پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/06 02:48
سردار آزمون | ازدواج سردار آزمون | خواستگاری سردار آزمون
کد خبر: 21740

سردار آزمون جواب نه شنید | پدر آناهیتا کریمی اجازه نداد دخترش با سردار آزمون ازدواج کند

سردار آزمون لژیونر تیم ملی فوتبال ایران در پی خواستگاری از آناهیتا کریمی جواب نه شنید

سردار آزمون لژیونر فوتبالی تیم مای ایران است که در حال حاظر در لیگ آلمان و در بایر لورکوزن فوتبال بازی می کند. سردار آزمون ازدواج نکرده است و مجرد است ولی چند سالی است از خانومی جوان به نام آناهیتا کریمی خواستگاری کرده است و هنوز جوابی دریافت نکرده و این خبر را رسانه ای کرده است. سردار آزمون در آخرین مصاحبه خود و در جواب سوال که پرسیده شد چرا ازدواج نکردی؟ گفت: پدر زنم موافق نیست و شرایطب برای ازدواجم گذاشته است. سردار آزمون حتما باید در جام جهانی گل بزند تا بتواند به عشق زندگیش برسد. 

بیوگرافی سردار آزمون

سردار آزمون متولد 11 دی ماه 1373 در گنبد کاووس است. آزمون از ترکمن‌های سنی مذهب به حساب می‌آید. استارت فوتبالیست شدن او، طبق گفته خودش از 9 سالگی و با سفر خانوادگی آنها به ترکمنستان زده شد. اولین باشگاهی که سردار به عضویت آن درآمد تیم عقاب گنبد بود. پس از چند سال بازی برای این تیم او به شموشک گرگان پیوست و از آن با پیوستن به اتکا گرگان در لیگ فوتبال دسته یک ایران بازی کرد.

ببینید | تفریحات لوکس و ساحلی سحر قریشی در کنار همسرش در ترکیه | سحر قریشی در کشتی امیر تتلو

هواداران تتلو ببینید | حادثه سنگین برای امیر تتلو | امیر تتلو ویلچر نشین شد

فوتبال حرفه‌ای و پیوستن به تیم ملی

سردار در سال 2009 (هجری شمسی 1388) و زمانیکه پیراهن تیم اتکا را بر تن داشت به تیم ملی نوجوانان ایران دعوت شد. حضور موفق او در این تیم گرگانی منجر به به خدمت گرفتن آزمون توسط تیم فوتبال جوانان سپاهان اصفهان شد.

او یک سال بعد یعنی در 1390 (میلادی 2011) به تیم بزرگسالان سپاهان پیوست. درخشش آزمون در سپاهان و تیم ملی جوانان ایران باعث شد تا این بازیکن در مهرماه 1391 به تیم روبین کازان روسیه بپویندند و بدین ترتیب جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران لقب بگیرد.

سردار به مدت 3 سال در تیم روبین کازان حضور داشت. اولین گل او در این تیم در دیدار برگشت لیگ اروپا مقابل مولد به ثمر رسید. پس از حضور در 27 بازی و به ثمر رساندن 5 گل، آزمون به طور قرضی راهی روستوف روسیه شد.

آزمون به مدت 2 سال در تیم روستوف حضور داشت و در طول این مدت برابر تیم‌های مطرح اروپایی از جمله بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد. آزمون در مجموع 62 بازی برای این تیم روسی انجام داد و 19 بار موفق به گلزنی شد.

سردار در سال 2017 (هجری شمسی 1396) یک بار دیگر به تیم روبین کازان بازگشت. آزمون در فصل 2017-2018 برای کازان 40 بار به میدان رفت و 9 بار توانست دروازه حریفان را باز کند.

سردار آزمون

قرارداد 12 میلیون یورویی با زنیت

دوران درخشش سردار آزمون به دو بخش تقسیم می‌شود؛ پیش و پس از پیوستن به زنیت سن پترزبورگ. سردار در زمستان 1397 (میلادی 2018) و پس از درخشش در لیگ و بازی‌هایی ملی با قراردادی 3.5 ساله به مبلغ 12 میلیون یورو به تیم زنیت روسیه پیوست. زنیت یکی از بزرگترین تیم‌های فوتبال روسیه به حساب می‌آید و در همان زمان آزمون با این قرارداد پس از علیرضا جهانبخش به دومین بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد.

