سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/22 01:51
هادی چوپان | قوی ترین مردان ایران | قهرمان ایران
کد خبر: 20738

ببینید | تمرینات سخت و نفس گیر هادی چوپان قهرمان ایران

هادی چوپان قهرمان بدنسازی ایرانی تمرینات سختی را برای رسیدن به این عنوان انجام داده است

هادی چوپان قهرمان ایرانی در رشته بدنسازی و فیزیک است. هادی چوپان ازدواج کرده است و زندگی بدون حواشی معروفیت دارد. زیاد اطلاعات درستی از ازدواج و زندگی هادی چوپان در دسترس نیست ولی حاصل این ازدواج 2 فرزند است یک دختر به نام نادیا و یک پسر به نام حافظ . هادی چوپان قبل از شروع بدنسازی در زمان جوانی نیز ورزش میکرده است و در کشتی و بوکس فعالیت داشته است که حاصل این ورزش ها برایش گران تمام شده است.

چکیده ای از بیوگرافی هادی چوپان

نام:هادی چوپان

زاده:۴ مهر ۱۳۶۶

زادگاه:اَبنُو، شهرستان سپیدان، استان فارس

ملیت:ایرانی

شغل:ورزشکار بدن سازی

قد:۱٫۶۹ متر( ۵ فوت ۶ ۱⁄۲ اینچ)

بیوگرافی هادی چوپان

هادی چوپان در تاریخ ۴ مهر۱۳۶۶ در سپیدان شیراز به دنیا آمد. او به عنوان یک گچکار در سال های نوجوانی درکنار برادر بزرگترش به نام حسن کار میکرد. این برادر هادی چوپان همیشه در مسیر بدنسازی به عنوان استاد و مشوّق او بوده است. هادی چوپان از همان زمانی که کودک بود، گوش هایش ضعیف بود ولی هیچ وقت این ضعف در زندگی وی، مانع رسیدن به اهداف بزرگش نشد.

ازدواج هادی چوپان

چندین سال است که هادی چوپان متاهل شده است. با این که از زندگی خانوادگی وی اطلاعات زیادی در دست نیست ولی طبق گفته های او در مصاحبه  هایش، همسر وی در زندگی اش نقش پر رنگی دارد. حاصل ازدواج این زوج، دوفرزند میباشد که یکی از آن ها دختر به نام نادیا است و دیگری پسری به نام حافظ می باشد. هادی خانواده اش را خیلی دوست داد و طبق گفته ی خودش، مهمترین دلیل مهاجرت نکردنش خانواده اش هستند. هادی چوپان تا به حال چندین مرتبه از مسابقات بزرگ به خاطر عدم صدور روادید جا مانده است و می گوید که اگر روزی از ایران سفر کند تنها دلیلش همین است.

با توجه به آگاه بودن هادی چوپان از سختی های ورزش بدنسازی می  گوید:من نمیگذارم که فرزندانم به سمت بدنسازی بروند.

هادی چوپان

ویژگی های اخلاقی هادی چوپان

الگوی هادی چوپان در زندگی و ورزشش، مولا علی( علیه السلام) می باشد. یکی از خصلت های او صداقت و راستگوییش میباشد و طبق گفته ی او باشگاه خودش به عنوان بهترین باشگاه ایران می باشد. برخلاف این که بدن هادی چوپان، عضلانی و درشت است دارای قلبی مهربان و خوئی آرام می باشد. او منش بسیار والایی دارد و بسیار صادقانه در مصاحبه هایش با لهجه ی شیرازی حرف میزند.  

ماجرای ناشنوایی هادی چوپان

هادی چوپان پیش از این که در زمینه ی بدنسازی و پرورش اندام مشغول شود، در حیطه ی کشتی و بوکس حضور داشته و به دلیل ضربات وارد شده در کشتی به سرش، بمیزان ۲۰ درصد از شنوایی اش را از دست داده و اکنون از سمعک استفاده می کند.

لقب هادی چوپان

لقب هادی چوپان در محافل جهانی،« گرگ ایرانی»( The Persian Wolf) می باشد.

هادی چوپان

فعالیت های هادی چوپان

هادی چوپان وقتی که به سن ۱۳ سالگی رسید در زمینه ی بدنسازی فعالیتش را شروع کرد و قله های جهانی بدنسازی را در سال های گذشته از آن خود کرده است. هادی چوپان در تیم ملی ایران، سابقه ی درخشانی دارد و با این تیم، موفق به کسب افتخار آفرینی های بزرگ و چشمگیری شده است. او هنوز هم در شیراز زندگی می کند و در حال حاضر در این شهر، مدیریت یک باشگاه مجهز بدنسازی را بر عهده دارد.

هادی چوپان در رشته ی بدنسازی بمدت ۱۸ سال به صورت پی در پی فعالیت داشته است. او با شکست ها و پیروزی های بسیاری در این سال ها روبرو شده؛ اما همیشه در زندگی خود به یک اصل معتقد بوده است:« هرگز از تلاش کردن دست برندار!» او بعد از این که فعالیت حرفه ای خود را شروع کرد، سه سال پس از آن، موفق به کسب مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس شد. وی در مسابقات فدراسیون جهانی بدن سازی و تناسب اندام بمدت چندین دوره شرکت کرده و عناوین مختلفی را دریافت کرده است.

