پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/18 08:34
کد خبر: 18633

بهترین برند عطر دنیا چیست؟

رکنا : عطرهای گوناگونی از برندهای مختلف در جهان وجود دارد.

عطر یکی از وسایل پرمصرف آرایشی بهداشتی در بین زنان و مردان است. هر عطر بر پایه رایحه ها و اسانس های مختلفی از گیاهان و میوه ها ساخته می شود. ماندگاری بوی عطر مهم ترین فاکتور در هنگام خرید است. رایج ترین اصطلاحات برای تشخیص بوی عطر گرم و شیرین ، خنک ، تلخ و تند و ترش است. در این مطلب به شما بهترین برند عطر دنیا را معرفی می کنیم.

به گزارش رکنا، دنیای عطر ها دنیای بسیار شگفت‌انگیزی است و شاید بسیاری از ما ندانیم که برجسته‌ترین، لوکس‌ترین و مشهورترین کمپانی‌های عطرسازی در سراسر جهان فعالیتشان را در زمینه‌ای غیر از عطرسازی آغاز کرده‌اند و درنهایت تصمیم گرفته‌اند که برای تکمیل محصولات برندشان اقدام به تولید عطر و ادکلن کنند. شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که تعداد زیادی از برندهای مشهور عطرسازی در جهان، در زمینه‌هایی مانند مُد و فشن، تولید جواهرات، تولید بطری‌های شیشه‌ای لوکس و حتی تولید نوشت‌افزار و لوازم چرمی فعالیت داشته و دارند. اگر جزو طرفداران عطر و ادکلن هستید و می‌خواهید با تاریخچه کوتاهی از برترین برندهای عطرسازی جهان آشنا شوید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

1. باربری

باربری جزو کمپانی‌های لوکس جهان است که فعالیتش را از سال 1856 و با تولید لباس‌ها و زیورآلات خاص شروع کرد و جزء برندهای محبوب ادکلن است. این برند انگلیسی که موفق به دریافت نشان سلطنتی برای طراحی پوشاک شده است، اولین عطرش با نام «باربری فور من» را در سال 1981 رونمایی کرد و از آن پس یک خط تولید را به عطرهای خاص زنانه و مردانه اختصاص داد.

2. بولگاری

امکان ندارد که کسی عاشق عطرهای لوکس باشد و یکی‌‌دو شیشه از عطر بولگاری را روی میز آرایش خودش نداشته باشد. این برند ایتالیایی با کمک بنیان‌گذار یونانی‌اش از سال 1884 تاسیس و در حوزه ساخت جواهرات لاکچری مشغول به فعالیت شد. بولگاری که برای سال‌های طولانی در بازار جواهرات خاص در جهان حرف اول را می‌زد، سرانجام در سال 1992 تصمیم گرفت که با رونمایی از اولین عطر دلربایش با نام «بولگاری او پارفومی او د ورت» بار دیگر نگاه جهانیان را به سمت توانایی‌های بی‌نظیر این کمپانی در تولیدات خاص جلب کند و محصولاتش را به لیست بهترین ادکلن های دنیا اضافه کند.

3. کالوین کلین

کالوین کلین یک برند آمریکایی است که در حوزه مد و فشن که در سال 1960 فعالیتش را شروع کرد و با سرعت قابل توجهی به تسخیر بازارهای جهانی لباس زیر، لباس‌های کژوال (غیررسمی) و حتی عطرهای فانتزی پرداخت. این برند پُرطرفدار که از سال 1997 محصولاتی مانند ساعت و جواهرات را هم به فهرست محصولاتش اضافه کرد، اولین عطر تولیدی‌اش با نام کالوین را در سال 1981 به بازار عطرهای جهانی فرستاد و کم‌کم نظر بسیاری از طرفداران مُد روز را به خودش جلب کرد. سری‌های زنانه و مردانه «سی کی وان» و «یوفوریا» سریعا توانستند در میان سایر عطرهای پُرطرفدار و ادکلن های برتر جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کنند و کالوین کلین را به برندی محبوب در صنعت عطرسازی جهان تبدیل سازند.

4. شنل

خانه مُد شنل از سال 1910 و با مدیریت خانم گابریل شنل (معروف به کوکو) فعالیتش را در زمینه مُد و فشن آغاز کرد و توانست انقلابی در صنعت طراحی‌های ساده و زیبای لباس به راه بیندازد. اولین عطر شنل با نام «ان 5» در سال 1921 روانه بازار شد و با رایحه خیره‌کننده‌اش بسیاری از طرفداران عطرهای لوکس را مجذوب خودش کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعد از گذشتن حدود 100 سال از تولید اولین عطر شنل، «ان 5» همچنان جزو پُرفروش‌ترین عطرها و جزء بهترین ادکلن های دنیا در سراسر جهان است. «شنل کوکو مادمازل» از دیگر عطرهای شگفت‌انگیز این برند مشهور است که آن هم با رایحه رویایی‌اش برای سال‌های طولانی در صدر فهرست پُرفروش‌ترین عطرها قرار داشته و دارد.