آزمون در اولین بازی خود برای زنیت در لیگ اروپا موفق شد دوبار دروازه فنرباغچه ترکیه را باز کند و یک پاس گل دهد. او به دلیل عملکرد خیره‌کننده‌اش به عنوان بازیکن برتر هفته توسط یوفا انتخاب شد.

سردار در اولین فصل حضور خود در زنیت همراه با این تیم در لیگ روسیه قهرمان شد. در فصل دوم همراه این تیم توانست قهرمانی در لیگ برتر روسیه، جام حذفی روسیه و نایب قهرمانی سوپر جاک روسیه را به دست آورد. او در این فصل (2019-2020 میلادی) با به ثمر رساندن 17 گل آقای گل لیگ روسیه نیز لقب گرفت.

در سومین سال حضور در زنیت سن پترزبورگ (فصل 2020-2021) آزمون باز هم آقای گل لیگ روسیه شد و توانست بهترین بازیکن این رقابت‌ها لقب بگیرد. زنیت هم در همان سال برای سومین سال متوالی قهرمان پریمیر لیگ روسیه شد.

سردار آزمون

حضور در بوندس لیگا

در ژانویه 2022 سردار آزمون با قراردادی 5 ساله به عنوان بازیکن آزاد راهی لیگ آلمان شد و به تیم بایر لورکوزن پیوست. او از زمان پیوستن خود به لورکوزن تا امروز در مجموع 6 بار به میدان رفته و هنوز موفق به گلزنی برای این تیم نشده است.

بازی های ملی

مهاجم 1 متر و 86 سانتیمتری ترکمن اولین بار در سال 1388 به تیم ملی نوجوانان ایران پیوست. او 6 بازی برای این تیم انجام داد و 7 بار موفق به گلزنی شد.

آزمون سال 1390 به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. در طول 3 سال حضور در تیم جوانان او 19 بار به میدان رفت و 19 مرتبه نیز دروازه حریفان را گشود. او در مسابقات جام دوستی روسیه در سال 1391 (میلادی 2012) با حضور در 6 بازی 7 گل به ثمر رساند و آقای گل این رقابت‌ها شد.

در سال 1394 او در یک دوره کوتاه به تیم امید ایران نیز دعوت شد. او در طول این مدت 4 بازی برای تیم امید انجام داد و 4 باز نیز موفق به گلزنی شد.

با وجود آنکه سردار یکی از امیدهای ایران برای جام جهانی 2014 برزیل بود، اما در لیست نهایی کارلوس کیروش حضور پیدا نکرد جام جهانی 2014 را از دست داد. با این حال در جام ملت‌های آسیا که یک سال بعد برگزار شد کیروش او را به تیم ملی دعوت کرد. آزمون نیز موفق به گلزنی در این رقابت‌ها شد.

در خرداد 1396 (میلادی 2017) ایران با گل آزمون و برتری مقابل ازبکستان به عنوان سومین تیم به جام جهانی 2018 روسیه پیوست. او در جام ملت‌های آسیا در 2019 نیز موفق عمل کرد و همین موضوع نیز باعث پیوستنش به تیم زنیت شد.

آزمون تا امروز 62 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و موفق شده 40 بار دروازه حریفان ایران را باز کند.

سردار آزمون

رکورد گلزنی در رقابت‌های اروپایی

آزمون در طول رقابت‌های اروپایی بارها موفق به گلزنی شده و توانسته با پیراهن تیم زنیت دروازه تیم‌هایی مانند المپیک لیون، بنفیکا، چلسی و یوونتوس را باز کند. او حالا بالاتر از علی دایی و مهدی مهدوی کیا، بازیکن ایرانی است که بیشترین گل را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده.

