چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/08 00:00
یارانه
کد خبر: 36080

چه کسانی یارانه معیشتی دریافت نکردند؟ | علت عقب افتادن یارانه معیشتی چه بود؟

با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر واریز یارانه صد و پنجاه هزار تومانی، اما این مبلغ هنوز برای برخی از سرپرستان خانوار واریز نشده است.

رصد ورزشی: یارانه جدید برای چه کسانی واریز می شود؟ یارانه جدید مشمول چه کسانی می شود؟ جزئیات بیشتر درباره یارانه جدید را در ادامه مطلب بخوانید.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها قرار بود یارانه نورووزی بیش از دوازده میلیون نفر از خانواده های کم بضاعت به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. این یارانه صد و پنجاه هزارتومانی به ازای هر نفر از افراد خانواده واریز میشود. اما در این بین شاهد مشکلاتی در واریز این یارنه ها به حساب این خانواده ها هستیم.

درباره جزئیات یارانه ۱۵۰ هزار تومانی اشاره شده بود مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

چهار دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند.

مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. یعنی یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه سال نو دریافت می‌کند.

اما در عمل به نظر می‌رسد مبلغ واریزی برای برخی کمتر از مبلغ اعلام شده بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3eg5np