5. کرید

کرید از همان ابتدا فعالیتش را به صنعت عطرسازی محدود کرد تا امروز بتواند به سابقه 250 ساله خودش در این صنعت افتخار کند! خانه عطر کرید به‌عنوان یک کمپانی سلطنتی و لوکس از سال 1760 در فرانسه شروع به کار کرد و سریعا توانست نظر بسیاری از اشراف، سیاستمداران، پادشاهان و خانواده‌های سلطنتی را به خود جلب کند. جالب است بدانید که کرید در سال 1781 عطر Royal English Leather را با رایحه چرمی و به درخواست جرج سوم تولید کرد. از آن پس بود که این عطر فرانسوی مورد استقبال بسیاری از خانواده‌های سلطنتی قرار گرفت و عطرهای مختلفی برای شخصیت‌های برجسته و تاریخی جهان مانند ملکه ویکتوریا، امپراتور اوژنی فرانسه، ملکه ماریا کریستیا اسپانیایی، امپراتور فرانتس یوزف اتریشی و شاه نیکولای دوم روسیه تولید کرد. چرچیل و کندی هم جزو طرفداران عطرهای کرید بودند. عطر «لاو این وایت» کرید هم که در سال 2005 تولید شد، خیلی زود مورد استقبال افراد سرشناسی مانند همسر جورج بوش و میشل اوباما قرار گرفت و به همین دلیل هم به عطر کاخ سفید شهرت یافت. عطرهای «اونتوس» و «رویال عود» از دیگر عطرهای مسحورکننده و لوکس این برند هستند که می‌توانند برای سال‌های طولانی در قفسه عطرهای لوکس و برتر جهان و جزء بهترین عطرهای دنیا باقی بمانند.

6. دیور

دیور جزو برندهای برتر فرانسوی است که فعالیتش را در میانه قرن بیستم با ورود به صنعت مُد و فشن آغاز کرد. دیری نگذشت که دیور پس از معرفی سبک‌های ساده و پُرطرفدار لباس توانست کمپانی دیور پرفیومز را در قلمرو تولید عطرها راه‌اندازی کند. «میس دیور» به‌عنوان اولین عطر این برند در سال 1947 رونمایی شد. عطرهای دیور همراه با لباس‌ها و لوازم آرایش لوکس این برند همچنان طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. کریستین دیور همزمان با معرفی اولین مدل عطر خود اعلام کرد که «میس دیور» به احترام خواهرش کاترینا، با این نام روانه بازار شده است. دیور می تواند یکی از انتخاب ها به عنوان بهترین برند عطر زنانه باشد.

7. دولچه گابانا

دولچه گابانا هم مانند بسیاری از دیگر برندهای ایتالیایی، فعالیتش را با مُد و فشن آغاز کرد. این برند لوکس در سال 1985 با تولید لباس‌های سکسی و جذاب توانست سریعا بازار این قلمرو را به دست بگیرد و کم‌کم به تولید و معرفی سایر لباس‌ها، عینک، زیورآلات و عطرهای لوکس خود تحت عنوان D&G بپردازد. اولین عطر D&G یک عطر زنانه بود که با نام «دولچه گابانا برای زنان» در سال 1992 روانه بازار شد و 2 سال بعد هم ادیشن مردانه‌ این عطر توسط این کمپانی مشهور رونمایی شد. «لایت بلو» زنانه و مردانه، ‌مشهورترین و پُرطرفدارترین لاین عطرهای D&G محسوب می‌شود.

8. جیورجیو آرمانی

جیورجیو آرمانی از دیگر برندهای ایتالیایی پُرطرفدار در سراسر جهان محسوب می‌شود که بخش زیادی از شهرتش را مدیون طراحی‌های خاص و مجذوب‌کننده لباس‌های مردانه خودش است. این برند ایتالیایی که اولین مجموعه از لباس‌های مردانه‌اش را در سال 1975 ارائه کرد، پس از پخش فیلم معروف «امریکن گیگولو» به شهرت بیشتری هم دست یافت، زیرا یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم از طراحی‌های خاص جیورجیو آرمانی در انتخاب لباس‌هایش کمک می‌گرفت. اولین عطر این برند که همچنان جزو عطرهای موفق جهان است، با نام «جیورجیو آرمانی بیوتی زنانه» در ال 1982 و ادیشن مردانه‌اش هم در سال 1984 عرضه شد.

