پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/20 02:50
شجاع خلیل زاده
کد خبر: 16680

شجاع خلیل زاده: تا از پول حرف زدم بی‌غیرت شدم

شجاع خلیل‌زاده مدافع سابق پرسپولیس پس از مدت ها از حواشی به وجود آمده پس از رفتنش صحبت کرد.

 

به گزارش رصد ورزشی: شجاع خلیل زاده مدافع الریان و سابق باشگاه پرسپولیس زمانی که تیم ملی تحت هدایت کارلوس کی‌روش بود با وجود بازی‌های خوبی که انجام می‌داد، مدت‌ها در حسرت پوشیدن پیراهن تیم ملی بود ولی بعد از جدایی این مربی پرتغالی شرایط برای شجاع تغییر کرد.

نکته مهم اینجا است که داراگان اسکوچیچ هم اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن دارد و تیم ملی هم در 9 بازی اخیرش در 7 بازی گلی دریافت نکرده است. خلیل‌زاده که حالا همراه با محمدحسین کنعانی‌زادگان، زوج قابل اطمینانی را در قلب خط دفاع تشکیل داده‌اند در خصوص شرایط تیم ملی و مسائل مختلف دیگر با همشهری ورزشی صحبت کرده است. صحبت‌های خلیل‌زاده را می‌خوانید.

بازی با عراق چطور بود؟

طبق معمول این بازی برای ایران یک مسابقه سخت و حساس بود چون بازی با عراق معمولا یک مسابقه حیثیتی است و حتی مسئولان هم به این بازی حساس هستند. خدا را شکر که با انجام یک بازی منطقی توانستیم سه امتیاز با ارزش بگیریم. من  معتقدم که این بهترین بازی تیم ملی برابر عراق در چند سال گذشته بود و ما یک فوتبال حساب شده را به نمایش گذاشتیم.

تو خیلی دیر به تیم ملی آمدی و مهره فیکس شدی.حسرتی نداری؟

چرا وقتی حقم خورده شد نباید حسرت بخورم؟ در پاسپورت من ویزای برزیل خورد و این حق من بود که به جام جهانی بروم ولی کی‌روش سر لجبازی با آقای کرانچار و سپاهان در نهایت مرا خط زد. من هیچ وقت علیه تیم ملی صحبت نکردم و قسم می‌خورم که اگر الان هم در تیم ملی نباشم برای ایران آرزوی موفقیت دارم چون اگر تیم ملی موفق باشد، پرچم ایران بالا می‌رود. الان هم خدا را شکر می‌کنم که در خدمت ملی هستم و باتمام توان بازی می‌کنم. تا زمانی که مثمرثمر باشم در خدمت تیم ملی خواهم بود و اگر هم سرمربی تیم ملی احساس کند که به درد این تیم نمی‌خورم قطعا برای موفقیت تیم ملی دعا می کنم.

بعد از رفتن کی‌روش تصور خیلی‌ها این بود که تیم ملی دیگر تا چند سال نمی‌تواند از لحاظ نتیجه گیری آمار خوبی داشته باشد ولی به نظر می رسد خیلی از پیش بینی‌ها تغییر کرده است؟

من کاری به گذشته ندارم و در حال حاضر با اسکوچیچ کار می‌کنم که او برای تیم ملی زحمت می‌کشد و امیدوارم این روند موفقیت آمیز ادامه داشته باشد. خیلی‌ها تصور می‌کنند یک مربی برای موفقیت حتما باید اسم و رسم داشته باشد ولی من چنین نظری ندارم و مهم این است که یک مربی کیفیت فنی خوبی داشته باشد. مورینیو هم اسم و رسمی نداشت ولی دیدید که چگونه در فوتبال موفق شد. البته باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم.

