پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/23 06:16
کد خبر: 16714

ترکیب احتمالی پرسپولیس در استقلال تاجیکستان

تیم پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال تاجیکستان می‌رود که کادرفنی این تیم دستی کامل باز برای انتخاب 11 بازیکن اصلی خواهد داشت.

به گزارش رصد ورزشیپرسپولیس در اولین بازی فصل خود در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه به مصاف استقلال تاجیکستان خواهند رفت و برای صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا چاره ای جز پیروزی مقابل این تیم با انگیزه و جوان نخواهند داشت.

نخستین دیدار فصل 1400-1401 در شرایطی برای سرخپوشان به انجام خواهد رسید ک همه چیز تحت تاثیر جدایی سه ستاره این تیم یعنی محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلوست و کادرفنی باید جانشین این بازیکنان را پیدا کند و هواداران نیز منتظرند تا ببینند یحیی گل‌محمدی برای شروع فصل چه تصمیمی گرفته است.

تردید بزرگ کادرفنی قرمزها، درباره میزان آمادگی ستاره های ملی پوش این تیم یعنی وحید امیری، میلاد سرلک و مهدی ترابی است. همچنین علاوه بر مهدیخانی که با شکستگی ساعد مواجه شده، کمال کامیابی نیا و علی شجاعی هم به دلیل مصدومیت در دسترس نخواهند بود.

* خط دروازه؛ حامد لک و چالشی ویژه در دوشنبه

حامد لک برای اولین بار در ورزشگاهی با حضور جدی هواداران رقیب، از دروازه پرسپولیس محافظت خواهد کرد. او که فصل گذشته عملکردی درخشان در ترکیب پرسپولیس داشت و به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم درخشید، حالا در شرایطی پای به میدان خواهد گذاشت که 18 هزار هوادار تاجیک تمام تلاش خود را برای بر هم زدن تمرکز این بازیکن انجام خواهند داد.

* خط دفاعی؛ زوج جدید و بازگشت احتمالی آقایی

پرسپولیس فصل گذشته نیز جدایی یک مدافع فیکس خود یعنی شجاع خلیل زاده مواجه شد اما حضور سیدجلال و کنعانی، نگرانی یحیی گل‌محمدی را به حداقل رساند و آنها فصل خوبی را از نظر دفاعی پشت سر گذاشتند اما حالا در شرایطی که حسینی به آستانه 39 سالگی رسیده، یحیی باید فکر دیگری کند. اقلا در ابتدای فصل، سیدجلال در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت و آنطور که از تمرینات پرسپولیس مشخص شده، زوج او فرشاد فرجی خواهد بود.

در سمت راست دفاعی، به نظر می‌رسد سیامک نعمتی در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت و مهدی شیری از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کند. در سمت چپ و در شرایطی که فصل با حضور وحید امیری به پایان رسید، احتمالا سعید آقایی در اولین بازی فصل به میدان خواهد رفت.

* خط هافبک؛ رونمایی از جانشین نوراللهی

ترکیب خط میانی پرسپولیس همان چهار نفری خواهد بود که البته در غیاب احمد نوراللهی از نظر ماهوی تفاوتی جدی با فصل گذشته خواهد داشت. میلاد سرلک پس از آسیب دیدگی در تیم ملی امروز به عنوان هافبک دفاعی بازخواهد گشت و در کنارش رضا اسدی، هافبک شماره 8 بازی می‌کند و باید دید نقش او به چه شکلی خواهد بود. نکته مهم اینکه در سمت راست و چپ احتمالا احسان پهلوان و مهدی ترابی حاضر خواهند بود تا رضا دهقانی و امید عالیشاه از روی نیمکت بازی را دنبال کنند.

* خط حمله؛ بازگشت آل کثیر به آسیا

عیسی آل کثیر مهاجم شش گله پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برای رسیدن به رکورد علی علیپور در ترکیب حضور خواهد داشت و باید دید که چه می‌کند. در کنار او بعید است که یحیی یک مهاجم نوک نظیر عبدی یا پاکدل را قرار دهد و احتمالا وحید امیری، آچار فرانسه قرمزها نقش آفرینی می‌کند.

* نیمکت پرستاره تقدیم به یحیی گل‌محمدی

اگرچه پرسپولیس در این بازی سه غایب دارد اما نیمکت این تیم همچنان پرستاره است. از بوژیدار رادوشویچ گلر ذخیره مطمئن تا علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی به همراه مهدی شیری سه مدافع جانشین پرسپولیس و البته عناصر هجومی پرتعداد. حامد پاکدل و مهدی عبدی مهاجمان جانشین سرخپوش و همچنین امید عالیشاه و رضا دهقانی.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان:

حامد لک

سیدجلال حسینی

سیامک نعمتی

فرشاد فرجی

سعید آقایی

رضا اسدی

میلاد سرلک

مهدی ترابی

احسان پهلوان

عیسی آل کثیر

وحید امیری

محمد سیانکی بر اساس اعلام مسئولان سیما به عنوان گزارشگر دیدار امروز پرسپولیس با استقلال تاجیکستان انتخاب شد.

بر اساس اعلام مسئولان برنامه فوتبال برتر شبکه سوم سیما محمد سیانکی به عنوان گزارشگر دیدار تیم های پرسپولیس ایران و استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده است. 

دیدار دو تیم از ساعت 19:30دقیقه امشب به وقت تهران آغاز خواهد شد و شبکه سوم سیما این دیدار را به صورت مستقیم با گزارش سیانکی پخش خواهد کرد.

روز گذشته در اولین بازی این مرحله الهلال با 2 گل استقلال را شکست داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n967k