پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/16 00:53
مهران مدیری | ازدواج مهران مدیری | فرزند مهران مدیری
کد خبر: 20308

ببینید | باج دادن مهران مدیری به پسرش | مهران مدیری به همسرش خیانت کرد

مهران مدیری بازیگر خوشنام کشورمون در سکانسی از فبلم به همسر خود خیانت میکند

به گزارش رصد ورزشی: مهران مدیری تهیه کننده،کارگردان،بازیگر و خواننده کشورمون است. مهران مدیری یکی از هنرمندان محبوب ایرانی است که اکثرا چه جوان چه پیر با کارهاش خاطره دارن. مهران مدیری جزو معدود هنرمندانی است که سیگار میکشد در برنامه هاش و این موضوع حواشی زیادی را برایش در بر داشته است. این بازیگر محبوب کشورمون از طرفداران ورزش بیلیارد است و زمانی را در برنامه روزانش به این ورزش اختصاص داده است. ببینید سکانسی از فیلم مهران مدیری در حال خیانت را.

بیوگرافی مهران مدیری

در این بخش بیوگرافی مهران مدیری را مرور می کنیم. مهران مدیری کارگردان، بازیگر و مجری نامدار و محبوب کمدی کشورمان می باشد. او از دهه 70 فعالیت های حرفه ای خود را شروع کرد و در دهه 80 و دهه 90 به اوج شهرت خود رسید. او در این سال ها با برنامه پربیننده دورهمی مهمان خانه های ما بوده است. در ادامه با مهران مدیری بیشتر آشنا می شویم. مهران مدیری متولد: 18 / 1 / 1346 می باشد

مهران مدیری کیست؟

مهران مدیری متولد سال 1346 می باشد، او زاده اولین ماه سال است و در شهر تهران چشم به جهان گشوده، مهران مدیری اصالتا اهل اراک است و در خانواده ای 6 نفره به دنیا آمده، فرزند آخر خانواده است و 3 برادر بزرگ تر از خودش دارد.

آغاز فعالیت های هنری مهران مدیری​

او از سن 16 سالگی وارد تئاتر می شود و در سال 1368 وارد رادیو شده و به مدت 6 سال در داستان شب به گویندگی می پردازد. او تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت.

مهران مدیری

مهران مدیری چگونه معروف شد؟

او در آن 6 سال که در تئاتر و رادیو فعالیت داشت با افراد زیادی در عرصه رادیو و تلویزیون آشنا می شود و سرانجام در سال 1372 به همکاری داریوش کاردان برنامه طنز 72 را تهیه می کنند. این برنامه نقطه اوج شهرت مهران مدیری بود و بعد از آن آقای مدیری تبدیل به یک برند در دنیای کمدی شد.

همسر و فرزندان مهران مدیری

مهران مدیری یک پسر به نام فرهاد و یک دختر به نام شهرزاد دارد، پسرش موزیسین است و دخترش طراح لباس می باشد. هر دو فرزند او شباهتی زیادی به پدرشان دارند.

ستاره سازی مهران مدیری در سینما و تلویزیون​

مهران مدیری یک ستاره ساز است، او بازیگران زیادی را به دنیای سینمایی ایران معرفی کرده که هرکدام از آنها در حال حاضر جزو سوپراستارهای گران قیمت محسوب می شوند. از جمله آنها می توانیم: نصرالله رادش، جواد عزتی، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی و شایان احدی فر را نام ببریم.

قهر مهران مدیری با تلویزیون

پس از سال 1388 مهران مدیری ساخت مجموعه ای به نام قهوه تلخ را استارت زد. این سریال قرار بود از تلویزیون پخش شود اما به دلیل مسائل مالی و محتوایی، مهران مدیری مجموعه قهوه تلخ را از طریق شبکه نمایش خانگی به پخش رساند که با استقبال بینندگان رو به رو شد.

او مدت ها با تلویزیون کار نکرد تا اینکه با ساخت سریال در حاشیه 1 و 2 دوباره به تلویزیون ملی بازگشت اما در حین پخش این سریال هم انتقادات و اعتراضات فراوانی از طرف جامعه پزشکی به او وارد شد و آقای مدیری مجبور شد فیلم نامه این مجموعه را تغییر دهد. به هر حال این سریال مورد تحسین بینندگان قرار گرفت.

مهران مدیری

خداحافظی مهران مدیری با مجموعه های تلویزیونی​

مهران مدیری در آخرین مصاحبه های خود درمورد ساخت سریال های تلویزیونی گفته بود: حوصله ندارم و مدت زیادی است که حالم خوب نیست، دیگر نمی توانم سریال بسازم چون اشباع شده ام. به جای آن فیلم سینمایی تولید می کنم، سریال ساختن دیگر مرا ارضا نمی کند.

برنامه دورهمی مهران مدیری

از سال 1395 مهران مدیری با ساخت برنامه دورهمی که محبوب ترین تاک شو ایرانی است، آخر هفته ها مهمان خانه های مردم بوده، برنامه او نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای فارسی زبان بینندگان زیادی دارد. ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز برنامه دورهمی را دنبال می کنند. این برنامه یکی از محبوب ترین ها بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

مهران مدیری از سال 1379 حرفه خوانندگی را هم دنبال می کند. او خود تیتراژ برخی فیلم هایش را خوانده و صدای خوبی هم دارد. مهران مدیری در سال 1397 کنسرتی در برج میلاد تهران اجرا کرد که باوجود حواشی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت. او در این کنسرت آهنگ سوغاتی اردلان سرافراز که زنده یاد هایده خوانده بود را اجرا کرد.

سیگاری

در 4 شهریور 1395 در نشست خبری اولین فیلم خود بنام ساعت 5 عصر در هتل هما به سوالات خبرنگاران پیرامون فیلم جدید خود پاسخ داد.

طی این نشست خبری ، وی اقدام به سیگار کشیدن کرد که این کارش واکنش های گسترده ای را در پی داشت ، او از بازیگران سیگاری است که هنوز هم حاضر به ترک آن نیست.

مهران مدیری

دکترای افتخاری

دانشگاه لیبرتی آمریکا به پاس فعالیت های هنری و انسانی مهران مدیری ، طی مراسمی در 21 تیر 1390 در لس انجلس مدرک دکترای افتخاری اهدا کرد.

مدیری بعلت ضبط برنامه قهوه تلخ نتوانست در این مراسم حضور پیدا کرد ، دکتر رونالد برنر به نمایندگی از وی این مدرک را دریافت کرد و حمید سلطانی انرا در ایران به مدیری رساند.

خوانندگی و کنسرت

از بازیگری ، طراحی صحنه ، کارگردانی ، مجری گری ، تهیه کنندگی و صداپیشگی مهران مدیری که بگذریم او استعداد شگرفی در خوانندگی دارد و چندین تیتراژ نیر خوانده است.

در مرداد 97 او کنسرت بزرگ خود را در برج میلاد برگزار کرد و تمام هزینه بلیط فروشی انرا برای تهیه شیر خشک کودکان و نوزدان بی بضاعت مناطق محروم خرج کرد.

مهران مدیری

ماشین باز حرفه ای

مهران مدیری یک ماشین باز حرفه ای است و به گفته دوستانش هر ماه یکی دو ماشین عوض میکند ، او کلکسیونی از ماشین های لوکس نیز دارد.

درس از کرونا

کرونا به ما ثابت کرد بدون مردم هیچی نیستیم. من خودم توان اجرا در سالن خالی را نداشتم. 10 بار امتحان کردم و کاملا برایم بی معنی و غیر قابل تحمل بود. بدون مردم همه چیز معنی واقعی اش را از دست می دهد. دورهمی با صندلی خالی ، مثل فوتبال در استادیوم خالی غم انگیز است. شاید کرونا تلنگری بود که بدانیم بدون مردم عددی نیستیم و زود فراموش می شویم .

فیلم های مورد علاقه

فیلم هملت کوزینتسف را چهل دفعه دیدم و ممکن است هشتاد دفعه دیگر هم ببینم ، باراباس یکی از فیلم های محبوب من است پاپیون ، فیلم کوتاهی درباره عشق را هم دوست دارم.

مهران به پدرش رفته است

به گفته همسایه های محله قدیم مهران مدیری ، مهران پدر خیلی خوبی داشت که بر اثر سکته از دنیا رفت ، مرد متین و موقری بود.

می گویند مهران هم به پدرش رفته و از نظر خلق و خو شبیه به اوست.

مهران مدیری

سید است

کمتر کسی می داند که مهران مدیری سید اولاد پیغمبر (ص) است.

او سید طباطبایی می باشد و در یکی از برج های قیطریه ساکن است و مادرش نیز در یک مجتمع در کنار واحد او زندگی می کند.

فدراسیون بیلیارد

در تاریخ 16 تیرماه 1397 مهران مدیری طی حکمی از طرف هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ ، بیلیارد و بولس به عنوان رئیس کمیته هنرمندان این فدراسیون منصوب شد.

یک شاعر با سابقه

شاید جالب باشد بدانید مدیری یک شاعر با سابقه می باشد.

به گفته خود شعرهایش به سه دوره نوجوانی ، دوران جنگ و امروزه تقسیم می شوند که بیشتر حالا شعرهای عاشقانه هستند و بزودی به چاپ می رسند.

او حفظیات بی نظیر شعری هم دارد.

تمام شعرهای خیام ، بخش عمده ای از شعرهای سعدی و حافظ ، همه کارهای لورکا ، دو سوم آثار شاملو ، شعرهای نیما یوشیج بطور کامل ، مادام شیمبورسکا و … را حفظ است.

علاقه به موسیقی کلاسیک

بخاطر برادر بزرگم محسن که نقاش و پیانویست است از کودکی زمانی که 4 - 5 ساله بودم ، موسیقی کلاسیک را حفظ شدم و این سبک را خیلی خوب می شناسم.

مهران مدیری

مهران مدیری


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3eke8a