پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/25 05:44
قیمت دلار
کد خبر: 18748

قیمت امروز دلار 25 دی ماه 1400/ دلار گران شد

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز ۹۶ تومان افزایش یافت و۲۶,۵۶۶ تومان معامله شد. قیمت دلار در بازار آزاد نیز ۲۷,۷۴۰ تعیین شد.

به گزارش رصدورزشی، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز شنبه ۲۵ دی ۹۶ تومان کاهش یافت و با قیمت ۲۶,۵۶۶ تومان معامله شد.  ۲۶,۶۶۷ تومان بیشترین قیمت و ۲۶,۵۵۰ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار در معاملات امروز است.

قیمت دلار در بازار آزاد نیز ۲۷,۷۴۰ تعیین شد.

قیمت دلار افت می‌کند؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی  می‌گوید: وضعیت دلار را از دو منظر رشد اقتصادی ایران و روابط تجاری ایران با جامعه بین‌الملل می‌توان بررسی کرد.

وی ادامه می‌دهد: رشد اقتصادی ایران در گرو سیاست‌های اقتصادی در سطح کلان است. سیاست‌هایی که دولت آنها را تعیین می‌کند. مشخص شدن این سیاست‌ها نشان می‌دهد که روند قیمت دلار به چه سمتی می‌رود.

این کارشناس بازارهای مالی درباره روابط تجاری ایران با جامعه بین‌الملل می‌گوید: این مولفه به شرایط برجام و روابط ما با جامعه جهانی بستگی دارد. باید دید این بار روند مذاکرات هسته‌ای ایران به چه سمتی می‌رود و آیا مذاکرات به نتیجه می‌رسد یا نه.

قیمت دلار در بازار آزاد تهران در اثر اخبار مثبت منتشر شده از فضای مذاکرات هسته‌ای در روز‌های ابتدایی هفته گذشته و پس از دو ماه مجددا به کانال ۲۷ هزار تومانی بازگشت. نزول دلار به کانال ۲۷، یک نمایش کاهشی بود که باعث شد انتظارات کاهشی تقویت شود.

دیدگاه‌های کارشناسان از بازار ارز

برخی از کارشناسان بازار ارز با اشاره به کاهش چشمگیر حجم معاملات در گردش بازار تهران بر این باورند که این کمبود معامله می‌تواند نشانگر غیر واقعی بودن قیمت به علت مشخص نبودن میزان دقیق عرضه و تقاضا باشد.

این افراد با استناد به فضای خلوت بازار معتقدند زمانی می‌توان نرخ دقیق و واقعی‌تری از دلار را بیان کرد که معامله‌گران بزرگ از استراحت دست کشیده و منابع خود را وارد بازار کنند. عده‌ای دیگر از تحلیل‌گران ارزی نیز مدعی شدند که در صورت ادامه سکوت خبری فضای مذاکرات هسته‌ای قیمت دلار را می‌توان برای روز‌های بیشتری در محدوده ذکر شده مشاهده کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45aopd