9. جیونچی

جیونچی فعالیتش را در زمینه مُد، لوازم جانبی و عطر در سال 1952 شروع کرد و دیری نپایید که این برند فرانسوی توانست با تلفیق ظرافت فرانسوی و لوکس‌گرایی آمریکایی،‌ گام بزرگی در صنعت مُد و فشن بردارد. اولین عطر جیونچی در سال 1957 و با نام «له اینتردیت» معرفی شد و عطر مردانه این برند هم با نام «موسیو د جیونچی» در سال 1959 به بازار آمد. رایحه‌های گل‌فام و جوان‌پسند جیونچی که همواره توسط افراد مشهوری مانند لیو تایلر و جاستین تیمبرلیک تبلیغ می‌شوند، جزو نقاط قوت این برند هستند و توانسته‌اند طرفداران زیادی را به خود جذب کنند.

10. گوچی

گوچی نامی لوکس و بلندآوازه در صنعت مُد و عطرسازی در سراسر جهان است. این برند ایتالیایی که در سال 1921 تاسیس شد، اولین عطر سحرآمیزش را در سال 1974 و با نام Gucci No 1 روانه بازار کرد تا قدرت بی‌بدیلش در صنعت عطرسازی را به رخ جهان بکشد. از آن پس عطرهای گوچی مانند سایر محصولات این برند همواره در لوکس‌ترین قفسه فروشگاه‌ها جای گرفته‌اند تا این برند صدساله به یکی از غول‌های برتر در زمینه مُد و فشن تبدیل شود.

11. گرلن

گرلن یک برند بسیار باسابقه فرانسوی است که از ابتدای فعالیتش در سال 1829 تا به امروز در زمینه عطرسازی مشغول به کار است. درحال حاضر این برند محصولات آرایشی و مراقبت از پوست بسیار محبوبی را در سراسر جهان دارد. این برند تقریبا دویست‌ساله، عطر «امپریال» را برای جشن ازدواج ملکه اوژنی و ناپلئون سوم طراحی کرد و با تزیین هوشمندانه شیشه عطر با استفاده از زنبورهای عسل، زنبور عسل را به نماد این کمپانی تبدیل کرد. گرلن جزو معدود برندهایی است که به‌دلیل داشتن دانش منحصربه‌فرد در تولید محصولات مختلف، موفق به دریافت جایزه معتبر Living Heritage Company از وزارت صنعت و اقتصاد فرانسه شده است. «لا پتیت روب نویر»، «له هوم آیدیل»، «تراکوتا» و «متئورایتز» از عطرهای پُرطرفدار این برند در سراسر جهان محسوب می‌شوند.

12. هرمس

هرمس یک کمپانی فرانسوی است که در زمینه تولید عطر و ادکلن بیش از 150 سال قدمت دارد. این برند پرطرفدار که تمامی کارهایش را با دانش و خلاقیت خاصی روانه بازار کرده است، از سال 1837 فعالیتش در زمینه تجهیزات جانبی را شروع کرد و در سال 1961 هم از عطر زنانه‌ای با نام «کالش» رونمایی کرد تا نبوغ خود در زمینه ترکیب روایح را نشان دهد. شاید بتوان عطر «او د هرمس» را نقطه عطف عطرهای هرمس دانست که از زمان تولیدش تا کنون همواره مورد توجه و استقبال بسیاری از طرفداران عطر و ادکلن بوده و هست. ماندگار شدن یک عطر خاص از یک برند همواره به معنای تلفیق دانش و هنر در کنار شناخت سلیقه جامعه در تولید آن عطر محسوب می‌شود.

13. هوگو بوس

هوگو بوس جزو کمپانی‌های بسیار باسابقه آلمانی در زمینه تولید پوشاک زنانه و مردانه راحتی، ورزشی و رسمی است که در کنار لباس‌های بسیار پُرطرفدارش، محصولاتی مانند عطر، لوازم آرایش چشم و ساعت هم تولید می‌کند. این کمپانی در سال 1985 اولین عطرش را با نام «هوگو بوس نامبر وان» را روانه بازار کرد تا درخششی بی‌نظیر در صنعت مُد و فشن برای خود رقم بزند.

14. لانکوم

 لانکوم از برندهای فرانسوی زیرمجموعه لورئال است که در سال 1935 و با نماد گل رز راه‌اندازی شد و در سال 1947 به خانواده لورئال پیوست. لانکوم از ابتدا فعالیتش را در زمینه تولید عطر آغاز کرد تا بتواند در نمایشگاه جهانی 1935 بروکسل در بلژیک با به نمایش گذاشتن 5 عطر شگفت‌انگیزش توجه صاحبان و طرفداران این صنعت را شدیدا به خودش جلب کند. درحال حاضر این کمپانی فرانسوی به‌جز عطر به تولید لوازم آرایشی و مراقبت از پوست هم می‌پردازد. شاید بتوان ادعا کرد که «مجیک نویر»، «کلایمت» و «ترزور» جزو سحرآمیزترین عطرهای لانکوم هستند که همیشه طرفدارانی ویژه در سراسر جهان داشته‌اند و هرگز از مُد نیفتاده‌اند.