سردار به دلیل مهارت‌های ضربات هوایی، خلاقیت و سرعت بالا و شتابش مورد تحسین کارشناسان دنیای فوتبال قرار گرفته است. رسانه‌های اروپایی حتی به او لقب مسی ایرانی نیز داده‌اند. از آزمون همچنین به عنوان وارث علی دایی (در دنیای فوتبال) نیز یاد می‌شود.

زندگی شخصی سردار آزمون

او خانواده‌ای سنی دارد. زبان فارسی و ترکمنی را روان صحبت می‌کند. به اسب سواری علاقه داشته و چندین اسب نیز دارد. او در روسیه در رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه تحصیل کرده است.

سردار در مصاحبه‌ای گفته بود که قرار بر این بود که نامش پژمان باشد، اما با مخالفت پدرپزرگ در نهایت نام سردار (به معنای مشتاق به ارتفاع، رهبر و حاکم) برای او انتخاب شد.

سردار تنها یک خواهر به نام سولماز دارد که متأهل است. مادر او خانه‌دار بوده اما پدر سردار، خلیل آزمون بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران بوده است. خلیل در تیم ملی جوانان و بزرگسال والیبال ایران حضور داشت و از سال 1380 مربی گری را با تیم نئوپان گنبد آغاز کرد و پس از آن سرمربی تیم‌های گل گهر سیرجان، برق کرمان و جواهری گنبد را بر عهده گرفت.

سردار آزمون

به واسطه فعالیت پدر، سردار در سنین نوجوانی بازیکن والیبال نیز بود و حتی به تیم والیبال زیر 15 سال ایران نیز دعوت شده بود.

سردار در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که از بچگی طرفدار تیم رئال مادرید اسپانیا بوده و آرزو دارد که روی برای این تیم در سانتیاگو برنابئو بازی کند. او همچنین یکی از اعضای انجمن بشردوستانه ترکمن‌های جهان نیز به شمار می‌آید.

سردار آزمون در سال 1398 اعلام کرد که با شخصی به نام آناهیتا کریمی نامزد کرده است. آناهیتا متولد 21 آذر 1371 است و در مدرسه بیوتی در فرانسه تحصیل کرده. او تک فرزند است و در کنار مادرش به کار در سالن آرایش وزیبایی مشغول است. مادر او در کار خود حرفه‌ای است و هنرمندان، بازیگران و افراد مشهوری در سالن زیبایی آنها رفت و آمد دارند.

جنجال های زندگی سردار آزمون

پس از آنکه در جام جهانی 2018 آزمون عملکرد خوبی از خود نشان نداد با انتقادات شدید هواداران تیم ملی همراه شد. او با ابراز نارضایتی از وضعیت و اعلام تشدید بیماری مادر، از تیم ملی خداحافظی کرد اما بعد از مدتی و با آرام شدن شرایط، کیروش دوباره او را به تیم ملی دعوت کرد و او نیز با این دعوت را پذیرفت.

دوستی و رفاقت سردار آزمون با بهزاد لیتو، رپر آن ور آبی و انتشار تصاویر مشترک عجیب با توضیحات مشکوک (به عنوان مثال با چشمان قرمز و توضیح "رو فاز خنده‎ایم") در گذشته شائبه‌هایی مبنی بر مصرف مواد توسط این فوتبالیست را به همراه داشته است.

نشریه‌های روسی سال گذشته در گزارشاتی جنجالی ادعا کردند که یک دختر اهل روسیه از سردار آزمون باردار شده و در ماه می سال 2021 دختر او را به دنیا آورده است. البته آزمون هرگز نسبت به این موضوع واکنش نشان نداد، اما ظاهرا کار در روسیه به شکایت رسید و طبق گفته وکیل این دختر (الیا) سردار نسبت به دادگاه و روند رسیدگی به این پرونده و پرداخت هزینه‌های دخترش بسیار بی توجه است. به نظر می‌رسد که این پرونده هنوز در دادگاه روسیه باز باشد اما با مهاجرت سردار به آلمان روند رسیدگی به آن نیمه تمام مانده است.

سردار آزمون

مصاحبه با سردار آزمون

تا حال کسی نگفته که مدل موهایت شبیه کارتون فوتبالیست هاست؟

قبلا گفته اند، حالا هم شما می گویید. حتما شبیه هستم دیگر.

