پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/26 14:40
استادیوم دبی
کد خبر: 18364

صندلی تماشاگران در استادیوم دبی + فیلم

یکی از مجهزترین ورزشگاه های امارات، استادیوم دبی است.

یکی از مجهزترین ورزشگاه ها استادیوم دبی است. استادیوم دبی با بهره گیری از بهترین امکانات آماده ارائه خدمات به مردم است. استادیوم دبی علاوه بر امکانات پیشرفته مجهز به ال سی دی برای تماشاگران است ففیملی از استادیوم دبی در ادامه گردآوری شده است توجه شما را به آن جلب می کنیم:

حتما نام امارات بارها به گوش شما خورده است. این کشور در سال های اخیر با رشد و پیشرفت چشمگیری همراه بوده است.از جمله پیشرفت در ساخت استادی توریسم ورزشی یکی از عوامل موثر در جذب گردشگر و در نهایت رشد چرخه اقتصادی کشورهاست که کشور امارات با دارا بودن ورزشگاه های بسیار و برگزاری رقابت های منطقه ای و حتی جهانی توانست به شهرت برسد. ما در فاینداتور بر آن شدیم تا معروف ترین ورزشگاه های امارات را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

استادیوم دبی

 

 

 

 

ورزشگاه های دبی

در این بخش نگاهی تخصصی خواهیم داشت به ورزشگاه های موجود در شهر دبی.

ورزشگاه آل راشد در دبی امارات

ورزشگاه چند منظوره آل راشد یا ملعب آل راشد که در سال 1948 شروع به ساخت آن کردند و در سال بعد یعنی 1949 با ظرفیتی بالغ 12000 نفر با چمن ترکیبی طبیعی با الیاف مصنوعی در شهر دبی به بهره برداری رسید. استفاده از این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات فوتبال در درجه اول قرار دارد. ورزشگاه آل راشد در سال 2003 میزبان برخی از بازی های جام جهانی فوتبال زیر 20 سال و همچنین میزبان بازی های خانگی باشگاه شباب الاهلی ست.

آدرس ورزشگاه آل راشد در شهر دبی: امارات متحده عربی، جاده الاتحاد

 Address: IthihadAl, Al Etihad Road - United Arab Emirates

ورزشگاه آل راشد دبی اامارات متحده عربی

ورزشگاه چند منظوره السبعات The Sevens Stadiumبا مالکیت شرکت هواپیمایی امارات ایرلاین (از مشهورترین و بزرگ ترین ایرلاین های خاورمیانه) با گنجایش 44000 نفر با زمین چمن در سال 2008 شهر دبی به بهره برداری رسید. 8 زمین برای ورزش هایی چون فوتبال، فوتبال استرالیایی با قوانین اوسی Aussie rules، فوتبال گلیک Gaelic football و راگبی، 6 زمین برای کریکت، 1 زمین برای بسکتبال، 4 زمین برای تنیس و نت بال در نظر گرفته شده است؛ همچنین ورزش دو میدانی از دیگر ورزش هایی است که در این ورزشگاه انجام می شود. برگزاری کنسرت های مختلف با داشتن جایگاهی بزرگ در این ورزشگاه را می توان از دیگر امکانات ورزشگاه السبعات به شمار آورد که از معروف ترین آن ها می توان به کنسرت جاستین بیبر در چهارم و پنجم مه (اردیبهشت) 2013، کنسرت وان دیرکشن One Direction در چهارم آوریل (فروردین) 20015 و در نهایت کنسرت کایلی مینوک Kylie Minogue در ششم دسامبر (آذر) 2019 به مناسب جشن 50 سالگی راگبی اشاره کرد. کریکت از دیگر رشته های موجود در این ورزشگاه است.

