پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/08 05:38
کارشناسی ارشد پیام نور
کد خبر: 19176

جزییات ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پیام نور 1401

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از 10 اسفند آغاز می شود.

آزمون کارشناسی ارشد پیام نور هر سال برگزار می شود. داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد پیام نور در آزمونی هماهنگ که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود شرکت می کنند. آزمون کارشناسی ارشد پیام نور در تابستان برگزار می شود. نتیجه آزمون کارشناسی ارشد پیام نور معمولا  در پاییز اعلام می شود.

ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org از روز سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ آغاز و تا روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ادامه دارد.

براساس این گزارش، هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) شرکت‌ کند. دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبت‌نام در روز سه شنبه ۱۰ اسفند در سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org منتشر می‌شود.

داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org برای تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام اقدام کنند، تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام، خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ یک میلیون و ۳۲۰ هزار ریال (۱۳۲ هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری سایت سازمان سنجش و پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۲ هزار ریال (هزار و ۲۰۰ تومان) از اقداماتی است که داوطلبان باید برای ثبت نام انجام دهند.

براساس این گزارش، به متقاضیان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد کنند.

متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) در روز جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، متقاضیان لازم است که از سه‌شنبه ۲۱ تیر تا پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

با توجه به تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره‌ کارشناسی، اکیداً توصیه می شود که متقاضیان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج کنند، معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر ۲۰ درصدی در نمره کل متقاضیان خواهد داشت.

متقاضیانی که در زمان دریافت کارت شرکت در آزمون (۲۱ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۱) در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند، باید در مرحله پرینت کارت با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات کارت، نسبت به اصلاح و درج معدل کارشناسی خود اقدام کنند.

متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

داوطلبان باید در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند؛ پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان (این موضوع برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تاکید می شود علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری بجای عکس داوطلب ارسال نشود.

در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

هرگونه‌ تغییری از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش‌) و یا در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های جمعی ‌اعلام ‌خواهد شد.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

به مواردی که از طریق دیگری واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند./ خبرگزاری فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/399dbw