پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/20 09:03
ارز دیجیتال شیبا اینو | شیبا اینو
کد خبر: 17351

قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو امروز(20 آبان)

قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو امروز (20آبان ) منتشر شد.

قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو مانند دیگر رمز ارزها به مولفه های بسیاری وابسته است. قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو در ایران همواره با نوساناتی همراه است. قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است. قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو امروز را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

ارز دیجیتال شیبا اینو

رمز ارز شیبا اینو چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو

شیبا اینو در آگوست ۲۰۲۰ (مردادماه ۱۳۹۹) توسط شخصی ناشناس با نام مستعار Ryoshi برای سرگرمی و با هزینه‌ی صفر دلار روانه‌ی بازار شد. هدف او از انجام این کار بررسی رفتار رمزارزی بدون تبلیغ و پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای صد درصد غیر متمرکز و خودجوش بود. رمزارز شیبا اینو بلاک چین اختصاصی ندارد؛ به همین دلیل نمی‌توان آن را کوین دانست (با اینکه استفاده از عبارت کوین شیبا اینو رایج است).

این ارز دیجیتال در صرافی‌ها با نام SHIB به فروش می‌رسد، توکنی بر مبنای استاندارد ERC20 روی بستر شبکه‌ی اتریوم است و به دلیل نداشتن بلاک چینی اختصاصی، هزینه‌ی تراکنش‌ها در آن بسیار بالا و ممکن است گاهی چندین برابر مقدار ارزش رمزارز خریداری‌شده باشد. به شیبا اینو لقب قاتل دوج کوین داده‌اند. حتی اگر در طول یک سال اخیر اخبار دنیای ارزهای دیجیتال را در حد خیلی کم دنبال کرده باشید؛ حتما اسم دوج کوین را شنیده‌اید. دوج کوین با حمایت ایلان ماسک به‌عنوان تقلیدی از بیت کوین با لوگویی الهام‌گرفته‌ از یک میم‌ اینترنتی معروف در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) به وجود آمد و پس از توییت‌های حامی‌اش، محبوبیتی انفجاری تجربه کرد.

مقایسه‌ی ارز دیجیتال شیبا اینو و دوج کوین

ارز دیجیتال شیبا اینو

دوج‌کوین و شیبا اینو با وجود استفاده از نماد سگی یکسان، تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند.

دوج کوین بلاک چینی اختصاصی، شبیه به شبکه‌ی بیت کوین دارد و جزو دسته کوین‌ها قرار می‌گیرد، اما شیبا اینو به دلیل فعالیت روی بستر شبکه‌‌ی اتریوم، توکن‌ محسوب می‌شود.

دوج‌کوین محدودیت عرضه‌ ندارد، اما تعداد توکن‌های موجود شیبا اینو محدود است.

هدف اولیه‌ی پیدایش دوج کوین ایجاد ارزی دیجیتالی برای سرگرمی بود، در‌حالی‌که شیبا اینو به هدف بررسی رفتار رمزارزی بدون تبلیغ و پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای صد درصد غیر متمرکز و خودجوش به وجود آمده است.

با توجه به تفاوت‌های ذکر شده برای دوج کوین و شیبا اینو، می‌توان گفت که مقایسه‌ی این دو ارز دیجیتال اساسا اشتباه است و این دو رقیب هم محسوب نمی‌شوند.

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شیبا اینو

ارز دیجیتال شیبا اینو

نباید فراموش کرد که خرید ارز دیجیتال یکی از پرریسک‌ترین انواع سرمایه‌گذاری است و در این میان برخی رمزارزها از انواع دیگر ریسک بالاتری دارند.

با سرمایه‌گذاری در شیبا اینو می‌توانید تعداد بالایی رمزارز در اندازه‌ی میلیونی، میلیاردی یا حتی تریلیونی در ولت خود ذخیره کنید. برای مثال هنگامی که هر بیت کوین ارزشی معادل ۳۵ هزار دلار داشت، قیمت هر توکن شیبا اینو تنها ۰٫۰۰۰۰۰۸۰۸۲ دلار بود. به عقیده‌ی برخی ارزش پایین‌تر مخاطب بیشتری جذب می‌کند.

