دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/28 04:20
کد خبر: 17552

هیلاری کلینتون از رمزارز ها انتقاد می کند

همانطور که U.Today گزارش داد، ترامپ در مصاحبه ژوئن (خرداد) خود در Fox Business تا آنجا پیش رفت که بیت کوین را یک «کلاهبرداری» نامید.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، در جریان حضور مجازی خود در انجمن اقتصاد جدید بلومبرگ، افزایش محبوبیت رمزارزها را ارزیابی کرد و مدعی شد که این ارزها می توانند نقش دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره جهان تضعیف کنند و کشورها را بی ثبات کنند:

یکی دیگر از حوزه‌هایی که امیدوارم دولت‌ها توجه بیشتری به آن داشته باشند، ظهور ارزهای رمزپایه است، زیرا تلاشی بسیار جالب و عجیب برای استخراج سکه‌های جدید به منظور تجارت با آن ها، پتانسیل تضعیف ارزها را دارد، به عبارتی تضعیف نقش دلار به عنوان ارز ذخیره برای بی ثبات کردن کشورها.

کلینتون، که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 (1395) بود، ادعا می‌کند که رمزارزها یک تهدید مستقیم برای بازارهای ارز جهانی است.

برخی معتقدند که سخنان او در واقع می تواند به عنوان یک تبلیغ برای رمزارزها توسط طرفداران سرسخت تلقی شود.

توئیت کلینتون:

“می توانید تصور کنید که افراد رمزارزها را در تبلیغات بیلبورد خود قرار دهند.

رمزارزها پتانسیل بی‌ثبات کردن کشورها را دارند”

این اولین باری است که بانوی اول سابق آمریکا انتقاد شدیدی از رمزارزها ارائه می کند. در سپتامبر 2018 (شهریور 1397)، او به سادگی تایید کرد که هیچ بیت‌کوینی در اختیار ندارد.

طبق ایمیلی که ویکی لیکس در سال 2016 (1395) منتشر کرد، دستیاران ارشد کمپین کلینتون ایده پذیرش کمک های مالی بیت کوین را رد کردند زیرا آن ها آن را “بیش از حد آزادیخواهانه” می دانستند.

چیزی که کلینتون و ترامپ بر سر آن اتفاق نظر دارند

اثر بی‌ثبات‌کننده رمزارزها یکی از معدود مواردی است که کلینتون با رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ، موافق است.

ترامپ که با شکست دادن نامزد سابق دموکرات ها در سال 2016 (1395) یکی از بزرگترین ناراحتی های تاریخ سیاسی آمریکا را رقم زد، در مورد بیزاری خود از رمزارزها بسیار پر سر و صدا بوده است.

همانطور که U.Today گزارش داد، ترامپ در مصاحبه ژوئن (خرداد) خود در Fox Business تا آنجا پیش رفت که بیت کوین را یک «کلاهبرداری» نامید.

در طول حضور در ماه اکتبر (مهر) در Yahoo Finance، او انتقادات خود را دوچندان کرد و توضیح داد که نمی‌خواهد هیچ ارز دیگری ارزش دلار آمریکا را تحقیر کند:

“من از طرفداران پر و پا قرص پول خود هستم و نمی خواهم ارزهای دیگری به بازار بیایند و دلار را متضرر یا تحقیر کنند.”

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3996mo