پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/09 09:35
ارز دیجیتال | بیت کوین | اتریوم | ارز دیجیتال کاردانو | رمز ارز
کد خبر: 17870

کاردانو کابوس سرمایه گذاران ارز دیجیتال

به جرات می توان گفت کاردانو شاید تنهاترین رمز ارز قدرتمند و برتری است که در سه ماه گذشته هیچ بازدهی مثبتی نداشته و حتی روند این کوین کاملا نزولی بوده است.

بعد از برگشت بیت کوین از ناحیه 29 هزار دلاری و ثبت رشد قیمتی بیش از 100 درصدی، بیشتر رمزارزها در روند صعودی اخیر بیت کوین رشدهای خیلی خوبی تجربه کرده اند. کاردانو از معدود رمزارزهای محبوب بازار است که در این مدت نه تنها رشد نکرده بلکه با نزول شدیدی همراه بوده است.

کاردانو بعد از ثبت رکورد قیمتی 3 دلار در یک روند و کانال نزولی به سر می برد که در حال حاضر به کف این کانال با یک کندل چکش قدرتمند واکنش نشان داده است. این ناحیه هم تراز با ناحیه استاتیکی  مستطیل قرمز رنگ هم تراز است و حمایت خوبی محسوب می شود. خط میدل یا خط وسط کانال مقاومت اول کاردانو و ناحیه مستطیل سفید رنگ که هم تراز با موینگ 100 است به عنوان مقاومت دوم و بسیار معتبر کاردانو شناخته می‌شود.

 بنابر تمام مطالب مذکور و در صورت رفع مشکل سویه جدید کرونا می توان انتظار رشد مجددی در کل بازار رمز ارزها داشت که به دلیل وضعیت تکنیکالی و اصلاح بیش از حد کاردانو می‌توان انتظار وضعیت بهتری برای این رمز ارز داشت. ناگفته نماند کاردانو جزو بهترین پروژه هایی است که اخیر یک بروز رسانی در شبکه خود انجام داده است. کاردانو یک هاردفورک مهم را پشت سر گذاشته و در تاریخ 22 شهریور 1400 نیز به‌روز رسانی آلونزو (Alonzo)  در شبکه اصلی فعال شده است. این بدان معناست که کاردانو از این پس می‌تواند از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند، موضوعی که به تیم‌ها و پروژ‌ه‌های مختلف امکان می‌دهد پروتکل‌های خود را مستقیماً در شبکه کاردانو طراحی و پیاده‌سازی کنند. با وجود این اتفاق بسیار خوب و تاریخی برای کاردانو هنوز هیچ بهبودی در چارت قیمتی آن مشاهده نشده است.

 به‌روزرسانی آلونزو آن‌قدرها هم بدون دردسر نبود. اخیراً این موضوع از سوی برخی کارشناسان مطرح شده بود که ساختار پشتیبانی از قراردادهای هوشمند در شبکه کاردانو با مشکل «هم‌زمانی» مواجه است. مشکل هم‌زمانی معمولاً به این شکل بروز پیدا می‌کند که کاربران دیگر نمی‌توانند به‌طور هم‌زمان با یک برنامه یا پروتکل تعامل برقرار کنند. با این حال خالق کاردانو، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) و همین‌طور اینپوت آوتپوت (Input Output)، شرکت توسعه‌دهنده کاردانو، با حساسیت خاصی تلاش کردند تا مدل قراردادهای هوشمند این شبکه را به‌طور کامل توضیح دهند و دلایل خود را برای مهم‌نبودن این مشکل مطرح کنند. همین مساله خود می تواند یکی از دلایل عدم رشد کاردانو باشد.

از طرفی رشد رمزارزهایی از جمله سولانا که جایگاه پنجم بازار را کاردانو گرفته به این دلیل است که در حالی که کاردانو منتظر راه‌اندازی قراردادهای هوشمند بود، روند صعودی قیمت ارز دیجیتال رقیب، یعنی سولانا، پیوسته سریع‌تر می‌شد. سازوکار مبتنی بر اثبات تاریخ سولانا چیزی بود که توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرد. این شبکه می‌تواند تعداد زیادی تراکنش را در واحد ثانیه پردازش کند و مصرف انرژی بسیار کمی هم دارد. این عوامل در مجموع باعث شد تا سولانا رتبه پنجم بازار را از چنگ کاردانو درآورد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8gqb