در حال حاضر بازار رمزارزها، به‌خصوص توکن‌های مبتنی بر بلاک چین اتریوم مانند شیبا اینو و دوج کوین، راکد است و اگر این روند معکوس شود، ممکن است ارزش شیبا اینو نیز همراه با موج بازار بالا برود. بعضی از کارشناسان برای شیبا اینو رشد ۸۰ درصدی پیش‌بینی می‌کنند؛ اما از طرفی هیچ تضمینی برای تغییرات بازار در آینده وجود ندارد.

مانند همه‌ی ارزهای دیجیتال، نوسانات بازار شامل شیبا اینو نیز می‌شود. هم‌زمان با اعلام کمک مالی بوترین به هند، شیبا اینو نیمی از ارزش خود را از دست داد. کاهش ۵۰ درصدی در عرض یک روز در نتیجه‌ی واکنش‌های احساسی به این خبر اتفاق افتاد؛ اتفاقی که در دنیای رمزارزها بسیار رایج است.

افت شدید قیمت رمزارز شیبا اینو را می‌توان پایان راهی برای این ارز دیجیتال دانست؛ اما باید توجه داشت که مقدار زیادی از این افت قیمت در نتیجه‌ی بخشش مقدار زیادی از توکن‌های آن توسط ویتالیک بوترین اتفاق افتاده است.

شیبا اینو در می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) رشد چشمگیری داشت و ارزش هر توکن آن در کمتر از ده روز از ۰٫۰۰۰۰۰۰۱۶۳۱ دلار به حدود ۰٫۰۰۰۳۶۴۰ دلار رسید. با اینکه کمی بعد با افت قیمت روبه‌رو شد، افزایش هزار و پانصد درصدی اولیه‌ی ارزش آن سروصدای زیادی به پا کرد و باعث سر پا ماندن این رمزارز تا به امروز شد.

با حمایت سلبریتی‌هایی مثل ایلان ماسک، بازار میم کوین‌ها در حال حاضر بسیار گسترده است و تعداد کاربرانی که در دنیای ارزهای دیجیتال به دنبال رمزارزی با آینده‌ای روشن برای سرمایه‌گذاری هستند روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

نداشتن بلاکچین اختصاصی

ارز دیجیتال شیبا اینو

یکی از دلایل دیگری که باعث بروز انتقاداتی به این ارز شده است نداشتن بلاکچین اختصاصی است. البته که برخی از ارزهای معتبر هم بلاکچین اختصاصی ندارند و بر بستر بلاکچین های دیگر فعالیت می‌کنند. اما موضوع برای شیبا اینو متفاوت است. تمامی دلایلی که در بالا گفته شد به اضافه نداشتن بلاک چین اختصاصی باعث شده تا حساسیت بیشتری روی این رمزارز صورت گیرد. هر چند که عوامل دیگری هم مانند نداشتن سقف عرضه باعث شده تا این احتمال وجود داشته باشد که با عرضه بیش از اندازه این توکن آینده‌ای نامعلوم در انتظار آن باشد.

مراحل خرید ارزدیجیتال شیبا اینو

ارز دیجیتال شیبا اینو

برای خرید ارز shiba inu باید پنج مرحله کلی را پشت بگذارید که به طور خلاصه عبارت‌اند از:

ابتدا باید یک کیف پول مناسب برای خرید و فروش و نگهداری از این ارز دیجیتال بسازید. به نظر می‌رسد کیف پول کوین بیس به عنوان بهترین گزینه پیش روی شما برای این کار است.

در ادامه نیاز به خرید اتریوم برای مبادله ارز دیجیتال shib دارید. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، این ارز دیجیتال در بستر بلاک‌چین اتریوم معامله می‌شود.

در ادامه باید در یکی از صرافی‌هایی که به عنوان پشتیبان معاملات ارز شیبا است، حساب باز کنید. شاید بپرسید بهترین صرافی برای خرید ارز شیبا چیست؟ شاید صرافی بایننس و یونی سواپ به عنوان دو گزینه مناسب پیش روی شما باشند.

در ادامه با پرداخت اتریوم می‌توان ارز شیبا به مقدار مورد نیاز تهیه کرد.

برای ذخیره کردن توکن‌های خریداری شده می‌توان از کیف پول استفاده کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4885qw