جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/25 16:15
کد خبر: 7905

گران‌ترین بازی تاریخ لیگ برتر ایران

​پرسپولیس اکنون در شرایطی درگیر پرونده‌های مالی شده که شاید یکی از عجیب‌ترین تصمیمات در این باره باعث شکل گیری پرونده دیگری علیه سرخ‌ها شود.

رصد ورزشی نوشت: مدیران پرسپولیس باید هر چه زودتر نسبت به پرداخت مطالبات مربوط به پرونده‌های صادر شده از فیفا اقدام کنند تا مانع از اتفاقاتی همچون کسر امتیاز و یا محرومیت نقل و انتقالاتی شود. در این بین اما شکل گیری یک پرونده نگرانی دیگری برای مدیران و حتی هواداران سرخ شکل داده است؛ پرونده مربوط به گابریل کالدرون و درخواست 550هزار دلاری این مربی آرژانتینی بعد از نیم فصل حضور در جمع پرسپولیس.

گابریل کالدرون که در ابتدای فصل جانشین برانکو ایوانکوویچ شده بود، در شرایطی تهران را ترک کرد که تیمش را صدرنشین لیگ تحویل مدیران داد. او اما در روزهای پایانی نیم فصل درگیری و چالش بزرگی با مدیران تیم پیدا کرده بود و در نهایت به همین خاطر به همکاری‌اش خاتمه داد.

با این حال گابریل کالدرون اکنون با ارائه پرونده‌ای 85 صفحه‌ای از پرسپولیس در فیفا، خواهان دریافت 550هزار دلار از قرارداد باقیمانده خود از این باشگاه به علاوه برخی پاداش‌ها و جرایم مربوط به دیرکرد آن شده است. این پرونده سنگین در شرایطی علیه پرسپولیس شکل گرفته که ردپای یک بازی عجیب در آن محسوس است.

طبق قرارداد در صورتی که پرسپولیس با کالدرون در پایان نیم فصل همکاری‌اش را پایان می‌داد تنها مجبور به پرداخت همان مبلغ توافق شده برای نیم فصل اول بود. اما تغییر برنامه لیگ برتر و انجام دیدار برگشت مقابل پارس جنوبی در جم باعث شد تا پرسپولیس اکنون متعهد به پرداخت مبلغ باقیمانده تا پایان فصل طبق این قرارداد شود. تک دیداری که به زعم پرسپولیس شاید بتوانند با لابی‌ها و توافق با این مربی آرژانتینی با پرداخت 300هزار دلار پرونده را مختومه کنند اما از سوی کالدرون با درخواست 550هزار دلاری همراه شده است.

پرسپولیس پیش از اینکه کالدرون این باشگاه را ترک کند، 300هزار دلار به او پرداخت کرده بود و قرار بود مبلغ 300هزار دلار دیگر در نیم فصل دوم و 250هزار دلار نیز در پایان فصل به این مربی داده شود. با این تفاسیر اگر محمدحسن انصاریفر روی تصمیم خود برای قطع همکاری با کالدرون باقی می‌ماند و نسبت به برخی مشاوران خود بی توجه بود، شاید همین پرونده تنها با پرداخت مبلغ اندکی از قرارداد توافق شده به پایان می‌رسید و با انجام یک دیدار دیگر از نیم فصل دوم، کل بندهای قرارداد فعال نمی‌شد.

با این شرایط اکنون بازی پرسپولیس و پارس جنوبی در جم با توجه به حضور گابریل کالدرون یک ضرر 550 هزار دلاری بر عهده باشگاه پرسپولیس قرار داده است و باید دید آنها این پرونده را به چه شکل دنبال خواهند کرد تا تبعات سنگینی علیه آنها نداشته باشد.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2agkl2