چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/09 04:57
کد خبر: 17057

تشریح دلیل کاهش ۹۰ درصدی حجم تراکنش‌های روزانه دوج کوین

حجم تراکنش‌های دوج کوین در ۲ روز گذشته و پس از رسیدن قیمت به اوج سه‌ماهه کاهش قابل‌توجهی داشته است. داده‌های تازه نشان می‌دهد که حرکات قیمتی اخیر این ارز دیجیتال از دلایل اصلی کاهش حجم تراکنش‌های روزانه است.

؛ علت چه بود؟

داده‌های درون‌زنجیره‌ای وب‌سایت بلاک‌ چیر (Blockchair) نشان می‌دهد بعد از اینکه دوج کوین در ۲۹ اکتبر (۷ آبان) به بیشترین قیمت سه‌ماهه خود رسید، گردش روزانه آن به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت. دلیلی اصلی این مسئله می‌تواند حرکات قیمتی این ارز دیجیتال باشد.

فعالیت زیاد شبکه و به‌دنبال آن افزایش حجم معاملات، باعث شد قیمت دوج کوین ۴۳ درصد افزایش یابد. در ادامه قیمت پس از رسیدن به اوج سه‌ماهه ۱۲ درصد دیگر بالا رفت و کمی بعد با کاهشی ۵ درصدی مواجه شد.

با افزایش نوسانات در بازار، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیشتری ارزهای دیجیتال خود را بین کیف پول‌های شخصی و صرافی‌ها جابه‌جا می‌کنند. در شرایط تثبیت قیمت و کاهش پیوسته نوسانات، فعالان بازار تمایل دارند سرمایه خود را در صرافی‌ها و کیف پول‌ها رها کنند و تراکنشی انجام ندهند. در نتیجه کاهش تحرک در بازار باعث پایین آمدن حجم گردش روزانه می‌شود.

جابه‌جایی‌های بزرگ اغلب با رشد ارزش ارزهای دیجیتال همبستگی دارند. باید به این نکته توجه کرد که گردش روزانه به‌جای تعداد تراکنش‌ها، بر اساس حجم تراکنش‌ها اندازه‌گیری می‌شود. در نتیجه جابه‌جایی دارایی‌های موجود در کیف پول‌ نهنگ‌های بازار، می‌تواند باعث افزایش نوسانات شود.

در لحظه نگارش این گزارش، دوج کوین با قیمتی حدود ۰.۲۶ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته کاهشی ۶.۲ درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر حجم معاملات این ارز دیجیتال در مقایسه با روزهای گذشته تا حدودی افزایش یافته و به میانگین ۳.۴ میلیارد دلار رسیده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gd975