چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/22 23:04
قیمت مرغ
کد خبر: 20822

قیمت مرغ امروز 23 خرداد 1401 اعلام شد | مرغ گران شد

قیمت مرغ در 23 خرداد اعلام شد.

با افزایش قیمت مرغ مردم به بازار رفته و مرغ کمیاب شد اما با توجه به تدبیرات دولت قیمت مرغ کاهش خوبی را شاهد خواهد بود این درحالی است که با توجه به افزایش یارانه ها قیمت مرغ در بازار بالا رفت که حتی دولت هم نتوانست جلوی افزایش قیمت مرغ را بگیرد. 

قیمت مرغ

یکی از نرخ هایی که برای مردم دارای اهمیت بوده، قیمت مرغ و تخم مرغ است. قیمت مرغ و تخم مرغ به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرد.اتاق اصناف ایران در اطلاعیه قیمت مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد. حدود ۳۶ پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

قیمت مرغ ، تخم مرغ و گوشت امروز دوشنبه(23 خرداد ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. یکی از نرخ هایی که برای مردم دارای اهمیت بوده، قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت است. قیمت مرغ ، تخم مرغ و گوشت به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرد.اتاق اصناف ایران در اطلاعیه  قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت را اعلام کرد. حدود ۳۶ پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت ، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت مرغ این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

قیمت مرغ

گوشت مرغ به عنوان یکی از پر مصرف ترین مواد های غذایی در سراسر جهان شناخته می شود. جالب است بدانید که نسل مرغ های امروزی مربوط به مرغ های سرخ است که هزاران سال قبل در شبه قاره هند زندگی می کردند.

گوشت مرغ دارای ارزش غذایی بی نظیری برای سلامت انسان می باشد ، همچنین مرغ دارای ویتامین های مختلف نظیر ویتامین سی ، ویتامین ب شش ، فولات ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، تیامین ، ویتامین ب دوازده ، ویتامین ای ، ویتامین دی و ویتامین کا می باشد.

امروزه گوشت مرغ به عنوان یکی از مهم ترین مواد غذایی محسوب می شود. از مهم ترین غذاهایی که با این گوشت تهیه می شود می توان به مرغ سوخاری ، سوپ مرغ ، مرغ شکم پر ، انواع سالادها ، انواع خورش ها و … اشاره کرد.

گوشت مرغ ماده پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص گوشت مرغ را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص گوشت مرغ در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

کاهش کلسترول در رژیم غذایی

به نسبت گوشت های قرمز که دارای چربی اشباع و کلسترول بالا می باشند ، گوشت ماهی و مرغ دارای چربی و کلسترول کمتری است. برای همین امر توصیه شده است که در رژیم غذایی خود از مرغ و ماهی استفاده کنید.

قیمت مرغ

درمان خشکی پوست و لب

خیلی از افراد در طول زمستان و فصل سرما دچار بیماری های دهانی می شوند ، یکی از این بیماری های خشکی لب ها می باشد. ریبوفلاوین موجود در مرغ باعث کاهش پوست خشک شده و آسیب دیده می شود.

سرشار از پروتئین برای عضله سازی

سینه مرغ دارای پروتئین بالایی می باشد که یکی از بهترین منابع پروتئین محسوب می شود. پروتئین موجود در مرغ دارای اسید آمینه می باشد که عنصر اصلی ساخت ماهیچه می باشد. شما می توانید با مصرف مرغ به صورت روزانه پروتئین مورد نیاز خود را تامین کنید.

قیمت مرغ

تقویت بینایی

گوشت مرغ به دلیل داشتن ترکیباتی از ویتامین آ که شامل رتینول، آلفا و بتاکاروتن و لیکوپن می باشد برای سلامت بینایی بسیار موثر است.

کاهش استرس و ضد افسردگی

مرغ به دلیل داشتن اسید آمینه ای به نام تریپتوفان باعث ایجاد آرامش در بدن شما می شود. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که احساس افسردگی می کنید بهتر است مرغ مصرف کنید چرا که باعث زیاد شدن سطح سروتونین در بدن می شود. سروتونین باعث بهبود خلق و خو در شما می شود و از استرس شما می کاهد. همچنین باعث می شود تا خواب راحتی داشته باشید.

