پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/13 23:54
وام ازدواج | ثبت نام وام ازدواج | قسط وام ازدواج
کد خبر: 18063

دریافت وام ازدواج با طلاق صوری! | چگونه وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی بگیریم؟

دریافت وام ازدواج زوج‌هایی که چند سالی از عقد آنها گذشته است را برخی از محضرخانه‌ها انجام می‌دهند. فرآیند انجام این کار به این صورت است که زوج‌ها با مراجعه به این محضرخانه‌ها طلاق صوری می‌گیرند و بعد از ثبت طلاق دوباره محضرخانه عقد رسمی را برای آن‌ها می‌خواند. تاریخ عقد جدید به بانک اعلام می‌شود و متقاضی می‌تواند وام خود را از بانک دریافت کند.

وام ازدواج یکی از وام‌های پرتقاضای سیستم بانکی است که هر ساله در بودجه کشور، بانک مرکزی و دولت مکلف به پرداخت می‌شوند . وام ازدواج طبق قانون بودجه در سال جاری برای هر یک از زوج‌ها معادل ۷۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.. طبق آخرین آمار بانک مرکزی حدود 700 هزار نفر از ابتدای سال تاکنون موفق به دریافت وام ازدواج شده اند. به تازگی  خبری در فضای مجازی دست به دست می شود که عده ای برای دریافت وام ازدواج طلاق صوری میگیرند  و بعد از مدتی دوباره عقد رسمی میکنند تا بتوانند وام ازدواج را دریافت کنند. 

وام ازدواج

برخی از افراد در سایت دیوار ادعا کرده‌اند، برای زوج‌هایی که چند سالی از عقد آن‌ها گذشته است و هنوز وام ازدواج خود را دریافت نکرده اند تسهیلات ازدواج آن‌ها را از بانک‌ها می‌گیرند. اما شرایط دریافت وام ازدواج بعد از گذشت چند سال از عقد به چه صورت است؟

در حال حاضر هزینه محضرخانه‌ها برای انجام طلاق و عقد بین یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است اما برای آنکه وام ازدواج گرفته شود تا ۲۰ میلیون تومان هم از افراد پول می‌گیرند.

یکی از این محضرخانه‌ها گفت: «ما فقط طلاق صوری و عقد رسمی را انجام می‌دیم بعد از آن ثبت‌نام وام ازدواج و انتخاب شعبه بانک برای دریافت وام بر عهده مشتری است. البته تو بانک آشنا داریم و اگه می‌خواید زودتر وام خودتون رو بگیرید و ثبت‌نام رو هم ما انجام میدیم و برای هر نفر ۵ میلیون تومان به جز ۲۰ میلیون طلاق و عقد دریافت می‌کنیم»

با احتساب هزینه طلاق و عقد دوباره برای هر زوج و ثبت‌نام وام ازدواج توسط محضرخانه، هر زوج باید ۳۰ میلیون تومان بپردازند. در صورتی که در حال حاضر وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان است.

مبلغی که بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به مشتریان می‌دهند در حال حاضر ۷۰ میلیون تومان است و در مجموع هر زوج ۱۴۰ میلیون تومان از بانک وام می‌گیرد. اما اگر متقاضی دریافت وام ازدواج زیر ۲۴ سال سن داشته باشد بانک‌ها موظف هستند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضی با رعایت معرفی ضامن رسمی کسر از حقوق پرداخت کند.

این محضرخانه‌ها با انجام یک عقد یک میلیون تومانی، از مشریان ۲۰ میلیون تومان پول می‌گیرند و در حال حاضر هیچ نظارت قانونی بر روی آن‌ها انجام نمی‌گیرد.

وام ازدواج

چگونه وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی بگیریم؟

بانک اول - وام ازدواج از بهترین وام‌های بانکی در ایران است که از سود کم و مدت بازپرداخت طولانی برخوردار است. تا پایان سال ۱۳۹۹ مبلغ وام ازدواج بسیار پایین بود و هزینه‌های بالای ازدواج را پاسخگو نبود. از ابتدای سال ۱۴۰۰ وام ازدواج به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است و در شرایط خاص این وام تا ۴۰۰ میلیون هم پرداخت خواهد شد.

در سال ۱۳۹۹ مبلغ وام ازدواج ۵۰ میلیون بوده است که در سال ۱۴۰۰ این وام به مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای هر زوج افزایش یافته است. به منظور پایین آمدن سن ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج، برای زوج‌هایی که آقا زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال سن داشته باشند به هر نفر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد که در اصطلاح به آن وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی می‌گویند.

نکته: مبلغ وام ازدواج برای زوج‌هایی که تاریخ عقدشان قبل از سال ۱۳۹۷ بوده است افزایش نیافته و ۵۰ میلیون تومان می‌باشد.

حتما برای شما این سوال پیش می‌آید که وام ازدواج ۴۰۰ میلیونی چیست؟؟؟ در جواب این سوال باید بدانید زمانی که پدر عروس خانم و پدر آقا داماد هردو جزء اقشار ایثارگر جامعه باشند و شرط سنی که در مقاله به آن اشاره شد را دارا باشند مبلغ وام ازدواج ایشان دو برابر شده و تا ۴۰۰ میلیون افزایش می‌یابد.

نکته: در صورتی که متقاضی وام ازدواج هستید و جزء خانواده ایثارگران می‌باشید مبلغ وام ازدواج شما دو برابر می‌باشد و می‌توانید وام ازدواج ۱۴۰ میلیونی دریافت نمایید.

