شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/29 07:41
قیمت سکه
کد خبر: 18398

آخرین قیمت سکه امروز 29 آذر | قیمت سکه در سراشیبی سقوط

امروز (دوشنبه 29 آذر ماه) آخرین قیمت سکه در معاملات عصر بازار آزاد تهران، اعلام شد.

قیمت سکه در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود. قیمت سکه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. روز گذشته (یکشنبه 28 آذر ماه) قیمت سکه در بازار آزاد تهران، نزولی شد. قیمت سکه برای سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قیمت سکه در روزهای اخیر با کاهش قیمت روبرو بود.

قیمت سکه امامی روز گذشته 65  هزار تومان ارزان شد  و تا نزدیک  مرز حساس  13 میلیون تومان  عقب نشینی کرد و به 13 میلیون و 50 هزار تومان رسید.

در شرایط کنونی نگاه کاهشی های بازار به کانال 13 میلیونی و مهم تر محدوده مقاومتی 12 میلیون و 800 هزار تومانی است. در صورتی که محدوده های یاد شده شکسته شوند، سرعت نزول در بازار سکه بیشتر خواهد شد.

قیمت سکه

نگاه معامله گران سکه  به طلا و دلار 

البته این اتفاق  در حالی  رخ داد که قیمت اونس طلا در بازار های  جهانی بار دیگر به مرز 1800 دلار رسید . بنابراین معامله‌گران سکه به رفتار امروز اونس طلا نیز توجه زیادی خواهند داشت. با این حال، در صورتی که فلز زرد امروز مرز هزار و ۸۰۰ دلار را حفظ کند ، افزایشی‌های بازار سکه نیز فعالانه‌تر در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت.

برخی معامله گران باور دارند که ممکن است معامله گران با شروع روز دوشنبه نیز افت شب گذشته را جبران کنند. البته بخش زیادی از رفتار بازیگران سکه بستگی به این دارد که دلار بتواند زیر محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود یا اینکه بتواند بار دیگر خود را به سوی مرز ۳۰هزار تومانی بکشاند.

اما در معاملات پشت خطی  شب گذشته معامله گران قیمت سکه برای امروز دوشنبه  29 آذر 1400 را چگونه  پیش بینی کرده اند؟ 

نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

در معاملات پشت خطی شب گذشته  قیمت سکه مرز 13 میلیون تومان را از دست داد و بر روی 12 میلیون و 955 هزار تومان ایستاد. این قیمت نسبت   به معاملات پشت خطی شنبه شب 30 هزار تومان پایین تر  بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی جمعه شب بر روی 13 میلیون و 25 هزار تومان قرار داشت.

قیمت سکه امامی روز گذشته 65  هزار تومان ارزان شد  و تا نزدیک  مرز حساس  13 میلیون تومان  عقب نشینی کرد و به 13 میلیون و 50 هزار تومان رسید.

در شرایط کنونی نگاه کاهشی های بازار به کانال 13 میلیونی و مهم تر محدوده مقاومتی 12 میلیون و 800 هزار تومانی است. در صورتی که محدوده های یاد شده شکسته شوند، سرعت نزول در بازار سکه بیشتر خواهد شد.

 

با افت اونس طلای جهانی، سکه امامی تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. سکه در روز شنبه تا محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان بالا رفت ولی در نهایت توانست تا ساعت 5 بعدازظهر، خود را بالای این مرز نگه دارد. با وجود این، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به اندازه ای افت کرده است که امکان نزول سکه به کانال پایین تر وجود دارد.

دیروز عصر ارزش ذاتی سکه 11 میلیون و300 هزار تومان بود و فاصله 500 هزار تومانی با قیمت بازار داشت.چنین فاصله ای از حد معمول ماه های اخیر سکه بیشتر است و در صورتی که قرار باشد، حباب به اندازه طبیعی تر برگردد، قیمت دلار باید کمی افزایش پیدا کند یا سکه امامی دچار کاهش ارزش شود.

 امروز بازار جهانی طلا تعطیل است و در صورتی که قیمت دلار نتواند به بالای سطح 27 هزار و 500 تومان برگردد، قیمت سکه امامی به کانال 11 میلیون و 700 هزار تومان ریزش خواهد کرد. بخش زیادی از تحلیل گران فنی اشاره کرده اند که تثبیت سکه در کانال 11 میلیون و 700 هزار تومان، فشار فروش در بازار فلز گران بهای داخلی را زیادتر خواهد کرد. این در حالی است که در هفته های اخیر، سکه هیچگاه چند ساعت زیر محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان نوسان نکرد.

به گفته فعالان، دیروز معامله گران رسمی بازار، حاضر نبودند که سکه را بالای 11 میلیون و 700 هزار تومان خرید کنند و همین موضوع نشان می داد که آن ها ریسک خرید فلز گران بهای داخلی را زیاد می دانند. با این حال، تغییر وضعیت دلار می تواند خریداران را به بازار سکه بازگرداند.

قیمت سکه

دو اتفاق مهم برای قیمت سکه

قیمت سکه هم چنان برای رشد معنادار دشواری هایی را پیش رو دارد. از یک سو حباب سکه بالاست و فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به نزدیک ۴ درصد رسیده است. این موضوع به معنای آن است که ظرفیت بنیادی رشد در بازار سکه بستگی زیادی به جهش معنادار دلار یا اونس طلا دارد.

ه گفته فعالان، دو اتفاق، امید افزایشی ها را در بازار سکه بالاتر برده است. اولین موضوع حفظ مرز ۱۲ میلیونی قیمت سکه در روز دوشنبه بود. در واقع در روزی که کاهشی ها در بازار دست بالاتر را داشتند، فلز گران بهای داخلی نتوانست به زیر مرز حمایتی حساس خود برود و این موضوع برای بازیگران به معنای آن بود که انتظارات کاهشی در بازار از قدرت زیادی برخوردار نیست.

دومین اتفاقی که امید افزایشی ها را در بازار سکه بالا برد، برگشت قیمت دلار به بالای مرز ۲۷ هزار تومانی بود. دیروز در مقطعی دلار تا محدوده ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومانی ریزش کرد ولی به سرعت توانست خود را به بالای مرز ۲۷ هزار تومانی برساند. ادامه افزایش اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی موجب شد که حتی سکه بازان امیدوار شوند که فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز جاری از محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی عبور کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27q9ev