پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/17 04:32
طناز طباطبایی | ازدواج طنازطباطبایی | همسر طنازطباطبایی
کد خبر: 22505

طنازطباطبایی مظلوم ترین زن دوم تاریخ ایران | فاش شدن راز خانوم بازیگر

طناز طباطبایی بازیگر مطرح سینما وتلوزیون که جزو 5 زن دوم مظلوم ایران قرار گرفت

طناز طباطبایی بازیگر مطرح و خوشنام کشورمان است که در تاریخ 20 اردیبهشت 1362 در تهران متولد شده است. طناز طباطبایی فارغ التحصیل رشته کرگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران است. طناز طباطبایی تنها یک خواهر کوچکتر دارد که ایشون هیچگونه فعالیتی در سینما ندارد و مترجم زبان است. طناز طباطبایی عاشق مادر خود است و هیچ موقع ازدواج نکرده است. طناز طباطبایی در حال حاظر با بازی در سریال یاغی باز هم نام خود را سر زبان ها انداخته است.

ببینیم لیست مظلوم‌ترین زنِ دوم‌های تاریخ سینمای ایران را.

نوبر/ روسری آبی

نوبرِ (با بازی فاطمه معتمد آریا) فیلم روسری آبی، همانطور که از نامش پیداست، جزء کاراکترهای کمیاب سینمای ایران است. او دختر جوانی است که دنیا، سختی‌ هایش را خیلی زودتر از چیزی که باید به او قالب کرده اما کاملا روشن است که این سختی‌ ها چیزی نیست که کاراکتر نوبر را کمیاب می‌ کند. نکته اصلی در شخصیت او استقامتش در برابر این مشکلات است. نوبر با اینکه بار تمام خانواده‌ ی خود را به‌ دوش می‌ کشد اما به هیچ وجه خودش را سربار کسی نمیکند و زیر دین کسی نمی‌ رود. از طرفی با جسارت تمام همواره حق خود را از دنیا طلب می‌ کند و خستگی به خود راه نمی‌ دهد.

طناز طباطبایی

بالاخره این غرور نوبر همراه با روسری آبی اش، او را از بین تمام کارگران کارخانه‌ ی رسول رحمانی(با بازی عزت الله انتظامی) جدا می‌ کند و داستان زندگی نوبر را تغییر می‌ دهد.او که تا به حال به کسی تکیه نکرده است گرفتار عشق رسول رحمانی که به تازگی همسرش را از دست داده و جوانی خیلی وقت پیش از جسمش گذر کرده است می‌ شود و او را تکیه‌ گاه خود قرار می‌ دهد. عشق ممنوعه ی رسول و نوبر در مدت زمان کمی زبان به زبان میچرخد و در اینجاست که دختر سرسخت داستان مظنون جرم عاشقی می‌ شود. اما نوبر که با سختی‌ های زندگی آشناست و به آن‌ ها عادت کرده به این راحتی‌ ها کنار نمی‌ کشد و تا آخرین لحظه بار عاشقی را به دوش می‌ کشد و حتی اگر تمام دنیا در برابرش باشند پا پس نمی‌ کشد چرا که این بار سنگین، شیرین ترین بار زندگی اوست.

حنا / خشم و هیاهو

با اینکه داستان فیلم خشم و هیاهو از زبان دو شخص متفاوت روایت می‌ شود، می‌ توان گفت تنها نکته اشتراک هر دو راوی، وجود زنی دلبسته به عشقی اشتباه به نام حناست. حنا(با بازی طناز طباطبائی) در هر دو روایت نفر سوم ازدواج خسرو(با بازی نوید محمدزاده) و همسرش شده است که زندگی خودش و خسرو را به تباهی کشانده.

طناز طباطبایی

اگر خسرو راوی واقعی داستان باشد حنا را مانند هر شخص دیگری در جامعه که داستان زندگی او را از دور تماشا کرده فردی فرصت طلب می‌ داند که در کمین خراب کردن زندگی خودش و خانواده‌ اش است. اما در داستان حنا، او و خسرو مکمل‌ های جدا ناپذیری هستند که به دام عشق افتاده‌ اند.حنا از زندگی خسرو فقط خودش را می‌ خواهد نه شهرت و ثروت او را. که البته این خواستن برایش گران تمام می‌ شود. با این حال در هر دو داستان که فرقی ندارد کدام واقعی است، حنا مورد ظلم و بی رحمی خسرو قرار می‌ گیرد و همین مظلومیت او، کاراکترش را هم در جامعه‌ ی داستان فیلم و هم در جامعه مخاطبین ماندگار می‌ کند.

