پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/01 07:44
قیمت
کد خبر: 19021

روند کاهشی قیمت دلار ، طلا و سکه

تاثیر اخبار برجام بر روند کاهشی بازار ارز در امروز. قیمت دلار در بازار امروز 26 هزار و 90 تومن معامله شد قیمت سکه 11 میلیون و 750 هزار تومن تعیین شد.

قیمت دلار ، طلا و سکه کاهش قیمت داشته است. قیمت دلار اکنون با 26 هزار و 90 تومن معامله میشود. قیمت سکه طرح جدید نیز 11 میلیون و 750 هزار تومان معامله میشود. بازار ایران تحت تاثیر مذاکرات برجامی و بازار جهانی نیز رو به کاهش است که تحت تاثیر تنش های میان روسیه و اوکراین میباشد.

تداوم کاهش قیمت‌ دلار، طلا و سکه/ در بازارهای مالی چه می‌گذارد؟

بازار طلا و سکه، امروز اول اسفند را با کاهش قیمت آغاز کرده است. اونس نیز با وجود نوساناتی نزولی بوده است. قیمت دلار نیز در بازار ارز ایران، تا این لحظه کاهش یافته است. در بازارهای مالی ایران و جهان چه می‌گذرد؟

 

بازارهای مالی در ایران جهان، امروز را کاهشی آغاز کرده‌اند.

در ایران، بر اساس آخرین اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا کاهش یافته و در لحظه تنظیم این گزارش، به یک میلیون و ۱۸۱ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح جدید نیز نزولی بوده است و طبق آخرین اعلام ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

این اتحادیه هنوز قیمت امروز سکه طرح قدیم را اعلام نکرده است.

قیمت دلار نیز تا این این لحظه کاهشی بوده است. بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، سکه و طلا اکنون قیمت دلار ۲۶ هزار و ۹۰ تومان معامله می‌شود.

 

  وضعیت بازار اونس، نفت و رمزارزها

بازار جهانی طلا نیز امروز تا لحظه تنظیم این گزارش نزولی است. قیمت اونس ۱،۸۴ درصد کاهش داشته و با نرخ ۱,۸۹۷ معامله می‌شود.

قیمت نفت برنت نیز با کاهش همراه بوده است. اکنون هر بشکه نفت با نرخ ۹۳٫۸ داده و ستد می‌شود.

بر اساس اعلام شبکه طلاع‌رسانی ارز، سکه و طلا، قیمت بیت‌کوین تا این لحظه نزولی بوده و به ۳۹ هزار و ۵۶۷ دلار رسیده است.

 

بازارهای مالی تحت تاثیر اخبار

بازار دلار، طلا و سکه در ایران تحت تاثیر اخبار مذاکرات قرار دارند. بازارهای جهانی نیز پیگیر اخبار تنش‌های میان روسیه و اوکراین هستند.

در مورد مذاکرات، اخبار روزهای اخیر عمدتا مثبت بوده‌اند اما به نظر می‌رسد هیچ‌یک از طرفین هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌اند.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی معتقد است در شرایط کنونی پیش‌بینی کوتاه‌مدت بازار دلار، طلا و سکه بسیار مشکل است اما احتمالا کاهش قیمت در بازارهای مالی مقطعی خواهد بود.

 انتظار کاهش قیمت دلار وجود دارد که به تبع آن بازر طلا و سکه نیز نزولی می‌شود. اما این موضوع احتمالا مقطعی است و احتمال بازگشت بازارها در روزهای آینده دور از ذهن نیست.

محبی پیش‌بینی می‌کند: قیمت‌های پایین در بازار ارز، طلا و سکه احتمالا ماندگار نباشند. به عبارتی، در روزهای آینده و نه لزوما امروز، احتمال افزایش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

 

آخرین تحولات مربوط به روسیه و اوکراین

بازارهای جهانی اما تحت تاثیر اخبار تحولات در مرز روسیه و اوکراین قرار دارند.

 همزمان با تشدید درگیری‌ها بین ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان در شرق این کشور نگرانی‌ها از احتمال رویارویی نظامی بین روسیه و اوکراین افزایش یافته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم به حمله به اوکراین دارد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تاس یک خمپاره سحرگاه روز شنبه به داخل خاک روسیه اصابت کرد. استاندار روستوف در روسیه به دنبال موج ورود پناهجویان در این استان همجوار با اوکراین وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

همزمان با این تحولات رهبران جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین فرمان «بسیج عمومی» صادر کردند.

ینس استولتنبرگ،‌ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو نیز ادعا کرد: همه نشانه‌های موجود از قصد روسیه برای انجام یک تهاجم نظامی تمام‌ عیار حکایت دارد.

البته بازارهای جهانی امروز تعطیل هستند اما برخی سایت‌ها از کاهش قیمت اونس خبر داده‌اند.تجارت نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqp7b