پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/08 08:36
حکم رهبر | رهبر
کد خبر: 17818

حکم مهم رهبر انقلاب صادر شد

برخلاف تحریف برخی رسانه‌ها، دستور رهبری درباره بازنگری حکم قضایی متهمان پرونده بانک مرکزی، منحصر به یک نفر نیست بلکه شامل سه نفر ، یعنی ولی‌الله سیف (رئیس) و هر دو معاون او، احمد عراقچی و فرشاد حیدری است، دستوری که رهبری در آن تأکید کرده‌اند: «مبادا حکم جائرانه‌ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد».

پیش تر، به اتهام سو مدیریت در مسائل ارزی طی ماه‌های پایانی سال ۹۶ و مداخله در بازار فردایی ، ولی الله سیف به ده سال حبس، احمد عراقچی به هشت و فرشاد حیدری به دو سال زندان محکوم شده بودند.

در این میان، داود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه به رهبر انقلاب نکاتی را در خصوص حکم صادره برای ولی الله سیف رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی، احمد عراقچی و فرشاد حیدری معاونان او نوشته است. ظاهراً، او در این نامه با اشاره به اینکه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، به دلایل مختلف، نظام ارزی کشور دچار التهاب شده، نوشته که در تمامی این سال‌ها، دستگاه‌های مسئول مداخلاتی در بازار داشته‌اند. به نوشته این اقتصاددان در سال ۹۶ نیز پس از دشمنی‌های دولت جدید آمریکا، بانک مرکزی با دستور مقامات بالاتر و تحت نظارت نهادهای امنیتی در بازار مداخله کرده و سو جریانی در کار نبوده است.

دانش جعفری در نامه خود، از رهبری تقاضا کرده با توجه به روال بودن این سیاست در سنوات گذشته، مستندات و سوابق کار، دستور تجدیدنظر نسبت به این حکم و ارجاع آن به یک دادگاه صالح را صادر فرمایند.

رهبر انقلاب نیز در هامش نامه ارسالی از سوی دانش جعفری به ایشان، خطاب به آقای اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه تأکید کرده‌اند که مبادا حکم جائرانه‌ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2raz6w