نیلوفر / دارکوب

نیلوفر(با بازی مهناز افشار) همسر دوم روزبه(با بازی امین حیایی)است که بعد از یک ازدواج ناموفق با روزبه ازدواج کرده. زندگی آن‌ ها همراه با دخترشان گلی در آسایش کامل سپری می‌ شود تا اینکه روزی سایه‌ ی سنگین گذشته‌ ی روزبه روی زندگی ‌ آن‌ ها می‌ افتد. مهسا(با بازی سارا بهرامی) همسر سابق روزبه که حالا تبدیل به معتاد پارک خوابی شده است، بالاخره دخترش را پیدا می‌ کند و تبدیل به تهدیدی بزرگ برای زندگی سرشار از آرامش نیلوفر می‌ شود.

طناز طباطبایی

او دختر روزبه و مهسا را مانند دختر خودش بزرگ کرده و حس مادری عمیقی به آن دارد از طرفی هم نمی‌ خواهد روزبه را با گذشته‌ ی سختش یعنی زندگی با مهسا تنها بگذارد. برای همین با شجاعت کامل از زندگی‌ اش که شاید قبلا برای شخص دیگری بوده دفاع می‌ کند چرا که عاشقانه این زندگی را دوست دارد و نمی‌ خواهد به راحتی آن را از دست بدهد. همین عشق و وفاداری نکته‌ ی اصلی شخصیت اوست چرا که نیلوفر می‌ تواند به راحتی همه چیز را رها کند و برود، با استقامت‌ تر از همیشه از زندگی خودش، روزبه و گلی محافظت می‌کند.

میترا / دوران عاشقی

میترا(با بازی مینا وحید) دختری جوان و سخت کوش که در حوزه فعالیت خود بسیار موفق است، نفر بعدی لیست ماست. داستان زندگی او با آشنایی با مردی به نام حمید(با بازی شهاب حسینی) شروع به تغییر می‌ کند. میترا بدون اطلاع از زندگی مشترک وحید دلبسته‌ ی او می‌ شود اما دوران عاشقی آن‌ ها آنقدر که میترا انتظار دارد طولانی نمی‌ شود. او که ناخواسته وارد زندگی مشترک یک مرد شده مورد اتهام همه اطرافیان خود قرار می‌ گیرد اما هیچکدام از این اتهامات به اندازه اتهامی که خود وحید به او می‌ زند سنگین نیست.

طناز طباطبایی

با باردار شدن میترا وحید او را به خیانت متهم می‌ کند و از او درخواست جدایی می‌ کند. اما میترا که دختری خود ساخته است هرگز قداست عشق و خود را زیر سوال نمی‌ برد و به دنبال اثبات حرف‌ های خود می‌رود. او هرگز نمی‌ دانست ممکن است انتخاب دوم وحید باشد اما دیگر برایش مهم نیست که وحید را داشته باشد یا نه. او فقط تلاش می‌ کند خودش را از زیر اتهام سنگین وحید نجات دهد تا به همه ثابت کند که کسی که عاشق واقعی و وفادار به عشق بوده خودش است.

مهتاب/ زن دوم

زن دوم را می‌توانیم یکی از اصلی‌ترین فیلم‌ها حول محور داستان زن دوم بدانیم. مهتاب (با بازی نیکی کریمی) همسر صیغه‌ای بهرام (با بازی محمدرضا فروتن) است.

طناز طباطبایی

مهتاب مظلوم است چون با بازگشت کتایون (با بازی آنا نعمتی)، همسر اول بهرام و دخترش، مجبور می‌شود از عشقش به بهرام و پدر بچه‌ای که در شکم دارد بگذرد، تا بهرام برای دخترش پدری کند. مهتاب، بهرام را عاشقانه دوست دارد، اما به هیچ وجه نمی‌پذیرد که زن دوم او باشد. زندگی آن‌ها زیباست اما فقط تا زمانی که سایه کتایون، روی روشنی زیبای عشق آن‌ها نیفتاده.

بهار / دعوت

فیلم دعوت به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، داستان چند زن را در اپیزودهای مختلف بیان می‌کند که هر یک از این زنان به نوبه خود زندگی‌های سختی را دارند و با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند. اپیزود پنجم این فیلم قصه بهار است.

