چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/19 02:04
محصولات ایران خودرو | قیمت ایران خودرو
کد خبر: 17301

افزایش قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو براساس به روز رسانی در آبان ماه سال جاری اعلام شد.

قیمت محصولات ایران خودرو در کارخانه ای انتشار یافت. قیمت محصولات ایران خودرو  افزایش یافته است.کارخانه قیمت محصولات ایران خودرو را بر اساس دستورالعمل شورای رقابت هر چند ماه افزایش می دهد.  در ادامه قیمت محصولات ایران خودرو را مشاهده می کنید.

قیمت محصولات ایران خودرو

براساس قیمت گذاری نهایی محصولات کارخانه ایران خودرو در آبان ماه سال جاری بدین شرح از سوی شرکت ایران خودرو اعلام شد.

بر این اساس قیمت نهایی پژو پارس ۱,۶۴۱,۰۰۰,۰۵۰ ریال، قیمت نهایی رانا ۲۰۸۷۰۰۰۰۵۰، قیمت نهایی تارا دستی ۳,۱۵۰,۰۰۰,۰۵۰ ریال و قیمت نهایی دنا پلاس توربور شارژ ۳,۲۸۸,۰۰۰,۰۵۰ ریال اعلام شده است.

ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

شرکت ایران‌خودرو در مرداد ۱۳۴۱ با سرمایه‌ای نزدیک به یک‌صد میلیون ریال توسط برادران خیامی بنیان نهاده شد و در شهریور همان سال با شماره ثبت ۸۳۵۲ و شناسهٔ ملی ۱۰۱۰۰۳۶۰۷۹۴ در ادارهٔ ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید. نخستین گروه تولیدات این شرکت، اتوبوس‌های معروف به «ال‌پی» بودند که شاسی آن‌ها از آلمان وارد می‌شد.

با ایجاد مرکز پژوهش، در دهه ۱۳۷۰ طراحی سمند روی پلتفرم پژو ۴۰۵ صورت گرفت و این خودرو در سال ۱۳۸۱ به تولید انبوه رسید. این برای نخستین‌بار بود که یک شرکت ایرانی، خودرویی با طراحی ویژه خود را می‌سازد و پس از این، ایران خودرو قادر بود طرح‌های گوناگونی بر روی سمند بگذارد و محصولات ویژهٔ خود را به فروش برساند.

در سال ۱۳۸۲، پروژه‌های پارس سال، سمند سال و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار آغاز گردید و در سال ۱۳۸۳ نیز چند تغییر جزئی در خودروها اعمال شد و مدل‌هایی به آنان افزوده شد. در سال ۱۳۸۴، خودروی پیکان از فهرست محصولات شرکت ایران خودرو حذف شد. در این سال همچنین موتوری با عنوان «موتور ملی» پایه گازسوز طراحی شد.

خودروی دنا به شکل کامل توسط طراحان ایران خودرو طراحی شد و بر اساس اعلام این شرکت، مراحل طراحی و نمونه‌سازی دنا در کمتر از یک سال صورت پذیرفته‌است. این خودرو در فروردین سال ۱۳۹۰ رونمایی شد.سپس همچنین محصولاتی بر پایهٔ دنا، عرضه شدند. همانند دنا پلاس که با امکاناتی همانند فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک به بازار آمد.

خدمات ایران خودرو 

قیمت محصولات ایران خودرو

ایساکو شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی محصولات ایران خودرو است که در تاریخ ۱۳۵۶/۸/۱ در قالب شرکت سهامی خاص بنیان نهاده شد. این شرکت دارای فروشگاه‌هایی در سراسر ایران است و محصولات آن دارای نشان تجاری این شرکت هستند.

امداد خودرو

امداد خودرو شرکتی است که خدمات امدادی را در همهٔ ساعات شبانه‌روز در سراسر ایران ارائه می‌دهد و برای مشتریان ایران خودرو قابل دسترس است و در صورت داشتن کارت‌های آن، امکان استفاده از خدمات رایگان وجود دارد.

ایران خودرو تاکنون در کشورهای ونزوئلا، سنگال، بلاروس، عراق، سوریه و جمهوری آذربایجان کارخانجاتی را برای تولید خودرو احداث کرده‌است. امیر خجسته، نماینده مجلس از همدان، به خبرگزاری فارس گفته‌است که شرکت ایران خودرو ۱۰۰ میلیون دلار، در کشور سنگال سرمایه‌گذاری کرده‌است، اما «هیچ تولید و منفعتی» نداشته‌است. به گزارش رادیو فردا، در میان واحدهای تولیدی ایران خودرو در خارج از کشور، تنها واحدهای تولیدی در سوریه و عراق و تاحدودی نیز آذربایجان، توجیه اقتصادی داشته‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36ewqy