هادی چوپان

برنامه غذایی هادی چوپان و هزینه آن

برنامه ی یک روز غذایی هادی چوپان به این صورتست که ساعت ۸ صبح، ۳۵۰ گرم ماهی با ۲۵۰ گرم کلم بروکلی و یک هویچ میل می کند ولی در ساعت ۱۰ صبح، ۴ عدد فیله با ۳۰ قاشق برنج و ۲۰۰ گرم قارچ مصرف میکند. وعده ی غذایی ناهار او ۶ عدد فیله با برنج و کاهو می باشد. این ورزشکار در ساعت ۴ ظهر مجددا ۶ فیله بهمراه برنج و کاهو میخورد و در وعده ی شام خود، ۳۵۰ گرم استیک گوشت با برنج و کاهو میل می کند. هادی چوپان پیش از این که شب ها بخوابد مجدداً فیله مرغ با هویچ می خورد.

هادی چوپان در هرروز ، تقریباً حدود ۵۰۰هزار تومان برای خوراک خود هزینه میکند. این ورزشکار حتی برای این که در مسابقات مستر المپیا حاضر شود ناچار شد ماشینش را بفروشد.

مدیران برنامه هادی چوپان

جمشید اوجی، نخستین مربی هادی چوپان بود که از سال های ۸۱ تا ۸۷ با وی تمرین می کرد. علی نعمتی نام دومین مربی تاثیرگذار در هادی چوپان بود که از سال ۹۲ تا ۹۶ به او تمرین می داد. هادی چوپان این روزها نیازمند مربی مشهور و نامدارتری است که مدیران برنامه هادی برای او« هنی رامبد» را انتخاب کرده اند. این مربی ایرانی الاصل که اصلیتش از شمال ایران است در حال حاضر مقیم آمریکاست و از طریق ایمیل، توافقات اولیه در بین آنها صورت گرفت. توافق هنی رامبد و هادی چوپان این بود که هادی بعد از مسابقات سان مارینو؛ سال جدید میلادی را با برنامه ی جدید، بعد از گذشت یک دوره استراحت آغاز کند. هادی چوپان به شدت در رویای رسیدن به مستر المپیا در سال ۲۰۱۸ بود. انتخاب هنی رامبد نیز در تحقق همین مسیر است. هنی رامبد به عنوان یک استاد بی نظیر و خوشنام در دنیای بدنسازی شناخته میشود.

برادران پارسافر، مدیران برنامه ی هادی چوپان میباشد که در حال حاضر ، مقیم دبی هستند. حضور برادران پارسافر در کنار او باعث شده تا در زندگی حرفه ای، اتفاقات مثبت بسیاری رخ دهد. تمامی جدول های رقابت سالیانه هادی چوپان توسط مدیران برنامه اش طراحی شده است. از دیگر وظایف برادران پارسافر، مدیریت امور روابط عمومی و تبلیغات میباشد ، آن ها همچنین موظفند که موضوعات روادید و مجوزهای حضور هادی چوپان در مسابقات را پیگیری کنند.

هادی چوپان

مقام هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۱۹

هادی چوپان، موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات بدنسازی “مستر المپیا” شد. در تاریخ رقابت های وزن آزاد مستر المپیا، این نخستین مدال یک ایرانی به شمار میرود. او همه را در مرحله پیش داوری متحیر کرد و توانست در بین ۴ نفر اول قرار بگیرد؛ تابحال ، چنین اتفاقی در تاریخ پرورش اندام ایران رخ نداده بود. بیت الله عباسپور تنها ورزشکار ایرانی بود که پیش از او توانست به مسترالمپیا برود و رقابت کند و در نهایت در رده هفدهم قرار گرفت. هادی چوپان با حضور در بین ۴ نفر برتر نشان داد که به عنوان یک پدیده در تاریخ پرورش اندام ایران محسوب میشود. گرگ ایرانی موفق به شکست چهره های نامداری در رقابت های مستر المپیا ۲۰۱۹ در آمریکا شد و از این طریق مقام سوم جهان را از آن خود کرد. وی قهرمان مستر المپیا در بخش نگاه مردمی شد و توانست کمربند قهرمانی را بگیرد.

جوایز و افتخارات هادی چوپان

- ۱۵ طلای استانی شامل فارس و تهران

- ۶ مدال کشوری شامل ۱ برنز، ۲ نقره، ۳ طلا

- نقره جهان در سال ۲۰۱۲

- طلای آسیا در سال ۲۰۱۳

- اوورال آسیا در سال ۲۰۱۳

- طلای جهان در سالهای ۲۰۱۵٬۲۰۱۴٬۲۰۱۳

- قهرمانی مسترالمپیا ۲۰۱۶

- اوورال مسترالمپیا ۲۰۱۶

- نقره مسابقات شروکلاسیک ۲۰۱۷

- نقره مسابقات گرندپریکس ۲۰۱۷

- نقره مسابقات سان مارینو۲۰۱۷

- طلای مسابقات مسترالمپیا پرتغال ۲۰۱۸

- طلای مسابقات گرندپریکس کره جنوبی ۲۰۱۸

- طلای ونکوور پرو کانادا ۲۰۱۹

- سوم مستر المپیا ۲۰۱۹

- سوم مستر المپیا ۲۰۲۱

هادی چوپان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n987r