پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/08 15:10
کد خبر: 17838

کاهش قیمت کاردانو از زمان را‌ه‌اندازی قراردادهای هوشمند

با وجود اشتیاق زیادی که برای به‌روزرسانی آلونزو (Alonzo) و راه‌اندازی قراردادها هوشمند در شبکه کاردانو وجود داشت، از زمان انجام این به‌روزرسانی قیمت این ارز دیجیتال تقریباً سیری نزولی داشته است. آن‌طور که پیداست، کاردانو تاکنون نتوانسته است در رقابت با دیگر شبکه‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند، موفق عمل کند.

با وجود اینکه اتریوم و بیت کوین در دو ماه گذشته اوج‌های قیمتی جدیدی را تجربه کرده‌اند، کاردانو نتوانسته است از ماه سپتامبر (شهریور) به اوج تاریخی جدیدی برسد. ظاهراً راه‌اندازی قراردادهای هوشمند تأثیر مثبتی بر قیمت این ارز دیجیتال نداشته، چراکه ارزش بازاری آن همچنان رو به کاهش است.

در ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور)، قیمت کاردانو به بیش از ۳ دلار رسید و ارزش بازار آن از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد. در ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور)، بعد از اینکه بیت کوین رسماً به‌عنوان ارز قانونی السالوادور معرفی شد، قیمت کاردانو هم در کنار سایر ارزهای دیجیتال به‌شدت کاهش یافت.

یک هفته پس از آن، شرکت اینپوت اوتپوت (Input Output) که مسئولیت توسعه و پشتیبانی از شبکه کاردانو را بر عهده دارد، انجام به‌روزرسانی آلونزو را تأیید کرد. هاردفورک آلونزو با استفاده از چهارچوب نرم‌افزاری پلوتوس (Plutus) امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را به شبکه کاردانو اضافه می‌کرد. پس از اجرای این به‌روزرسانی قیمت کاردانو تا ۲.۷۱ دلار اصلاح شد و تا روز بعد به زیر ۲.۵۰ دلار رسید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9xmx