پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/22 05:00
قیمت طلا | قیمت طلا امروز
کد خبر: 17373

افزایش وحشتناک قیمت طلا | طلا بخریم یا نه؟

قیمت طلا هفته گذشته روند نزولی خود را معکوس کرد و تحت تاثیر نگرانی‌های تورمی که پس از انتشار شاخص قیمت مصرفی آمریکا ایجاد شد، به بالاترین حد پنج ماه اخیر صعود کرد.

قیمت طلا در ایران به متغییر های زیادی وابسته است.  قیمت طلا این روزها با نوسانات زیادی رو به رو بوده است. قیمت طلا در چند هفته اخیر روند افزایشی داشته است. در ادامه قیمت طلا امروز را مشاهده می کنید.

قیمت طلا

قیمت طلا هفته گذشته روند نزولی خود را معکوس کرد و تحت تاثیر نگرانی‌های تورمی که پس از انتشار شاخص قیمت مصرفی آمریکا ایجاد شد، به بالاترین حد پنج ماه اخیر صعود کرد.

کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران خُرد در پی ثبت بهترین عملکرد هفتگی طلا در شش ماه گذشته، به میزان چشمگیری نسبت به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری خوش بین شدند.

قیمت طلا هفته گذشته روند نزولی خود را معکوس کرد و تحت تاثیر نگرانی‌های تورمی که پس از انتشار شاخص قیمت مصرفی آمریکا ایجاد شد، به بالاترین حد پنج ماه اخیر صعود کرد. شاخص قیمت مصرفی آمریکا بر مبنای سالانه ۶.۲ درصد افزایش داشت که بزرگترین رشد در بیش از ۳۰ سال اخیر بود.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد شرکت "بلو لاین فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: سرمایه‌گذاران زیادی منتظر این اتفاق بودند. طلا دقیقا کاری را انجام داد که قرار بود انجام دهد و از سرمایه گذاران در برابر تورم رو به رشد حمایت کرد.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا طلا برای هفتمین روز متوالی افزایش یافت و با چهار دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۶۸ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۲.۸ درصد افزایش ثبت کرد که دومین رشد هفتگی متوالی بود.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۱۵ نفر معادل ۸۳ درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. یک نفر معادل شش درصد نظر خنثی داشت.

در این بین، مجموعا ۱۰۱۸ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز رای دادند که از میان آن‌ها ۷۲۲ نفر معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۶۵ نفر معادل ۱۶ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که ۱۳۱ نفر معادل ۱۳ درصد نظر خنثی داشتند.خوش بینی در میان سرمایه گذاران خُرد به بالاترین حد از اوایل ماه مه رسید و میزان مشارکت آن‌ها در نظرسنجی هم بالاترین تعداد در یک ماه گذشته بود.

قیمت طلا

نه تنها با ادامه افزایش تورم، طلا با تجدید علاقه سرمایه گذاران روبرو شد بلکه بعضی از تحلیلگران اظهار کردند این نگرانی که بانک مرکزی آمریکا کنترل تورم را از دست خواهد داد، همچنان از قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: انتظار دارد قیمت طلا بالاتر برود، زیرا شکسته شدن سطح ۱۸۳۵ دلار حرکت قابل توجهی بوده است.

صعود قیمت نقره و پلاتین هم روند صعودی جدید طلا را تحکیم خواهد کرد. چشم انداز تورم رو به رشد که باعث صعود هفته گذشته این فلز ارزشمند شد ممکن است هفته جاری که کانادا و انگلیس آمار تورم را منتشر خواهند کرد، ادامه پیدا کند.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو گفت: به افزایش قیمت طلا خوش بین است. وی در یک یادداشت تحقیقاتی نوشت: طلا در یک روند صعودی پنج هفته‌ای قرار دارد و مقاومت بعدی در سطح ۱۹۰۰ دلار دیده می‌شود.آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس لایو گفت: انتظار دارد قیمت طلا بالاتر برود، زیرا فضا در بازار معاملات آتی پس از صعود اخیر قیمت، بهبود پیدا کرده است.

با این حال همه تحلیلگران به افزایش قیمت طلا در آینده نزدیک خوش بین نبودند. اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت: انتظار دارد پیش از این که سرمایه گذاران یک بار دیگر تلاش کنند قیمت را به سمت ۱۹۰۰ دلار ببرند، طلا به ۱۸۳۰ دلار عقب نشینی کند.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار کرد: اگر چه طلا حرکت تاثیرگذاری داشته است، اما وی متقاعد نشده است که این فلز ارزشمند می‌تواند در برابر موانع مربوط به رشد بازده اوراق قرضه و دلار قوی‌تر ایستادگی کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36ew6y