پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/18 02:30
کد خبر: 18615

هشدار هواشناسی /2 سامانه بارشی جدید در راه کشور

رصدورزشی: 2 سامانه بارشی جدید در کشور در راه است.

وضعیت آب و هوا کشور پیش بینی شد. وضعیت آب و هوا با ورود دو سامانه بارسی تغییر کرد. وضعیت آب و هوا امروز 18 دی اعلام شد.. وضعیت آب و هوا در استان های شماری  با بارش همراه است.

به گزارش رصدورزشی، پیش بینی وضع هوا امروز ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه آینده از تداوم بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا دوشنبه آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری پیش‌بینی شده که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه خواهد بود.

بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بارش بارش خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعدازظهر روز دوشنبه، ۲۰ دی ماه خبر داد و گفت که بر این اساس در روزهای دوشنبه و سه شنبه استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بارانی‌اند.

صادق ضیاییان  با بیان اینکه از امروز جمعه ۱۷ دی ماه تا دوشنبه  ۲۰ دی ماه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این روند در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه خواهد بود.

[کلیک و کشیدن برای جابجایی]

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین ضمن اعلام اینکه از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی سبب بارش خواهد شد. لازم به ذکر است امروز جمعه دریای عمان مواج است.

  فال روزانه شنبه 18 دی 1400

ضیاییان در ادامه وضعیت آب و هوایی پایتخت را نیز طی سه روز آتی پیش‌بینی کرد و گفت:  دمای هوای تهران امروز، جمعه، ۱۷ دی ماه بین ۲ تا ۱۱ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. آسمان تهران در روز جاری صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در شب قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا، شنبه، ۱۸ دی ماه، دمای هوا در کمترین حالت خود به ۳ و در بیشترین حالت خود به ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. هوا در این روز نیمه ابری و غبارآلود، در بعدازظهر با کاهش ابر و در شب قسمتی ابری و غبارآلود است. پس فردا، یکشنبه، ۱۹ دی ماه نیز دمای هوا بین ۱۲ تا ۲ درجه سانتیگراد متغیر است و آسمان تهران صاف و غبارآلود خواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین۱۰۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۱ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oablv