آدرس ورزشگاه السبعات در شهر دبی: امارات متحده عربی، دبی، جاده العین

Address: Al Ain Road, E66 - Dubai - United Arab Emirates 

استادیوم دبی

ورزشگاه مکتوم ابن راشد آل مکتوم دبی در امارات

ورزشگاه مکتوم ابن راشد آل مکتوم (ملعب مکتوم ابن راشد آل مکتوم) با گنجایشی بالغ بر 12000 نفر یک ورزشگاه چند منظوره در دبی است که بیشتر برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان ورزشگاه خانگی باشگاه الشباب الاهلی شناخته می شود. این باشگاه که جزو ثروتمندترین و پرطرفداترین باشگاه فوتبال در امارات است تحت مالکیت ولیعهد دبی حمدان ابن محمد آل مکتوم قرار دارد. از جمله افتخارآفرینی های این باشگاه رسیدن به مقام دوم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 بود. این باشگاه در نهایت در سال 2017 از ادغام دو باشگاه دبی و الشباب با الاهلی به شباب الاهلی امارات تغییر نام داد. از میان ایرانیان منصور پورحیدری در سال های 1986 تا 1989 به عنوان سرمربی این تیم و علی کریمی، فرهاد مجیدی، میلاد میداوودی، جواد کاظمیان، مهرزاد معدنچی، هاشم حیدری، حسن روشن و حسن نظری به عنوان بازیکن در این تیم به عنوان لژیونر بازی کردند.

آدرس ورزشگاه مکتوم ابن راشد آل مکتوم در شهر دبی: امارات متحده عربی، دبی، دیرا

Address: Deira - Dubai - United Arab Emirates

ورزشگاه مکتوم ابن راشد آل مکتوم دبی در امارات

ورزشگاه زعبیل Zabeel Stadium یکی دیگر از ورزشگاه های چند منظوره در دبی است که در سال 1974 با گنجایش 8439 نفر افتتاح شد. ورزشگاه زعبیل ورزشگاه خانگی باشگاه الوصل امارات است. الوصل امارات به مالکیت شیخ احمد ابن راشد آل مکتوم از تیم های دسته یکی در امارات است. این باشگاه در لیگ برتر امارات 7 بار قهرمان شد. از فوتبالیست‌های ایرانی در این باشگاه می توان به فرهاد مجیدی، علیرضا نیکبخت واحدی، حامد کاویانپور، ایمان مبعلی و محمدرضا خلعتبری اشاره کرد، همچنین گروه موسیقی ایرلندی وست لایف Westlife در 11 می (اردیبهشت) 2001 در این ورزشگاه به اجرای کنسرت پرداختند.

آدرس ورزشگاه زعبیل در شهر دبی: امارات متحده عربی، دبی، الجداف

Address: Al Jaddaf - Dubai - United Arab Emirates  

ورزشگاه های ابوظبی امارات متحده عربی

پس از بررسی استادیوم های ورزشی دبی در ادامه به معرفی ورزشگاه های فوق العاده‌ی ابوظبی می پردازیم.

پیست اتوموبیل رانی یاس مارینا در ابوظبی

موتورسواری و اتوموبیل رانی فرمول یک Formula One از جمله مسابقاتی در جهان است که هواداران خاص خود را دارد. امارات برای این دسته از ورزشکاران نیز زمینی را اختصاص داده است. پیست یاس مارینا Yas Marina Circuit در سال 2009 با گنجایش 50000 نفر افتتاح شد. مدار اتوموبیل رانی یاس مارینا در اول نوامبر (10 آبان) 2009 توسط هرمان تیلکه Hermann Tilke؛ مهندس آلمانی و طراح مدارهای اتوموبیلرانی فرمول 1 طراحی شد. امارات جزو اعضای باشگاه منطقه 1 فیا FIA یا فدراسیون بین المللی اتوموبیل رانی نیز هست.

ورزشگاه بنی یاس در شهر ابوظبی در امارات

استادیوم ورزشی بنی یاس Baniyas Stadium در شهر ابوظبی امارات با کنجایش 9570 نفر ورزشگاه خانگی تیم بنی یاس در لیگ امارات به شمار می آید. باشگاه ورزشی بنی یاس توانست در لیگ برتر امارات به مقام دوم در فصل 2010 تا 2011، 1مقام قهرمانی و 1 مقام نایب قهرمانی در جام رییس دولت امارات دست یابد. لفته حمیدی از بازیکنان ایرانی بود که برای این تیم پا به توپ شد. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p5w76