طناز طباطبایی

بهار(با بازی مریلا زارعی) زن موفقیست که زن دوم مردی با موقعیت اجتماعی بالا شده. موقعیت منصور(با بازی فرهاد قائمیان) موجب شده که ارتباطش با بهار را کاملا مخفی نگه دارد. تا روزی که مشخص می‌شود بهار باردار است. نکته جالب داستان اینجاست که بهار توانایی بچه‌دار شدن نداشته، ولی حالا معجزه رخ داده و او باردار شده است. بهار برای اینکه موقعیت منصور به خطر نیافتد، از او دور می‌شود تا بتواند معجزه‌ای که در وجودش در حال رشد است را نگه دارد و بتواند طعم خوش مادر شدن را بچشد.

 

بیوگرافی کامل و زندگی هنری طناز طباطبایی

نام :طناز

نام خانوادگی :طباطبایی

تاریخ تولد :20 اردیبهشت 1362

محل تولد :تهران

تحصیلات :فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر

زمینه فعالیت :بازیگر

وضعیت تاهل :مجرد

زندگی شخصی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز می باشد.

این بانوی هنرمند در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده است، پدر ایشان در عرصه تجارت بسیار موفق بوده و در زمینه ی موسیقی نیز فعالیت دارد.

طناز طباطبایی

او تنها یک خواهر کوچک‌تر از خود بنام لیلا دارد که در سینما هیچ فعالیتی نداشته و مترجم زبان است. طناز طباطبایی عاشق مادرش بوده و بسیار وابسته اوست.

این بانوی هنرمند هیچ نسبتی با بهنوش طباطبایی و مرحوم علی طباطبایی ندارد.

 

 وضعیت ازدواج و همسر طناز طباطبایی

طناز طباطبایی ازدواج نکرده و مجرد می باشد. او قبل از سی سالگی ازدواج را موجب محدودیت فعالیت هنری و عدم موفقیت کاری می دانست اما بعد از سی سالگی به زندگی مشترک فکر می کند و ازدواج سنتی را بیشتر می پسندد.

در سال های پیش با انتشار عکسی از طناز طباطبایی ، شائبه حاملگی او به وجود آمد که این حواشی شایعه ای بیش نبوده و دروغ فضای مجازی می باشد.

 

طناز طباطبایی در زمینه موسیقی و نقاشی 

طناز طباطبایی به جز بازیگری در عرصه موسیقی نیز تبحر دارد و گیتار می نوازد و در کنار آن نقاشی می کشد.  او در اوقات فراغت به گالری های عکاس و نقاشی می رود، کتاب می خواند و فیلم می بیند.

خانم طباطبایی همیشه پوشش ساده ای داشته و پارچه های پر زرق و برق را نمی پسندد. او دوستان اندک و گزیده ای دارد و زیاد آدم معاشرتی نیست اما در رفاقت فوق‌العاده صبور و همراه است و وفاداری را نسبت به دوستانش به حد کمال می رساند.

طناز طباطبایی

 

ورود طناز طباطبایی به عرصه هنر

طناز طباطبایی در 18 سالگی(سال 1380) با شرکت در کلاس های آزاد بازیگری هیوا برای بازی در سریال جوانی به کارگردانی سعید سلطانی انتخاب شد و اولین تجربه بازیگری حرفه ایش را بدست آورد.

این بانوی هنرمند در 21 سالگی (سال 1383) در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی به سینما راه یافت. او با سریال میوه ممنوعه در سال 85 با نقش غزاله که جز نقش های اصلی فیلم بود مطرح شد و توانایی هایش را به چالش کشید. 

 

در سال 1388 اولین تندیس نقش مکمل زن از جشن منتقدان سینما را برای فیلم صداها دریافت کرد. در فیلم مرهم به بهترین نحو توانایی های خودش را نشان داد و با سریال پرانتز باز ، نامزد جایزه بهترین بازیگر کمدی تلویزیون شد.

طناز طباطبایی با بازی درخشانش در فیلم هیس دخترها فریاد نمیزنند در سال 1393 برنده لوح تقدیر و جوایزی از جشنواره های بین المللی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن شد. 

 

تجربه تئاتر طناز طباطبایی

طناز طباطبایی تجربه بازی در تئاتر را نیز دارد.

این بانوی موفق بازیگری در مورد تئاتر می گوید :

فضای تئاتر نسبت به سینما به من اجازه تجربه بیشتری می دهد اما علاقه خودم سینماست و عاشق پرده نقره ایم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ayzyk