پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/19 11:30
کد خبر: 17319

اپل رشد فناوری ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند

اپل رشد فناوری ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند، اما فعلاً برنامه‌ای برای ورود به این حوزه ندارد.

تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل اپل، گفته است شخصاً مقداری ارز دیجیتال دارد و برای مدتی به این حوزه علاقه‌مند بوده است. او می‌گوید اپل رشد فناوری ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند، اما فعلاً برنامه‌ای برای ورود به این حوزه ندارد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، تیم کوک، مدیرعامل سرشناس اپل، در جریان کنفرانس دیل بوک (DealBook) نیویورک تایمز در پاسخ به این سوال که آیا بیت کوین یا اتریوم دارد گفت که شخصاً مقداری ارز دیجیتال دارد.

مدیرعامل اپل گفته است:[ارز دیجیتال] دارم و فکر می‌کنم داشتن آن برای تنوع‌بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری‌ام، منطقی باشد. به هر حال به هیچ کس توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری نمی‌کنم.

تیم کوک گفته است که مدتی به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند بوده و پیش‌تر درباره آنها تحقیق کرده است. او گفته که علاقه‌اش یک نظر شخصی بوده است و شایعات مربوط به پذیرش ارز دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداختی برای خرید محصولات اپل را رد کرد. مدیرعامل اپل احتمال خرید ارز دیجیتال از سوی صندوق سرمایه‌گذاری شرکت اپل را هم رد کرده است.

کوک در ادامه گفت:[با پول اپل] روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نمی‌کنم، نه به این دلیل که پول خودم نیست، بلکه به این خاطر که تصور نمی‌کنم مردم برای سرمایه‌گذاری [غیرمستقیم] در ارز دیجیتال بخواهند سهام اپل را خریداری کنند.

در ماه اوت (مرداد)، کوک ۵ میلیون سهام اپل که در آن زمان ۷۵۰ میلیون دلار ارزش داشت را دریافت کرد. او تا سال ۲۰۲۶ باز هم مقداری سهام دریافت خواهد کرد که تعداد آن به عملکرد قیمت سهام اپل بستگی دارد. او گفته است قصد دارد تمام دارایی خود را صرف امور خیریه کند.

اپل در حال حاضر هیچ محصول یا سرویسی در ارتباط با ارزهای دیجیتال ندارد. این شرکت اجازه داده است که اپلیکیشن‌های کیف پول ارز دیجیتال در اپ استور قرار گیرند، اما عرضه اپلیکیشن‌های مربوط به استخراج را ممنوع کرده است.

اپل خدمات مالی را از طریق کیف پول خود، یعنی اپل والت (Apple Wallet) ارائه کرده است که شامل پرداخت‌های مستقل از اپل پی (Apple Pay)، پرداخت‌های همتا‌به‌همتا (P2P) و کارت‌های اعتباری اپل کارت (Apple Card) است.

اگر قرار باشد اپل محصولات یا خدماتی در زمینه ارز دیجیتال معرفی کند، احتمالاً سال‌ها با آن فاصله داریم. یکی از مدیران اپل پی در سال ۲۰۱۹ گفته بود که این شرکت «پتانسیل بلندمدت» را در ارزهای دیجیتال دیده است.

تیم کوک گفته است اگرچه اپل فناوری ارز دیجیتال را دنبال می‌کند، اما «به این معنی نیست که برنامه‌‌های فوری‌ای برای این کار داشته باشد».


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v5756