چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/25 03:17
کد خبر: 18739

حقوق بازنشستگی زن بعد از فوت به چه کسی می‌رسد؟

رصدورزشی: کارشناس روابط کار و تامین اجتماعی درباره سرنوشت حقوق بازنشستگان متوفی زن توضیحاتی ارائه کرد.

سازمان تامین اجتماعی راجع به سهم بازماندگان اطلاعات جدیدی داد.شرایط جدید سازمان تامین اجتماعی تعجب برانگیز بود.صندوق بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی با یکدیگر شرایط جدید رو منتشر کردند.سازمان تامین اجتماعی کمی شرایط را برای بازماندگان بیمه پرداز سخت کرد.در ادامه شرایط جدید سازمان تامین اجتماعی را میخوانیم.

به گزارش رصدد ورزشی صندوق‌های بازنشستگی‌ و سازمان تامین اجتماعی پس از مرگ بیمه پرداز حقوق یا مستمری او را به بازماندگان می‌پردازند و سهم هر یک از بازماندگان از حقوق و مستمری پدر، مادر یا پدربزرگ روشن است.

حقوق بازنشستگی زن بعد از فوت به شوهرش می‌رسد؟

قربانی کارشناس روابط کار و تامین اجتماعی گفت: تنها مردانی می‌توانند از حقوق بازنشستگی همسر فوت شده استفاده کنند که تحت تکلف همسر خود بوده و مدارک لازم را به سازمان تامین اجتماعی ارائه داده و دفترچه بیمه دریافت کرده باشند.

شرط ارث بردن از مهریه همسر

شرط دریافت حقوق بازنشستگی همسر (زن) فوت شده

بازماندگان بیمه شده زن با شرایط زیر از مستمری استفاده خواهند کرد.

۱- شوهر مشروط بر اینکه اولا تحت تکفل زن بوده ثانیا سن او از شصت سال متجاوز باشد یا طبق نظر کمیسیون پزشکی موضوع ماده ۹۱ این‌قانون از کار افتاده بوده و در هر حال مستمری از سازمان دریافت نکند.

۲- فرزندان در صورت داشتن شرایط زیرمی‌توانند از مستمری مادر استفاده کنند:

‌الف – پدر آنها در قید حیات نبوده یا واجد شرایط مذکور در بند اول این ماده باشد و از مستمری دیگری استفاده نکند.

ب – سن آنها کمتر از هجده سال تمام باشد و یا منحصرا به تحصیل اشتغال داشته باشند تا پایان تحصیل و یا به علت بیماری یا نقص عضو طبق‌گواهی کمیسیون پزشکی موضوع ماده ۹۱ این قانون قادر به کار نباشند.

۳- پدر و مادر در صورتی که اولا تحت تکفل او بوده ثانیا سن پدر از شصت سال و سن مادر از پنجاه و پنج سال تجاوز کرده باشد و یا آن که به‌تشخیص کمیسیون پزشکی موضوع ماده ۹۱ این قانون ازکارافتاده باشند و در هر حال مستمری از سازمان دریافت ندارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oab9g