مدل موهایت طرفدار دارد؟

فکر می کنم بله.

از کجا می دانی؟

چون در فضای مجازی عکس هایی که برایم می گذارند می بینم و حواسم هست که خیلی ها موهایشان را مثل من درست کرده اند.

حتما به همین خاطر است که در کازان برای تبلیغات از تو دعوت کرده اند؟

قرار بود برای تبلیغات یک تولیدی لباس از بازیکنان کازان یکی را انتخاب کنند، دیدند موهای من لخت است و قد و هیکلم هم مناسب، مرا انتخاب کردند و الان مدتی است که در تبلیغات این تولیدی حاضر می شوم. حتی عکس مرا روی بیلبوردهای کازان نصب کرده اند تا مشتری جذب کنند.

غذای ایرانی می خوری؟

آره ولی ما بیشتر در باشگاه هستیم و غذاهای ما مثل غذاهای ایرانی است، مثلا ماکارونی، برنج و ماهی.

اگر نباشند خودت می توانی غذا درست کنی؟

نه زیاد، فقط در حد تخم مرغ!

غذای مورد علاقه ات؟

چکدرمه.

چی هست؟

یک غذای ترکمنی است. برنج با گوشت که غذای خوشمزه ای از آب درمی آید. مادرم فوق العاده درست می کند و غذاهای او را با دنیا عوض نمی کنم.

سردار آزمون

در روسیه از چه چیزی خوشت آمده؟ مثلا جای خاصی یا رفتار و اخلاق متفاوتی؟

چیز خاصی مد نظرم نیست. فقط از فوتبالش خوشم می آید. هوایش سرد است و آدم هایش همینطور. طول می کشد که گرم بگیرند چون مثل ما ایرانی ها خونگرم نیستند اما من برای فوتبال به روسیه آمده ام و به نظرم لیگ این کشور می تواند نقش موثری در پیشرفتم داشته باشد.

در این مدت که در روسیه بازی می کنی از تیم های ایرانی هم پیشنهادی به دستت رسیده است؟

از تیم های ایرانی نه.

پس اگر پیشنهاد نجومی دریافت می کردی به لیگ های عربی می آمدی؟

می گویم که باید فکر کنم و به جمع بندی برسم.

کلا دوست داری در کدام باشگاه اروپایی بازی کنی؟

رئال مادرید.

پرسپولیسی نیستی؟

من هنوز هم عاشق سپاهان هستم. درست است که آنها در حقم بدی کردند اما قلبم با سپاهان است و هنوز این تیم را از صمیم قلب دوست دارم.

فکر می کنی کی به لیگ ایران برگردی؟ در چه سن و سالی؟

هیچ وقت به لیگ ایران برنمی گردم!

چرا؟

چون در لیگ های خارجی راحتم. آنجا حاشیه ندارد و می توانم فوتبالم را بازی کنم. 

 

استوری سردار آزمون پس از مصاحبه جدیدش با میثاقی

سردار آزمون ملی پوش فوتبال کشورمان این روزها در صدر اخبار قرار دارد. بعد از حواشی فراوانی که در مورد ازدواج سردار آزمون در فضای مجازی ایجاد شد، بازیکن تیم بایرلورکوزن واکنش نشان داد و با قرار دادن استوری در صفحه اینستاگرامش که در ادامه این بخش از نمناک می بینید، بر صحت خبر ازدواجش قوت بخشید و خط بطلانی بر روی تمامی اخبار کذب منتشر شده کشید.

 

شوخی سردار آزمون با رانندگی نامزدش!

سردار آزمون سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران استوری در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، در این استوری او در حال رانندگی است و پشت سر خودرویی متوقف شده،سردار آزمون با اشاره به این خودرو راننده آن را بدترین راننده ی دنیا و عامل ترافیک شهر تهران نامید، اینطور که پیداست آنی خانم راننده خودرو همان آناهیتا نامزد سردار آزمون است که اخیرا در موردش با محمد حسین میثاقی صحبت کرده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p5ngl