پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/16 11:11
کد خبر: 13752

نتیجه بازی پرسپولیس و سایپا امروز 16 مهر

تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه نخست بازی با سایپا در هفته اول لیگ برتر فوتبال با نتیجه تساوی به کار خود پایان داد.

هفته نخست از بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶:۳۰ امروز جمعه با انجام دو بازی آغاز شد. در یکی از این بازی‌ها تیم پرسپولیس در ورزشگاه شهید دستگردی به مصاف سایپا رفت که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این مسابقه که با قضاوت حسن اکرمی برگزار شد، کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس در دقیقه ۷۹ با دریافت دومین کارت زرد، از زمین اخراج شد.

پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی بازی را با ترکیب حامد لک، محمدحسین کنعانی، سیدجلال حسینی، سعید آقایی، مهدی شیری، احمد نورالهی (۷۵ - میلاد سرلک) کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (۶۶ - آرمان رمضانی) آغاز کرد.

عیسی آل کثیر به دلیل محرومیت از سوی کنفدراسیون آسیا در این بازی حضور نداشت. سیامک نعمتی هم که تست کرونایش منفی شده بود، به این بازی نرسید.

این بازی از همان دقیقه اول با حمله تیم سایپا آغاز شد. مجید علیاری با سرعت بالا از سمت چپ دفاع پرسپولیس خود را تا کنار خط رساند و روی غفلت سیدجلال حسینی توپی را به داخل محوطه جریمه سرخپوشان ارسال کرد. این توپ با پای محمدحسین کنعانی زادگان دیگر مدافع پرسپولیس برخورد کرد و به شکل خطرناکی راهی کرنر شد.

در ادامه تیم پرسپولیس دو موقعیت خوب برای گلزنی توسط مهدی عبدی به دست آورد. این بازیکن در دقیقه ۹ در حالت تک به تک با محمدحسین اکبرمنادی دروازه بان سایپا قرار گرفت که منادی توپ را دفع کرد. در دقیقه ۲۳ هم شوت عبدی در محوطه جریمه سایپا قدرت چندانی نداشت و توسط منادی مهار شد.

حامد لک دروازه بان پرسپولیس که در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بسیار خوبی داشت، در دقیقه ۳۰ در حالی که قصد داشت توپ را با پایش مهار کند، دچار اشتباه شد و در حالی که مجید علیاری بازیکن سایپا برای گل کردن این موقعیت تکل زده بود، به سرعت توپ را از روی خط دروازه دور کرد.

احسان پهلوان دیگر بازیکن پرسپولیس هم می‌توانست در دقیقه ۳۶ با یک شوت سنگین دروازه حریف را باز کند که بازهم منادی مانع گل خوردن نارنجی پوشان سایپا شد.

در حالی که بازی رو به اتمام بود و در دقیقه ۳+۴۵ مهدی عبدی در میان اشتباهات مدافعان سایپا خطرناک‌ترین موقعیت پرسپولیس را خلق کرد و توپ را به تیرک دروازه سایپا زد. سرخپوشان از توپ برگشتی هم نتوانستند استفاده کنند تا نیمه نخست با همان نتیجه تساوی بدون گل تمام شود.

سایپا در دقایق پایانی نیمه نخست دو تعویض اجباری داشت و حسین ماهینی و مجید علیاری به دلیل مصدومیت به ترتیب جای خود را به امیر دره و محمدرضا سلیمانی دادند.

پرسپولیس و سایپا نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند و بازی جذابی را به نمایش گذاشتند. محمدحسین کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس در دقیقه ۴۸ دروازه سایپا را تا آستانه باز شدن پیش برد اما منادی بازهم در نقش ناجی سایپا ظاهر شد و توپ کنعانی زادگان را دفع کرد.

در دقیقه ۵۰ بازیکنان سایپا کرنری را روی دروازه پرسپولیس ارسال کردند و در شرایط به هم ریختگی مدافعان سرخپوش می‌توانستند توپی را وارد دروازه این تیم کنند اما ضربه آنها راهی اوت شد.

در حالی که سایپا در خط حمله سرعتی و خطرناک نشان می‌داد، تیم پرسپولیس یک بار دیگر توسط کمال کامیابی نیا دروازه سایپا را تهدید کرد اما شوت این هافبک هم با اختلاف کم از بالای دروازه به اوت رفت.

گل محمدی برای تقویت قوای تهاجمی تیمش آرمان رمضانی را به جای مهدی عبدی وارد زمین کرد. در ادامه میلاد سرلک جای احمد نورالهی را گرفت؛ با این حال سرخپوشان ۱۱ دقیقه پایانی را با یک بازیکن کمتر بازی کردند. کمال کامیابی نیا در دقیقه ۷۹ با دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد.

سایپا در دقیقه ۸۲ روی اشتباه میلاد سرلک صاحب یک ضد حمله شد ولی واکنش حامد لک اجازه نداد شاگردان ابراهیم صادقی به گل برسند.

پرسپولیس باوجود اینکه یک بازیکن کمتر داشت تا دقایق پایانی برای پیروزی تلاش کرد. در دقیقه ۸۶ میلاد سرلک شوت سنگینی به سمت دروازه سایپا زد ولی اکبرمنادی بازهم در این صحنه نفر اول بود و توپ را به کرنر فرستاد تا بازی با نتیجه تساوی بدون گل تمام شود.

 

منبع: مهر

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39yzw4