دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/26 11:48
رضا رویگری
کد خبر: 21080

لات بازی کار دست رضا رویگری داد | خوشحالی رضا رویگری بعد جدایی از تارا کریمی

ویدئوی جدیدی از رضا رویگری در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که شرایط او را چندان مساعد نشان نمی‌دهد.

رضا رویگری در کهریزک بستری شده و کسی به ملاقات رضا رویگری تا قبل از انتشار ویدیو جنجالی نرفته است. همسر جوان رضا رویگری او را در خانه سالمندان رها کرد. رضا رویگری یک فرزند دارد که با مادرش زندگی می کند.

رضا رویگری

متاسفانه در چند سال اخیر بعد از وخامت بیماری «رضا رویگری» او دیگر امکان بازی پیدا نکرد و حتی مقطعی نیز مجبورا وی را به آسایشگاه کهریزک بردند.اما حالا ویدیویی از بی‌حرمتی به این هنرپیشه باسابقه توسط چند لات قدیمی توبه کرده منتشر شده که شان این هنرمند را خواسته یا ناخواسته زیر سوال بردند.

فیلمی که بعنوان گلریزان برای «رضا رویگری» منتشر شده است چند لات از جمله لات باسابقه و توبه کرده‌ای چون «امین آقا فرزانه» دیده می شود. این افراد در کنار رقص جلوی این استاد بازیگری، با پول پاشی روی سر و گذاشتن پول در دهان وی، به ظن خود در حال نیکوکاری و شادی برای وی هستند.

سینماپلاک در یادداشتی در این باره نوشت:

آنچه از این ویدئو برمی‌آید اما نه آن گلریزان‌های با عزت و احترامی است که در تاریخ و در فیلم‌های تاریخی دیده‌ایم و درباره‌شان خوانده‌ایم. چیزی که در اینجا مشهود است چهره مغبون و شکسته هنرمندی پیشکسوت است که به نظر می‌رسد در این وضعیت گیر افتاده و خودش هم از شرایطی که این گروه برایش پیش آورده‌اند رضایت ندارد و افرادی که این شرایط را به وجود آورده‌اند اما خرسند و خندان و راضی بی‌توجه به او به کار خود ادامه می‌دهند.

هنرمندی که همین چند هفته پیش از مدیران صداوسیما تا وزارت فرهنگ با او عکس یادگاری گرفتند و از حل مشکلش گفتند. اینکه سرانجام آن وعده‌ها چه شد را نمی‌دانم اما دیدن این ویدئو و شرایطی که رویگری در آن گرفتار شده کار راحتی نیست.

حتی اگر وعده‌های گفته شده محقق شده باشد و اگر خانه‌ای برای رضا رویگری تدارک دیده شده باشد تا او بقیه عمرش را در آن سپری کند، آنچه از این ویدئو مشهود است نیاز این هنرمند به یک همراه و مشاور است تا در مواقع این‌چنینی اجازه ندهد رضا رویگری این‌گونه بازیچه چنین افرادی شود تا برای خود کسب شهرت کنند.

فرد یا موسسه‌ای که در نقش مدیر برنامه‌های این هنرمند حاضر شده و ضمن حفظ کرامت و استقلال او، برنامه‌هایش را تنظیم کند و اجازه چنین سو استفاده‌هایی را به افراد ندهد. شاید بد نباشد موسسه هنرمندان پیشکسوت که وظیفه حمایت از هنرمندان و تامین آرامش و آسایش‌شان را دارد در این زمینه ورود کند.

رضا صائمی هم در یادداشتی نوشت:

قصه رضا رویگری دارد از تراژدی به کمدی بدل می شود!...کمدی سیاهی که در بلاهت آن، عزت و کرامت انسانی پای محبت نمایشی ذبح می شود!....

رضا رویگری

بی شک خود رویگری با رویکردی که در پیش گرفته،در تن دادن به این حقارت بی تقصیر نیست!....و البته ملامت بر مردمی که دستگیری از رویگری را به ابتذال خودنمایی بدل می کنند جای خود باقیست!....

کاش رویگری از راهی که برگزیده، روی برگرداند و خاطره خود در حافظه تصویری مردم را به مخاطره نیاندازد!...درست است فردا که بهار آمد، آزاد و رها نشدیم اما حفظ آزادگی در اراده آدمیست!...آدم، فقیر عزتمند باشد بهتر است تا حقیر بی عزت شود.

