما به استثنای یک تغییر بزرگ که در سری آیفون ۱۴ مدلی به نام آیفون مینی وجود نخواهد داشت. در عوض، اپل دو آیفون ۶.۱ اینچی (آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو) به همراه دو آیفون ۶.۷ اینچی (آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس) را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

تأمین‌کننده اصلی قطعات آیفون ۱۴ از انتظار افزایش قیمت این سری خبر می‌دهد

آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می‌برند که میزبان یک حفره‌ی کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره‌ای است و این حفره‌ها محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. طراحی حفره‌ی کپسولی در کنار حفره‌ی دایره‌ای شکل تفاوت چندانی با طراحی بریدگی شکل ندارد، اما فضای بیشتری را در اختیار سیستم دوربین سلفی قرار خواهند داد که به ارائه‌ی تجربه‌ی بهتر عکاسی منجر خواهد شد. پیش‌تر نیز «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور محصولات اپل اعلام کرد که سری آیفون ۱۴ پیشرفته‌ترین دوربین سلفی سال‌های اخیر سری آیفون‌ها را خواهد داشت.

مهم‌ترین تغییرات مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ مربوط به قاب پشتی آن است؛ جایی که سیستم دوربین این گوشی‌ها برآمدگی نسبتاً زیادی دارند. همچنین اندازه‌ی سنسور دوربین اصلی این گوشی‌‌های هوشمند به دلیل اینکه قرار است با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین شوند، افزایش یافته است. گفته می‌شود که اندازه‌ی سنسور دوربین این گوشی‌ها بیش از ۵۷ درصد بزرگ‌تر از سنسور قبلی است. باید اشاره کنیم این دوربین جدید، کاربران مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ را قادر می‌سازد تا در وضوح ۸K فیلم‌برداری کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ayzwe