چه موضوعی؟

قبل از اینکه تیم ملی به بحرین برود خیلی‌ها منتظر برکناری اسکوچیچ بودند ولی من آن زمان به موفقیت تیم ملی ایمان داشتم و دیدید که نتایج خوبی گرفتیم. متاسفانه برخی از رسانه‌ها می‌خواهند از برخی افراد کورکورانه حمایت کنند که به نظر من این درست نیست. من باید از زحمات آقای اسکوچیچ تشکر کنم همچنین وحید هاشمیان و کریم باقری. از دیگر مربیان تیم ملی هم که در کنار اسکوچیچ هستند کمال تشکر را دارم و آنها واقعا انسان های خوبی هستند.

کار کردن با اسکوچیچ چطور است؟

همه بازیکنان رابطه بسیار خوبی با این مربی دارند و با اسکوچیچ احساس راحتی می کنند. من با مربیان خارجی زیادی کار کردم ولی در مورد دراگان باید بگویم که او یک انسان بسیار مثبت و توانمند است و عملکردش در تیم ملی نیز همه چیز را نشان می دهد.

به نظر تو ما به جام جهانی صعود می کنیم؟

نباید در این مورد سوالی مطرح شود و یا با شک و تردید  صحبت کنیم. ما باید به جام جهانی صعود کنیم چون حقمان است. من باید یک تشکر ویژه از آقای عزیزی خادم داشته باشم که به صورت ویژه تلاش می کند که تیم ملی شرایط خوبی داشته باشد. امیدوارم بازیکنان مصدوم هم هر چه زودتر به تیم ملی برگردند.

بعد از جدایی از پرسپولیس برخی از هواداران این تیم برخورد خوبی با تو نداشتند ولی خیلی از هواداران هم اعتقاد داشتند که حق داشتی برای آینده تصمیم بگیری. در این مورد چه صحبتی داری؟

فقط این را بگویم که هیچ کس به اندازه من فحش نخورد و بی احترامی نشنید. من 4 سال با کمترین قرارداد برای پرسپولیس بازی کردم و همه قراردادشان از من بیشتر بود و حاضرم این موضوع را ثابت کنم. من فقط یک سال از پول حرف زدم و از  لحاظ بعضی‌ها تبدیل به بازیکن بی غیرت شدم. البته حساب هواداران واقعی پرسپولیس از همه جدا است و آنها می‌توانند تشخیص دهند که چه کسی واقعا برای تیم زحمت کشیده است.

به نظر می رسد از توهین‌هایی که به تو شده خیلی ناراحتی؟

زیاد دوست ندارم به این چیزها فکر کنم و مقصر اصلی را رسول پناه می‌دانم و حتی علیرضا بیرانوند هم در برنامه تلویزیونی گفت که او به این باشگاه آماده تا پرسپولیس را نابود کند. خیلی‌ها این بحث را مطرح می کنند که من قرارداد داشتم ولی چرا کسی به این توجه نمی‌کند که چهار سال کمترین پول را گرفتم و این برای من سخت است که یک بازیکن تازه وارد بیاید و دو برابر من پول بگیرد و من هم ساکت باشم. چرا زمانی که اولین نفر قراردادم را تمدید می‌کردم خیلی‌ها به به و چه چه می‌کردند ولی وقتی خواستم جدا شوم و از مشکلات و آینده‌ام حرف زدم یک نفر پشت سر من نایستاد؟ خیلی از فحاشی‌ها ناراحتم کردم ولی من تا جایی که توانستم زحمت کشیدم. من می توانستم قبل از بازی‌های آسیایی بروم ولی این کار را نکردم، نمی‌خواهم بگویم در رفتن به فینال آسیایی سهم داشتم ولی به هرحال یک مقدار که نقش داشتم.

آیا یک روز به پرسپولیس برمیگردی؟

چرا برنگردم؟ من به این کاری ندارم که چه کسانی فحش دادند و توهین کردند چون آنها شخصیت خودشان را نشان دادند. من پرسپولیسی هستم و آنجا خانه من است. من از روز اول هوادار پرسپولیس بودم و حالا هم که در این تیم نیستم باز هم برای آنها بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. طبیعتا من هم بخشی از تاریخ پرسپولیس هستم و یک روز به این تیم برمی‌گردم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ekary