وام ازدواج

وام ازدواج دهه شصتی‌ها

وام ازدواج ۲۴۰ میلیونی که به وام ازدواج دهه شصتی‌ها معروف است به تازگی در مجلس تصویب شده و در دستور کار دولت قرار گرفته است. متولدین سال‌های ۶۰ تا ۶۹ به شرطی که هر دو نفر ساکن روستا بوده و یا جزء عشایر باشند می‌توانند ۱۰۰ میلیون بیشتر از بقیه وام ازدواج بگیرند و مبلغ نهایی وام زوجین ۲۴۰ میلیون خواهد بود.

وام ازدواج

قسط وام ازدواج چه قدر است؟

خوشبختانه وام ازدواج جزء معدود وام‌هایی است که با سود ۴ درصد و مدت بازپرداخت ۱۰ ساله به زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

اقساط وام ازدواج با مبالغ متفاوت در جدول زیر آمده است:

وام ۵۰ میلیونی ازدواج حدود ۵۰۶ هزار تومان

وام ۷۰ میلیونی ازدواج حدود ۷۰۹ هزار تومان

وام ۱۰۰میلیونی ازدواج حدود ۱ میلیون و ۱۲ هزار تومان

وام ۲۰۰ میلیونی ازدواج حدود ۲ میلیون و ۲۴ هزار تومان

وام ازدواج ۲۴۰ میلیونی حدود ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان

وام ازدواج

شرایط ضمانت وام ازدواج چگونه است؟

ارائه ضامن برای وام ازدواج یکی از سخت‌ترین مراحل دریافت این وام است. گاهی بانک‌ها درخواست دو یا حتی سه ضامن کارمند رسمی از متقاضیان دریافت وام دارند که همین امر باعث شده است عده زیادی پشت در بسته جور کردن ضامن برای وام ازدواج بمانند و همچنان موفق به دریافت وام نشده‌اند.

خبر خوب ما به شما متقاضی وام ازدواج این است که به تازگی بانک مرکزی با سخت‌گیری بانک‌ها در نوع ضمانت وام ازدواج مخالفت زیادی کرده است و چندین روش جایگزین برای ضمانت این وام در نظر گرفته است.

شرایط ضمانت وام ازدواج به شرح زیر می‌باشد:

۱- چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، به شرطی که حقوق دریافتی ضامن به اندازه قسط وام هر دو نفر باشد کفایت می‌کند.

 ۲- چنانچه متقاضی در صف همان بانک دریافت‌کننده یارانه خود باشد، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به پشتوانه یارانه واریزی نیز قابل اجراست. 

 ۳- چنانـچه متقاضی دریافت ‌تسـهیلات ازدواج، کارمند رسمی ‌یا پیمانی ‌دولت، نیروی  نظامی و انتظامی، نـهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد، کمیته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهد کسری از حقوق به همراه ارائه فـیش حقوق و حکم کارگزینی و درصورتی که مانده حقوق نامبرده کفایت کند، نیازی به اخذ ضامن نیست. 

 ۴- ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)، کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و… امکان پذیر است.

 ۵- ضمانت یک نفر کاسب دارای‌ پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد.   

 ۶- ضمانت ‌یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش حساب که به تایید و تشخیص شعبه پرداخت کننده رسیده باشد.

 ۷- در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا)

 ۸- سایر وثیقه‌های مورد قبول به تایید بانک پرداخت کننده وام( از جمله دریافت سفته،چک معتبر و سپرده‌های متقاضی و بستگان آنان و…)

وام ازدواج

روش ثبت نام وام ازدواج چگونه است؟

جهت دریافت وام ازدواج باید وارد سامانه وام ازدواج بانک مرکزی شده و فرم تسهیلات وام ازدواج را تکمیل نمایید، توجه داشته باشید اسامی بانک‌هایی که وام ازدواج پرداخت می‌کنند در ستون سمت چپ سامانه مشخص شده است.

نکته: جهت دریافت وام ازدواج نباید بیش از ۲ سال از تاریخ عقد زوجین گذشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام ازدواج

-اصل سند ازدواج و کپی آن

-اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه هر یک از زوجین

-اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن ها

-اصل و کپی کارت ملی زوجین

-کارت ملی ضامن و کپی آن

-کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین

–کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

حذف ثبت نام وام ازدواج

پس از ثبت نام در سامانه وام ازدواج در صورت تایید ثبت نام و بر اساس نوبت، پیامک تایید و مراجعه به بانک برای شما ارسال می‌شود پس از دریافت پیامک فقط دو هفته فرصت دارید به بانک مراجعه کرده و اعلام حضور کنید در غیر این صورت ثبت نام شما خود به خود حذف می‌شود و باید مجدد در سامانه وام ازدواج ثبت نام کنید.

فروش وام ازدواج چگونه است؟

باتوجه به اعلام بانک مرکزی مبنی بر آسان‌گیری بانک‌ها در ارائه ضامن توسط زوجین، باز هم بعضی بانک‌ها سخت‌گیری‌های خود را دارند و همین باعث شده است بعضی از عروس و دامادها به فروش وام ازدواج خود روی بیاورند.

وام ازدواج به دلیل سود پایین و مدت بازپرداخت بالا متقاضیان زیادی دارد و در حال حاضر هر وام ۵۰ میلیونی ۱۰ میلیون تومان، وام ۷۰ میلیونی ۲۰ میلیون تومان و وام ۱۰۰ میلیونی مبلغ ۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود!


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oalbv