شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/21 23:56
ملک در ترکیه
کد خبر: 18651

فروش زیر قیمت املاک ایرانی‌ها در ترکیه صحت ندارد

نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: اعمال این قانون برای سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه صحت ندارد.

به گزارش رصدورزشی: چندوقتی است که اما و اگرهایی در خصوص فروش املاک ایرانیان در ترکیه منتشر شده که باید ملک در ترکیه را 30 درصد کمتر از قیمت واقعی ملک به دلیل قوانین جدید ترکیه به فروش برسانند؛ چندی پیش رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران به فارس گفته بود: براساس تصمیم دولت ترکیه، ایرانیان حق فروش ملک در ترکیه را ندارند. مگر اینکه بخواهند آن را به سازمانی که دولت ترکیه مشخص کرده بفروشند. 

ملک در ترکیه

اما رهبر، نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران این ادعا را رد کرد و گفت: اعمال این قانون برای سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه صحت ندارد.

ملک در ترکیه

بعید است دولت ترکیه به این سرعت قوانین سرمایه‌گذاری در کشورش را تغییر دهد. این کار موجب فرار سرمایه از این کشور می‌شود.  ممکن است که در آینده فروش قیمت املاک اتباع خارجی در ترکیه نصف شود اما این سیاست اکنون پیاده‌سازی نمی‌شود.

ملک در ترکیه

حامد قاسمی، کارشناس بازار مسکن:

ایرانی‌ها املاک خود را در ترکیه با قیمت روز می‌فروشند. کسانی که در ترکیه املاک خریده‌اند می‌توانند به افراد ترک یا اتباع بفروشند. 

 یک ایرانی تنها در شرایطی نمی‌تواند واحد مسکونی خود را تا  ۳ سال بفروشد که پاسپورت ترکیه دریافت کرده باشد.

ملک در ترکیه

برخی ایرانی‌ها هستند که به محض دریافت پاسپورت ترکیه واحد مسکونی خود را به شکل صوری به اقوام نزدیک خود برای دریافت پاسپورت ترکیه می‌فروشند که دولت ترکیه با اخذ این قوانین جلوی این سودجویی را گرفته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488rbl