15. لالیک

لالیک فرانسوی که طرفداران بسیار زیادی هم در کشور ما دارد، فعالیتش را در سال 1888 و با تولید جواهرات پُر زرق‌وبرق آغاز کرد. لالیک کم‌کم تمرکزش را از روی ساخت جواهر به تولید شیشه‌های لوکس عطر معطوف کرد، زیرا در آن دوران خرید شیشه‌های زیبا و کوچک برای نگهداری از عطرهای امری رایج در میان بسیاری از مردم بود. هنرنمایی‌های لالیک تا جایی ادامه یافت که به رونمایی از اولین عطر لوکس این کمپانی در یک بطری پیکرتراشی‌شده در سال 1994 منتهی شد. «لالیک انکر نویر» و «لالیک پور هوم» همچنان جزو عطرهای پُرطرفدار لالیک در سراسر جهان هستند.

16. مون بلان

مون بلان جزو برندهای لوکس آلمانی محسوب می‌شود که فعالیتش را با تولید قلم‌های لوکس در جهان آغاز کرد و در سال 1910 با تولید یک قلم بسیار خاص و لوکس، نماد ستاره سفید را که برگرفته از قله مون‌بلان در رشته‌کوه‌های آلپ بود، برای خود برگزید. این کمپانی در سال 2001 تصمیم گرفت که در کنار نوشت‌افزار لوکس و لوازم چرمی‌اش، تولید عطر را هم شروع کند. از این‌رو عطرهای «پریسنس زنانه» و «استارواکر مردانه» را در این سال در کنار قلم استارواکر و ساعت مردانه تایم‌واکر رونمایی کرد.

17. پاکورابان

پاکورابان برندی مطرح در دنیای مُد محسوب می‌شود که بنیان‌گذارش فردی اسپانیایی اما بزرگ‌شده در پاریس است. این برند خاص و حرفه‌ای فعالیتش در زمینه مُد، پوشاک و جواهرات را از سال 1966 آغاز کرد و در سال 1969 با رونمایی از اولین عطر زنانه‌اش با نام «کلندر» شگفتی افسانه‌واری در جهان عطر و رایحه رقم زد. بطری‌های خاص و عطرهایی با رایحه‌های نو و سحرآمیز جزو نقاط قوت پاکورابان بوده و هستند.

18. پارفومز د مارلی

پارفومز د مارلی برندی فرانسوی است که از سال 2009 توسط جولین اسپرچر، ‌جوانی رویاپرداز در جهان عطر و رایحه، تأسیس شد. رویاپردازی این جوان و همکاران پُرشورش که همگی مانند پدرش عاشق عطر و عطرسازی بودند، تا حدی پیش رفت که آنان توانستند با تلفیق روایح ظریف و شکوهمند فرانسه قرن 18 با روایح رویایی مدرن، عطرهایی افسانه‌ای تولید و روانه بازار کنند.

19. تام فورد

تام فورد یک برند برجسته آمریکایی در قلمرو مُد است که در سال 2005 اولین برند شخصی‌اش را جدا از گوچی و ایو سن لورن که زمانی به آنها ملحق شده بود، رونمایی کرد. نخستین عطر اختصاصی تام فورد با نام «بلک ارکید» در سال 2006 روانه بازار شد و شهرتی فوق‌العاده برای این کمپانی به همراه آورد. پس از آن، مجموعه عطرهای «پرایوِت بلند» و یکی از بهترین آنها یعنی «پرپل پچولی» موفقیتی خیره‌کننده در کسب رضایت جامعه مخاطب به‌دست آورد تا تام فورد بتواند در سال‌های اخیر همواره جزو برندهای برتر تولید و فروش عطر در سراسر جهان باشد.

20. ورساچه

خانه مُد ورساچه از سال 1978 و با تولید لباس زنانه فعالیتش را آغاز کرد و خیلی سریع به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت. این برند ایتالیایی که شهرتی جهانی در حوزه مُد و فشن دارد، در سال 1981 تصمیم گرفت تا نخستین عطر زنانه‌اش با نام «جیانی ورساچه» را رونمایی کند و پس از آن با مجموعه‌عطرهای دلفریب زنانه و مردانه‌اش همیشه و همواره توانسته است که در میان لوکس‌ترین قفسه فروشگاه‌های عطر در سراسر جهان جای بگیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdppz