پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/15 06:05
شرایط بازی مهیا نیست؛
کد خبر: 19398

یک پیشنهاد عجیب برای روشن شدن تکلیف گروه ایران!

میرچه‌آ لوچسکو خواهان انصراف ولز و اسکاتلند و راهیابی مستقیم اوکراین به جام جهانی شده است.

قرعه کشی جام جهانی در دوحه انجام شد و هشت گروه مرحله اول مسابقات شناخته شدند. با این حال هنوز مرحله پلی‌آف اروپا انجام نشده و نام تیم آخر یکی از بین اسکاتلند و اوکراین یا ولز تعیین می‌شود تا در کنار ایران، آمریکا و انگلیس در گروه دوم قرار گیرد. مرحله پلی‌آف که به دلیل ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین به تعویق افتاده و فیفا با توافق با یوفا تصمیم گرفته به این امید که جنگ به پایان برسد، این مرحله را در فصل تابستان برگزار کند.

اگرچه اغلب موافق به تعویق افتادن این مرحله و مهیا شدن شرایط بازی کردن بازیکنان اوکراین در پلی‌آف بودند، اما هنوز تحلیل دقیقی از زمان برگزاری این مسابقات وجود ندارد. در حال حاضر و با توجه به مشکلاتی که بازیکنان اوکراینی با آن مواجه هستند و پیامدهای این جنگ، برگزاری مسابقات در ژوئن نیز قطعی نبوده و قبول درخواست‌ جدید برای فیفا و یوفا نیز دشوار خواهد بود.

بنابراین میرچه‌آ لوچسکو، سرمربی فعلی دیناموکیف و تاراس استپاننکو، هافبک شاختار دونتسک پیشنهاد جدیدی ارائه داده‌اند. میرچه‌آ لوچسکو در این‌باره گفت: "راه عاقلانه این است که ولز و اسکاتلند کناره گیری کرده و اوکراین بدون انجام پلی‌آف به قطر راه پیدا کنند. ما موفق شدیم یازده بازیکن دیناموکیف را به رومانی بیاوریم.‌

این هسته اصلی تیم ملی است. استوا بخارست تلاش زیادی انجام داده و فضای آموزشی را برای تیم فراهم کرده است اما تیم به چیزهای بیشتری احتیاج دارد. ما باید منابعی را جهت حمایت از تیم در این چند ماه فراهم کنیم زیرا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که اوکراین بدون بازی تدارکاتی به جام جهانی صعود کند.

در اروپا کار آسانی پیش رو ما نخواهد بود، زیرا لیگ‌ها و جام‌ها در مراحل پایانی خود هستند.‌ خیلی خوب می‌شود اگر اوکراین حداقل یک بازی در ایتالیا برگزار کند، کشوری که جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارد.‌ در روزهای آینده سعی خواهم کرد شخصا با برخی از مربیان صحبت کنم تا کاری را سازماندهی کنم."

تاراس استپاننکو، هافبک اوکراینی که در شاختار دونتسک بازی می‌کند نیز در این‌رابطه گفت: "ما نمی‌خواهیم به عنوان قربانی شناخته شویم، زیرا اول از همه ما بازیکنی قوی و توانمندی هستیم و می‌توانیم بازی کنیم. اما با یک سوال؛ چطور می‌توانیم چنین مسابقه مهمی را انجام دهیم، در حالی‌که ‌مدت زیادی است ‌در هیچ دیداری شرکت نکرده‌ایم؟ به‌دست آوردن دو نتیجه خوب در عرض چند روز بسیار دشوار خواهد بود. امیدوارم فیفا و یوفا این مشکلات را درک و به ما زمان بیشتری بدهند. البته اگر راه حل جایگزینی وجود نداشته باشد، ما این برنامه را می‌پذیریم و بازی می‌کنیم."


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qabg