رضا رویگری

رسول اسدزاده هم در اینستاگرام خود درباره این ویدئو نوشت:

ضرب‌المثل در فرهنگ یک کشور خلق الساعه به وجود نیامده، در حقیقت مردم یک‌ جامعه با ضرب‌المثل سعی در توصیف موقعیتی را دارند که خَرقِ عادت است. برای مثال ضرب‌المثلِ " گوشت ران ( ک.. ) خودت را بخور منت قصاب را نکش " اشاره به حفظ ارزشِ شرافت دربرابرِ صدقه با منت و تحقیر است. از وقتی تصویر رقّت انگیزی که این آدم‌ها برای رضا رویگری ساخته‌اند را دیدم کلمات ضرب‌المثل فوق در ذهنم رژه می‌روند. پیرمرد چند ماه پیش از حضور در خانه سالمندان کهریزک نالیده بود، جایی که میزبان مردان و زنان بسیاری است. افرادی که برخلاف رویگری اسم و رسم ندارند ولی عزلت، تنهایی، طَرد شدگی و واپسین سالهای عمرشان را با سری بالا می‌زییَند. تصویر رویگری درحالی که یکی از مردانِ حاضر در ویدیو سعی می‌کند تراول‌های صدهزار تومانی را به سبکِ شاباش دادن در کاباره و عروسی به دهان او بچپانَد با زمانه‌ای همزمان شده که ارزش تراول چکِ صدهزار تومانی به عددِ ده نزدیک شده، عددی که روی آن اسکناس واضح است و صفرهای بعدی نامرئی‌اند، همین اوضاع اقتصادیِ درب و داغان است که باعث می‌شود بسیاری از آدم‌های این مملکت که چهارستون بدنشان سالم است هم به روزگارِ آقای بازیگر دچار شوند. روزگاری که برخی‌ها را مجبور کرده هم منّت قصاب را بکشند و هم گوشتِ خودشان را بخورند... چیزی که این روزها در ایران خَرق عادت نیست.

رضا رویگری

پی نوشت: درباره این ویدیو توضیحی هم منتشر شده که در آن گفته می‌شود این تصاویر مجلسِ تولد امین فرزانه است. دلیل واکنش به این ویدیو توالیِ معنادارِ آن با ویدیوی چند ماه پیش است که رویگری از حضور و زندگی در کهریزک شکایت کرده بود. در ضمن شخصیت رضا رویگری به عنوان یک پابلیک فیگور و سلبریتی یک شخصیت حقوقی است‌. من شخصا وقتی درباره او و امثال ایشان حرف می‌زنم، درباره شخصیت حقوقی ایشان یعنی ( بازیگرِ بازنشسته ) حرف می‌زنم...

واکنش رضا رویگری راجع به ویدئو منتشر شده ۲۴ ساعت گذشته که در فضای مجازی وایرال شد.

کاربران در فضای مجازی هم به این ویدئو واکنش نشان دادند:

آخر و عاقبت رضا رویگری هم عجیب غریب شده

این چه وضعیه؟ واقعا هیچ کس نیست حواسش به این بنده خدا باشه که اینطوری باهاش نکنن

+طریق میانه‌روی از اسباب خرد است چنانکه فردوسی سرود:

نباید فشاند و نباید فـشرد!

ملتی خوش‌‌قلبیم اما یا در حال فشاندنیم یا در حال فشردن!

 یا امام حسین این لاتای بی سرپا چرا پول تو دهن رضا رویگری میزارن، چه ترسناک، خدایا خودت آخر عاقبت مون بخیر کن، خیلی فیلم تحقیر آمیزی بود.

دکتر شریعتی میگه برای کوبیدن یک حقیقت ، خوب به آن حمله مکن ، بد از آن دفاع کن، امروز یه کلیپ از گلریزون رضا رویگری دیدم، حالم خیلی بد شد، این افراد فکر میکنن با دادن تراول دارن ارزش هنر و هنرمند رو بالا می‌برن ولی دوست عزیز این کار یک توهین و تخریب شخصیته.

فیلمی که از رضا رویگری گرفتن در حالی که دارن تو دهنش اسکناس می ذارن و دیدم و واقعا حالم بد شد. هیچ کس هیچ کس هیچ کس حقش نیست وقتی پیر و از کار افتاده و ناتوان شده باهاش اینطوری برخورد شه!!!

رضا رویگری

رضا رویگری اگه تو جنگ با پسران زبیر نمرده بود اسیرم شده بود اینجوری باش تا نمی کردن

هنوز علیرضا جعفر زاده با میکس دلار و رضا رویگری و رادیو چهرازی کلیپ جدید نساخته؟

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ekv5p