پیشگیری از اختلالات پوستی

گوشت مرغ علاوه بر داشتن پروتئین مورد نیاز بدن سرشار از ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد. ویتامین ب موجود در مرغ باعث می شود تا از اختلالات پوستی و بیماری های چشمی جلوگیری شود.

تقویت سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن

ویتامین های موجود در مرغ باعث می شود تا سیستم گوارش تنظیم شده و همچنین سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

جلوگیری از سفید شدن موها

گوشت مرغ باعث می شود تا کلسترول بالا و دیابت کنترل شود و یکی دیگر از خواص جالب ان این است که از سفید شدن مو جلوگیری می کند.

درمان کم خونی

مواد معدنی موجود در گوشت مرغ باعث می شود تا هموگلوبین بیشتری در بدن ایجاد شود و از کم خونی پیشگیری می کند.

تقویت استخوان ها

ویتامین دی موجود در مرغ باعث می شود تا استخوان ها تقویت شده و ویتامین آ به سلامت بینایی کمک می کند. پتاسیم و سدیم موجود در مرغ برای ضعف و سلامت استخوان ها و عمکرد مغز موثر است.

خواص ضد سرطانی

گوشت مرغ دارای نیاسین زیادی می باشد که برای مبارزه با بیماری های ژنتیکی و بیماری سرطان بسیار مفید می باشد.

درمان سرماخوردگی

شما می توانید برای درمان سرماخوردگی های معمولی از سوپ مرغ استفاده کنید ، سوپ مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و به همین جهت باعث درمان سریعتر سرماخوردگی می شود.

رژیم لاغری و کاهش وزن

کسانی که به دنبال رژیم غذایی مناسب هستند بهتر است از مواد غذایی دارای پروتئین بالا استفاده کنند. گوشت مرغ یکی از این موارد می باشد. می توانید برای کنترل وزن خود از سینه مرغ استفاده کنید.

افزایش سوخت و ساز بدن

مرغ دارای ویتامین ب شش می باشد که این امر به تنظیم آنزیم های بدن و همچنین تحریک مناسب واکنش های سلولی متابولیک می انجامد. خوردن گوشت مرغ سلامت رگ های خونی را حفظ می کند و سطح انرژی را بالا می برد. همچنین باعث می شود تا کالری سوزی در بدن افزایش پیدا کند.

پیشگیری از پوکی استخوان

کسانی که در سنین بالا قرار دارند در معرض پوکی استخوان و بیماری های التهابی مفاصل قرار می گیرند. برای این امر شما نیاز به پروتئین زیاد دارید ، می توانید برای جلوگیری از تحلیل استخوان ها از مرغ استفاده کنید.

کنترل فشار خون

طبق تحقیقات انجام شده مصرف مرغ در کاهش فشار خون موثر است. کسانی که فشار خون بالا دارند می توانند از گوشت مرغ برای کنترل فشار خون خود استفاده کنند.

تعادل هورمون های بدن

مرغ به دلیل داشتن سلنیوم کافی نقش مهمی در عملکرد متابولیکی دارد ، شما می توانید برای داشتن تعادل هورمونی مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

پیشگیری از بیماری های قلبی

در بدن نوعی اسید آمینه به اسم هوموسیستئین وجود دارد که باعث می شود تا بیماری های قلبی عروقی در بدن قوت بگیرد. خوردن سینه مرغ با این اسید آمینه مبارزه کرده و آن را کنترل می کند.

غنی از فسفر

می دانیم که مرغ سرشار از فسفر است ، فسفر موجود در گوشت مرغ باعث می شود تا سلامت استخوان و دندان ها حفظ شده و همچنین عملکرد سیستم عصبی و کلیه و کبد تنظیم شود.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

کسانی که مصرف گوشت قرمزی زیادی دارند در خطر ابتلا به انواع سرطان ها می باشند. برای همین امر توصیه شده است که از مرغ و ماهی استفاده کنید. گوشت مرغ نیز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y87ob