پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/22 11:31
کد خبر: 13915

جدایی بیرانوند از تیم جدیدش قطعی شد؟

علیرضا بیرانوند همچنان در تیمش نیمکت‌نشین است.

فوتبال تلخی زیاد دارد. یک دسته مهم و قابل توجه از تلخی‎های موجود در فوتبال این است که یک بازیکن و یا اصلا یک ستاره در مدت زمان کوتاهی از بهترین موقعیت، به جایی برسد که آرزو داشته باشد حداقل در فهرست 18 نفره تیمش قرار بگیرد و یا اینکه بر روی سکوها تبعید نشود. این شرایطی است که اکنون علیرضا بیرانوند آن را در بلژیک تجربه می‎کند، سنگربانی که انتقالی پر سر و صدا به آنتورپ بلژیک داشت و نتوانست آنطور که دلش می‎خواهد و البته هواداران دلشان می‎خواست به کار خود در پرسپولیس پایان دهد. جدایی او توام با یک دعوای حقوقی و یک دلخوری بزرگ بود. 

 

01498387


به هر حال ستاره این چند فصل اخیر اکنون در شرایطی قرار دارد که برای رسیدن به فهرست 18 نفره تیمش لحظه‎شماری می‎کند. در ابتدای حضور در بلژیک مصدومیت گریبانگیر او شد و سپس بعد از مدتی به این نتیجه رسید دستیابی به دروازه تیم جدیدش آنطور که تصور می‌کرد راحت و ساده نیست. 


هنوز سرمربی تیم آنتورپ بلژیک بنا به دلایل متعددی به این نتیجه نهایی نرسیده که او می‎تواند شماره یک تیم باشد و بهتر است همان ژان بوته فرانسوی درون دروازه قرار بگیرد. البته بوته هم ابتدای همین فصل نمایش چندان مطمئنی از خود نشان نداد و گل‌های بدی دریافت کرد و همین بیشتر باعث ناراحتی بیرانوند شده است. واقعا او نمی‎توانست عملکرد بهتری نسبت به ژان بوته داشته باشد؟ او واقعا روی نیمکت چه می‎کند؟

 

نیمه خالی لیوان
سایت «وال‎فوت» بلژیک در مطلبی راجع به عملکرد کنونی آنتورپ در لیگ این فصل نگاهی یک خطی هم به وضعیت بیرانوند انداخت و نوشت که او شاید زودتر از موعد ممکن از آنتورپ جدا شود. این پیش‎بینی خیلی بی‎رحمانه و غم‎انگیز است؛ آن هم برای گلری که تا همین فصل گذشته ستاره محبوب تیم ملی و پرسپولیس بود و تا مرز کسب عنوان برترین بازیکن آسیا هم پیش رفت.


با ادامه روند کنونی، روزهای بدی پیش روی بیرانوند قرار دارد؛ ادامه نیمکت‌نشینی و سکونشینی در آنتورپ، خارج شدن از لیست، قرار گرفتن در لیست مازاد و در بهترین حالت ممکن انتقال قرضی به یک تیم بلژیکی دیگر و از همه بدتر از دست دادن شماره یک تیم ملی فوتبال ایران. آن هم در شرایطی که امیر عابدزاده در پرتغال و حامد لک در پرسپولیس خوش می‎درخشند و دل هواداران را به دست آورده‎اند و حسابی هم نظر اسکوچیچ سرمربی ایران را به خود جذب کرده‌اند. اما باید روی دیگر سکه را هم نگاه کرد و یا به عبارت دیگر فقط نیمه خالی لیوان را ندید. 

 

 

نیمه پر لیوان
بر خلاف پیش‌بینی ناامید کننده سایت «وال‌فوت» بلژیک می‌توان پیش‌بینی‌های بهتری هم نسبت به آینده بهترین دروازه‌بان ایران در سال‌های اخیر داشت. گرفتن شماره یک از ژان بوته، رسیدن به دروازه تیم، درخشش در ترکیب و دریافت تحسین و تمجید از سوی کارشناسان و مربیان و به خصوص سرمربی این تیم یعنی ایوان لکو. در نهایت هم دریافت پیشنهادات چشمگیر از تیم‎های بزرگ و لیگ‎های بهتر و البته حفظ موقعیت خودش در تیم ملی فوتبال ایران به عنوان شماره یک. 


بیرانوند نشان داده که در موقعیت‎هایی سخت می‎تواند هم بدرخشد و هم دل میلیون‎ها نفر را به دست بیاورد، نمونه‎اش پنالتی مهمی که رونالدو زد و او مهارش کرد. مرد شماره یک سابق پرسپولیس هنوز نسبت به روزهایی بدی که تا امروز در بلژیک داشته واکنش خاصی نداشته است. 


مانعی به نام بوته
ژان بوته سرسخت‎تر از این حرف‎هاست که بخواهد موقعیت عالی خودش را تقدیم بیرانوند کند. او گل‎های بدی در اوایل فصل خورد اما به تدریج خودش را پیدا کرد.  ایوان لکو سرمربی آنتورپ در مصاحبه با وب‎سایت «ان آر تن» دیگر رسانه بلژیکی در پاسخ به این سوال که کدام دروازه‎بان خود را ترجیح می‎دهد گفته بود: بهترین و آماده‌ترین دروازه‌بان در هر بازی به میدان خواهد رفت.


او همچنین تاکید کرد: هر دو دروازه‎بان در یک سطح و به همان اندازه با تجربه هستند. آنها باید تلاش بیشتری از خود نشان بدهند. 
از این جملات اخیر لکو می‎توان این را برداشت کرد که او هیچ تفاوتی بین دو دروازه‎بان تیمش قائل نیست و اصلا هم به این کار ندارد بیرانوند با تیم سابقش پرسپولیس چند فصل پشت سر هم قهرمان لیگ برتر شده و به فینال آسیا هم رسیده. حتی به این هم کاری ندارد بیرانوند در چند فصل اخیر برترین دروازه‎بان لیگ ایران بوده. او فعلا بین ژان بوته و بیرانوند تمایزی قائل نیست و فقط برای تلاش آنها و میزان آماده بودشان ارزش قائل است. 

 

AndroidOnlineNewsImage (2)

 

پایان زودهنگام؟
حال باید به یک سوال تکراری برگردیم. کار بیرانوند زودتر از آنچه که تصور کنیم در آنتورپ به پایان می‌رسد و به یک تیم دیگر می‌رود؟ پیش‌بینی آن سایت بلژیکی را چقدر باید جدی بگیریم؟ بیرانوند قطعا متوجه شرایط خود در بلژیک هست و قطعا تلاش خود را بیشتر خواهد کرد. اما نکته بسیار مهم این است که ژان بوته هم بیکار نمی‌نشیند. او حاضر نیست به همین سادگی اعتماد لکو را نسبت به خود از دست بدهد. 


بیرانوند در میان لژیونرهای کنونی فوتبال ایران سخت‌ترین کار ممکن را پیش روی خود می بیند، شرایطی که شاید باعث شده او دریافت نکردن بند جنجالی در قراردادش با پرسپولیس را به یاد نیاورد و فعلا فقط بر روی آینده‌اش تمرکز داشته باشد، آینده‌ای که به یک اندازه می‌تواند حامل اتفاقات خوب و بد باشد.

 

منبع: شریان 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oa8qg