پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/20 08:58
ارز دیجیتال دوج کوین | قیمت ارز دیجیتال دوج کوین
کد خبر: 17350

قیمت ارز دیجیتال دوج کوین امروز( 20 آبان)

قیمت ارزدیجیتال دوج کوین امروز (20آبان)منتشر شد.

قیمت ارز دیجیتال دوج کوین چون سایر رمز ارزها با نوسانات بسیاری همراه است. قیمت ارز دیجیتال دوج کوین در ماه های اخیر با افزایش شدیدی رو به رو بوده است. پیش بینی کارشناسان خبر از انفجار در قیمت ارز دیجیتال دوج کوین میدهد.حمایت ایلان ماسک از ارز دیجیتال دوج کوین باعث رشد قیمت این ارز شده است. در ادامه قیمت امروز ارز دیجیتال دوج کوین را ملاحظه می کنید.

ارز دیجیتال دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین در ششم دسامبر سال ۲۰۱۳ (۱۵ آذر ۱۳۹۲) توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر به دنیا معرفی شد. نماد این رمز ارز، یک میم معروف (سگ شیبا اینو) است.

بنیان گذاران ارز دیجیتال دوج کوین عقیده داشتند که دنیای رمز ارزها نباید بیش از حد جدی باشد و فقط به پول محدود شود؛ آن‌ها به همین دلیل تصمیم گرفتند کوینی برای شوخی و سرگرمی ایجاد کنند. جالب است بدانید حتی نحوه تلفظ و شکل املایی کلمه DogeCoin هم از یک برنامه طنز اینترنتی برگرفته شده است! (یکی از کاراکترهای این برنامه کلمه Dawg را که معنای دوست صمیمی است، اشتباها به شکل Doge هجی می‌کند) این کوین که برای سرگرمی ایجاد شد، اکنون یک جامعه کاربری پر تعداد دارد و اقدامات خیرخواهانه آن‌ها باعث شده تا از ارز دیجیتال دوج کوین به عنوان یک کوین دوست داشتنی یاد شود. طرفدران این کوین، خودشان را «شیبی» (Shibe) می‌نامند و زبان مخصوصی هم دارند که از جملات بامزه‌ای مثل Such Amazing تشکیل شده است.

استخراج دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین

در طی فرآیند استخراج ارز دیجیتال دوج کوین ، یک نود با بررسی و تایید تراکنش‌ها سعی می‌کند بلاک جدید را زودتر از سایر نودها به بلاک چین دوج کوین اضافه کند. برای اضافه کردن بلاک‌های جدید، هر نود باید معادلات پیچیده‌ای را با استفاده از قدرت پردازشی رایانه‌اش حل کند و هر چقدر قدرت پردازشی بیشتری داشته باشد، شانس او برای پیدا کردن سریعتر بلاک نیز بیشتر خواهد بود. البته بلاک چین Dogecoin قوانینی هم برای فرآیند استخراج تعیین کرده که به آن الگوریتم استخراج می‌گویند. الگوریتم استخراج ارز دیجیتال دوج کوین ، Scrypt نام دارد که در مقایسه با الگوریتم مورد استفاده بیت کوین (SHA-256) به قدرت پردازشی کمتری نیازمند است. علاوه بر شبکه دوج کوین، لایت کوین (LTC) نیز از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند و در ضمن، از سال ۲۰۱۴ کاربران توانایی استخراج همزمان (Merged Mining) این دو رمز ارز را داشته‌اند.

هر بلاک ارز دیجیتال دوج کوین در عرض ۱ دقیقه استخراج می‌شود؛ پاداش آن ۱۰ هزار واحد DOGE است که با توجه به قیمت‌های اخیر، تقریبا معادل ۵۶۰ دلار خواهد بود. چنین پاداشی ممکن است در مقابل پاداش استخراج بیت کوین (6.5 واحد BTC یا تقریبا 350 هزار دلار) ناچیز به نظر برسد، ولی فراموش نکنید که سختی ماینینگ Dogecoin بسیار کمتر از بیت کوین است و این یعنی کسب پاداش بلاک‌های آن بسیار آسان‌تر خواهد بود.

استخراج ارز دیجیتال دوج کوین را می‌توان به صورت انفرادی یا گروهی انجام داد. در صورتی که بخواهید به تنهایی دوج کوین استخراج کنید، پیدا کردن بلاک و کسب پاداش ممکن است هفته ها یا ماه ها زمان ببرد. اما اگر عضو یک استخر شوید می‌توانید بر اساس قدرت پردازشی که در اختیار استخر قرار می‌دهید، سهمی از پاداش بلاک‌های یافت شده توسط آن دریافت کنید. به یاد داشته باشید که استخرها از پاداش اعضایشان کارمزد کسر می‌کنند، ولی در استخراج انفرادی تمام پاداش به شما تعلق می‌گیرد. البته برای موفقیت در استخراج انفرادی به قدرت پردازشی قوق العاده‌ی نیاز خواهید داشت و اگر تازه کار هستید، پیوستن به یک استخر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

آینده دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین

رمز ارزی که قرار بود باعث شود حوزه کریپتوکارنسی بیش از حد جدی گرفته نشود، اکنون توسط سرمایه‌گذاران زیادی جدی گرفته شده است! البته در ساب ردیت DogeCoin هنوز هم شوخی‌های زیادی انجام می‌شود و ماهیت این رمز ارز برای آن دسته از کاربران تغییر چندانی نکرده است، اما حمایت ادامه‌دار ایلان ماسک از دوج کوین باعث شده تا توجه افراد بیشتری به سمت آن جلب شود. بیلی مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران اصلی این رمز ارز است که چند سال پیش تمام موجودی DOGE خود را فروخت و اکنون به عنوان یک کاربر عادی به ساب ردیت دوج کوین بازگشته است، عقیده دارد که ارزش واقعی Dogecoin در جامعه کاربری آن نهفته است. ایلان ماسک نیز مدام دوج کوین را به عنوان «رمز ارز مردمی» معرفی می‌کند.

با توجه به افزایش قیمتی که در اثر توییت‌های ماسک ثبت شد، حمایت یک فرد یا شرکت قدرتمند دیگر می‌تواند قیمت این رمز ارز به ۱ دلاری شدن نزدیک کند. این رمز ارز به یکی از داغ‌ترین موضوعات ماه‌های اخیر تبدیل شده و افراد زیادی پتانسیل رشد مناسبی برای آن متصور شده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qgde