یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/22 02:54
پرسپولیس
کد خبر: 16701

نشست خبری سرمربی و بازیکن پرسپولیس | نمی‌خواهیم از آسیا حذف شویم

سرمربی و کاپیتان پرسپولیس در نشست مطبوعاتی پیش از بازی با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردند.

به گزارش رصد ورزشی، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با استقلال تاجیکستان حضور یافت و در ابتدای صحبت هایش به تمجید از میهمان نوازی تاجیکها پرداخت و درباره بازی نیز اظهار نظر کرد. او دیدار مقابل استقلال را مسابقه‌ای سخت برای تیمش دانست و گفت که نمی‌خواهد به این سادگیها از لیگ قهرمانان آسیا کنار برود.

** حس نمی‌کنم در کشوری غریب هستم

او درباره وضعیت اقامت در شهر دوشنبه عنوان کرد: قبل از هرچیز جا دارد تشکر کنم از میهمان نوازی و استقبال خوب مردم تاجیکستان تشکر کنم. همچنین ایرانی‌های اینجا که ما را مورد محبت قرار دادند. مشترکات فرهنگی و اجتماعی زیادی بین هر دو کشور وجود دارد و اصلا حس نمی‌کنید که در کشوری غریب حضور دارید. مشترکات از قدیم وجود داشته و الان هم وجود دارد و امیدوارم روابط خوب دو کشور قوی تر و محکم تر شود.

** بازیکنان ما مرد روزهای سخت هستند

وی افزود: میدانیم در مرحله حساسی هستیم و باید مقابل تیمی جوان و پرانکیزه بازی کنیم. برای رسیدن به این مرحله بازیهای خوبی انجام دادیم و سختی زیادی کشیدیم. دوست نداریم خیلی راحت از این مرحله کنار برویم و قطعا برای مبارزه و جنگیدن و اینکه بازی خوبی نشان دهیم، وارد زمین خواهیم شد. باتوجه به تجربه خوبی که بازیکنان ما از دوره گذشته لیگ قهرمانان دارند، این برگ برنده ما خواهد بود و این تجربه می‌تواند خیلی به کمک ما بیاید. تیم خوبی داریم و به تیممان اعتماد و اعتقاد داریم و میدانیم مرد روزهای سخت بوده‌اند. امیدوارم فردا هم یکی از روزهای خوب ما باشد.

** همیشه برای پیروزی و افتخار می‌جنگیم

سرمربی پرسپولیس با اشاره به بازی‌های خارج از خانه پرسپولیس عنوان کرد: بیشتر از دو سال است که پرسپولیس به عنوان تیم میزبان بازی نکرده و نزدیک ۹۰۰ روز است که در ورزشگاه خانگی اش بازی نکرده. دلیل تحریم و ویروس کرونا بوده و نزدیک سه سال است که بدون بازی خانگی بازی کردیم. این شرایط را برای هر تیمی سخت می‌کند. پرسپولیس پرهوادارترین باشگاه آسیاست و نبود هواداران بیشترین ضربه را به ما خواهد زد. اما ما پرسپولیس هستیم و همیشه برای پیروزی و افتخار جنگیدیم و این به خاطر هواداران بوده. برای آنها که در استادیوم نیستند مبارزه میکنیم و تا آخرین نفس میجنگیم. هواداران هم در این چند سال نشان دادند که چقدر تفکرات بزرگ و انگیزه قوی داشتند.

** نمی‌دانیم دلیل عدم پخش بازیها چیست؟

او درباره انالیز حریف تاجیک گفت: ما این تیم را از لیگ قهرمانان آسیا شناخت داریم و باتوجه به اینکه بازی‌های اخیر این تیم از تلویزیون پخش نمی‌شد و نمی‌دانیم دلیلش چه می‌شد، ندیدیم. تیم جوان و با انگیزه ای هستند و نظم خوبی در دفاع دارند و بازی راحتی برایمان نخواهد بود.

** فردا یک جشن بزرگ است

گل‌محمدی در مورد نزدیکی فرهنگی با تاجیکستان اظهار داشت: اولا که خیلی خوشحالم که در این کشور هستم و اینجا اصلا احساس غریبی نداریم همه ما. روح ورزش و هدف ما از ورزش دوستی بین ملت‌ها و دوستی بین دولت‌ها و رفاقت است. بازی فردا هم یکی از این رویدادهای ورزشی است. احترام زیادی به تیم حریف به خاطر همزبان بودن قائل هستیم. همه میدانیم فارسی یکی از زبان‌های شیرین و یکی از زبانهای خیلی مهم دنیاست. ما باید به زبان فارسی افتخار کنیم. فردا میتواند یک جشن برای دوستی بین ملت‌ها باشد.

** اولین بار است به تاجیکستان می‌آیم

وی با اشاره به نخستین سفرش به دوشنبه و تقابل با استقلال در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌تر با تیمی تاجیک دیدار کرده بود یا خیر، گفت: من اولین بار است که مقابل تیمی از تاجیکستان قرار میگیرم. همه ما احتمالا برای اولین بار است که مقابل تیمی تاجیکی قرار می‌گیریم.

** می‌دانیم چگونه گل بزنیم

یحیی در پایان صحبت هایش با اشاره به راهکار پرسپولیس برای گلزنی توضیح داد: تیمی که بالاخره خوب دفاع می‌کند، قطعا برنامه برای ضد حمله هم دارد. شناختی که ما از تیم استقلال تاجیکستان داریم این است که در حمله هم با سرعت خوب و انتقال به حمله خوب با بازیکنان خوبی که در خط جلو دارد، خیلی خطرناک است و اینها را ما همه آنالیز کردیم. هم از قدرت خط حمله اطلاع داریم و هم از قدرت خط دفاعی. بالاخره راهکارهایی برای باز کردن این دفاع تیمی و مهار مهاجمانشان تمرین کردیم و امیدوارم فردا بتوانیم اجرا کنیم.

کاپیتان پرسپولیس در نشست مطبوعاتی پیش از بازی با استقلال تاجیکستان به تمجید از حریف پرداخت.

سیدجلال حسینی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال تاجیکستان حضور یافت و در ابتدای صحبت هایش گفت: جا دارد از مردم تاجیکستان تشکر کنم.

کاپیتان سرخپوشان با اشاره به دیدار مقابل استقلال تاجیکستان اظهار داشت: درباره بازی هم باید بگویم که همه بازی‌ها در این مرحله سخت هستند. میدانیم با تیمی سختکوش بازی داریم، تیمی که با نظم بازی می‌کند.

وی در مورد آنالیز حریف تاجیک هم گفت: کادرفنی بازیهای زیادی به ما نشان دادند و فکر کنم فردا یکی از سخت ترین بازیها برای هر دو تیم است. با قدرت کامل بازی میکنیم و مقابل تیمی بزرگ بازی خواهیم کرد و امیدوارم برنده بازی شویم.

سیدجلال در پاسخ به این سوال که به عنوان بازیکن ۳۹ ساله چه حسی از بازی مقابل جوان ها دارد، عنوان کرد: فوتبال بازی کردن همیشه سخت است. ما در تیمی بزرگ و پرافتخار می‌کنیم که مسئولیت بازی در آن سخت است. ما تنها کاری که بردیم این است که خوب تمرین کنیم و خوب بازی کنیم. بازی فردا هم برای هر دو تیم بازی سختی است. اگر فردا در بازی باشیم، با قدرت بازی می‌کنیم. کار برای همه بازیکنان سخت است و فردا هم چمن مصنوعی است و کار برای همه بازیکنان سخت خواهد بود. من هم تمام تلاشم را خواهم کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36eopy