یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/21 03:36
پرسپولیس
کد خبر: 16692

خط و نشان کاپیتان استقلال برای پرسپولیس

کاپیتان استقلال تاجیکستان اعلام کرد برای پرسپولیس احترام قائل هستیم ولی از آن ها نمی ترسیم.

 

به گزارش رصد ورزشی: کاپیتان استقلال تاجیکستان می گوید این تیم فقط برای پیروزی مقابل پرسپولیس به میدان می رود.

آلیشر ژلیلوف کاپیتان حریف ناشناخته پرسپولیس از جدال حساس تیمش برابر حریف ایرانی می گوید.

به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، آلیشر ژلیلوف درباره صعود استقلال تاجیکستان از گروه A لیگ قهرمانان آسیا 2021 گفت:

 گروه بسیار دشواری داشتیم، اما خودمان را در هر مسابقه به‌خوبی نشان دادیم. به توانایی‌های‌مان برای موفقیت باور داشتیم و تمام توان خود را در زمین گذاشتیم. تجربه‌ای عالی برای ما بود و بسیار خوشحال هستیم که با صعود به مرحله حذفی، هیجان را میان هواداران و فوتبال تاجیکستان آوردیم.

وی درخصوص تقابل با الهلال و سبقت از این تیم با صدرنشینی گروه A خاطرنشان کرد:

 مقابل یکی از پُرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی کردیم. پس از بازی اول که 3 بر یک شکست خوردیم، دستان خود را پایین نیاوردیم و با توان و تفکرات جدید وارد دومین مسابقه شدیم. دیدار برگشت برای ما فوق‌العاده شد و با شایستگی پیروز شدیم. این پیروزی نقشی بزرگ در صعود ما از گروه داشت.

کاپیتان استقلال تاجیکستان در مورد مصاف با پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی تصریح کرد:

 به جدی‌ترین شکل آماده این مسابقه می‌شویم. احترام زیادی برای حریف خود قائل هستیم، اما از پرسپولیس نمی‌ترسیم. بازی خودمان را می‌کنیم و فقط برای پیروزی وارد زمین می‌شویم. فوتبال یک بازی قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است در زمین رخ دهد. پیش از این با صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در نخستین حضورمان تاریخ‌سازی کردیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که تا جای ممکن، به مراحل پایانی برسیم.

ژلیلوف با تمجید از تماشاگران تیم استقلال تاجیکستان خاطرنشان کرد:

 بهترین هواداران را داریم و آنها همیشه از تیم حمایت می‌کنند. آنها دوازدهمین بازیکن ما هستند و حمایت‌شان برای ما بسیار مهم است. از هواداران می‌خواهم به‌خاطر ما به ورزشگاه بیایند و اعضای تیم استقلال هم برای خوشحالی آنها، تمام تلاش خود را خواهند کرد.

استقلال تاجیکستان از ساعت 19:30 روز سه‌شنبه هفته جاری، در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در شهر دوشنبه میزبان پرسپولیس خواهد بود.

تیم استقلال تاجیکستان شب گذشته و پس از اینکه تمرین پرسپولیس به اتمام رسید، یک جلسه تمرینی را در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه برگزار کرد؛ همان استادیومی که قرار است میزبان دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

این جلسه تمرینی در حالی برگزار شد که عصر دیروز باشگاه استقلال تاجیکستان در خبری مبهم، حضور یک سرمربی جدید را در تیمش اعلام کرد که شائبه اخراج ویتالی لوچنکو را به وجود آورد اما در نهایت مشخص شد که مبین ارگاشف باتوجه به مدرک پرو لایسنس تنها برای حضور روی نیمکت، استخدام شده است.

استقلال دوشنبه که احتمالا روز سه شنبه با پیراهن قرمز رنگ مقابل پرسپولیس حاضر خواهد شد، در این تمرین هم پیراهن‌های چهارخانه قرمز و سفید رنگ داشت که مشابه کیت تیم ملی کرواسی بود.

* مدافع محروم؛ حسرت بزرگ مستر ویتالی

استقلال در این بازی آندری میسچنکو را در اختیار نخواهد داشت. این مدافع اوکراینی که در مرحله گروهی فیکس بود، بهترین بازیکن خارجی استقلال محسوب می‌شود اما به خاطر دریافت دو کارت زرد در بازی با شباب الاهلی و آلمالیق، نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

* آرامش در اردو، با بازگشت مدافع مصدوم

جدی‌ترین نگرانی ویتالی لوچنکو سرمربی استقلال، مصدومیت زوئیر جورابوئف بود که در آخرین بازی تیمش اتفاق افتاد. اما او پس از چند جلسه غیبت در تمرینات، روز گذشته در استادیوم مرکزی دوشنبه پا به توپ شد تا مشخص شود می‌تواند تیمش را همراهی کند. با بازگشت او، حالا باید دید در الکسی لارین و زوئیر جورابوئف، چه کسی بازی خواهد کرد؟

* برادران جلیلوف و ماموریت متفاوت مقابل پرسپولیس

منوچهر و علیشهر جلیلوف بهترین‌های استقلال تاجیکستان محسوب می‌شوند. علیشهر که با شماره ۱۰ در ترکیب این تیم حضور دارد، در پست هافبک تدافعی و مرکزی بازی می‌کند و در انتقال توپ نقشی مهم دارد. او همان بازیکنی است که گل حساس دقیقه ۹۰+۶ را در مقابل شباب الاهلی به ثمر رساند. اما منوچهر با شماره ۶۳ در خط حمله تیمش حاضر است و به عنوان مهاجم سایه، از خطرات جدی علیه دروازه پرسپولیس محسوب می‌شود.

* لوچنکو در تمرین؛ سرمربی جدید کجاست؟

ویتالی لوچنکو در بازی با پرسپولیس نیز تیم استقلال تاجیکستان را همراهی خواهد کرد. این سرمربی باتجربه روز گذشته تلاش کرد تا تیمش را آماده بازی با پرسپولیس کند؛ این احتمالا مهم ترین بازی فوتبال او محسوب می‌شود و پیروزی در آن یک موفقیت بزرگ برای این مربی ۴۹ ساله خواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wode5