پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/24 11:58
تغییر ساعت رسمی کشور
کد خبر: 19344

نمایندگان مجلس به طرح عدم تغییر ساعت رسمی کشور رای مثبت دادند

با تصویب این قانون جدید دیگری نیازی به تغییر ساعت در ابتدای بهار و پاییز نیست

هرساله با فرارسیدن سال نو خورشیدی ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده میشود.اما امسال نمایندگان مجلس در اقدامی جدید قانون لغو تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب رساندند. در قانون تغییر ساعت رسمی کشور دیگر ساعت به جلو کشیده نمی شود. هم چنین این کار مخالفان زیادی داشته است. یکی از دلایل این مخالفت با قانون تغییر ساعت رسمی کشور این است که با این کار مصرف انرژی برق در شب های تابستان بالا می رود. در عین حال نمایندگان مردم معتقدند که این کار به اقتصاد کشور کمک می کند. یکی از نمایندگان موافق قانون تغییر ساعت رسمی کشور در گفت و گو با رصد ورزشی گفت: با این کار می توان ملیاردها تومان در بودجه کشور صرفه جویی کرد.

4

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و بعد از تصویب کلیات طرح نسخ قانون تغییرساعت رسمی کشور، ماده واحده این طرح را به شرح زیر تصویب کردند.

ماده واحده- قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی نسخ می گردد.

به هیات وزیران اجازه داده می شود ساعت شروع به کار سازمان ها، ادارات و مراکز تابعه را متناسب با ماه های گرم سال نواحی مختلف کشور از اول خرداد تا پایان شهریورماه حداکثر یک ساعت زودتر تعیین کند.

در قانون تغییر ساعت رسمی کشور آمده بود که «ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین‌ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریورماه به حال سابق برگردانده می‌شود.»

اکنون با این مصوبه مجلس، قانون تغییر ساعت رسمی کشور نسخ می شود و ساعت رسمی دیگر تغییر نمی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wow96