پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/23 05:25
کد خبر: 17411

تبلیغ دو زن بودن در مجلس | این آقا دنبال حرمسراست

یک نماینده مجلس در رابطه با قوانین ازدواج گفت : نه پیامبر و نه امامان ما هیچ کدام «تک همسر» نبودند.

حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفته پیامبر چندین همسر داشتند، امامان ماهیچ کدام تک همسر نبودند،پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم  درباره لزوم بازنگری در قوانین مربطو به مهریه و جدیت مجلس یازدهم در پیگیری طرح اصلاح قانون مهریه گفت: بر اساس روایات مقدار مهریه برای زن در زمان ازدواج اگر در زمان پیامبر بررسی شود معادل رقمی حدود ۲۸ سکه در شرایط اقتصادی فعلی است و نه بیشتر.

وی همچنین افزود: این که یک هزار و ۵۰۰ سکه و ۲ هزار مهریه تعیین می شود، غیرشرعی است نتیجه آن نیز این شده است در تهران بالغ بر  یک میلیون زن بالای ۳۰ سال مجرد و بدون شوهر داریم و زندگی های زیادی از هم پاشیده است.

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی درباره مخالفت مدافعان حقوق زنان با طرح اصلاح قانون مهریه و تاکید آن ها بر تضییع حقوق زنان با این بازنگری در قانون نیز گفت: مدافعان حقوق زنان در موضوع مهریه نه از قانون اسلام اطلاعات درستی دارند و نه از قوانین مهریه در شرع.

نوروزی با بیان این که «سیره ، شیوه و منطق پیامبر و امامان ما در زندگی سالم باید الگو قرار داده شود» گفت:  مهریه حضرت موسی (ع) چوپانی برای پدر خانم شان بود، حضرت شعیب(ع) گفت من دخترم را به تو می دهم تو ۸ سال برای چوپانی کنی،حضرت موسی (ع) داماد سرخانه هم بودند، چوپانی می کردند و زندگی را می گذراندند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن ها چگونه زندگی می کردند؟

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kegm8