پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/03 14:54
کد خبر: 10914

پرسپولیس بر بام فوتبال ایران با عدد چهار!

احتمالا مهمتر از قهرمانی برای هواداران پرسپولیس، تغییر پروفایل آنهاست که نماد چهار اکنون در آن به شکل قرمز در آمده؛ اتفاقی شاید به معنای پایان یک کری چندین ساله.

 

 سیزدهمین قهرمانی در لیگ سراسری، ششمین قهرمانی لیگ برتر و چهارمین قهرمانی متوالی؛ این اتفاقی است تاریخی که برای اولین بار در فوتبال ایران رخ می‌دهد و پرسپولیس را صاحب رکوردی جدید در لیگ ایران می‌کند. حالا آن ها با قاطعیت بیشتری پرافتخارترین تیم ایران هستند و به تنهایی بیشترین میزان جام در لیگ برتر را کسب کرده اند و همچنین برای اولین بار چهار جام متوالی را بالای سر می‌برند.

شاگردان یحیی گل محمدی قهرمانی لیگ نوزدهم را در زمین نفت مسجدسلیمان قطعی کردند. جایی که علی علیپور و مهدی عبدی دو گل زدند تا نامشان در تاریخ باشگاه پرسپولیس به عنوان گلزنان پوکر قهرمانی ثبت شود و بی تردید نسل های آینده باشگاه پرسپولیس از آن ها به عنوان تاریخ‌سازان این باشگاه یاد خواهند کرد.

یحیی گل محمدی هم اولین جام خود با پرسپولیس را به دست می‌آورد. تیم او در دهمین بازی خود به امتیاز 28 رسید تا با میانگین 2.8 امتیاز در هر بازی، آماری فوق العاده را رقم بزند. اگرچه یحیی تیم را در صدر جدول تحویل گرفت اما بی تردید اگر تدبیر و درایت او نبود، سرخ ها موفق به مسجل کردن قهرمانی در فاصله 4 هفته تا پایان نمی‌شدند.

حالا سرخ ها در انتظار جام قهرمانی هستند؛ جامی که سیدجلال حسینی بالای سر خواهد برد و طعنه آمیز این که جام جدید لیگ خلیج فارس را هیچ بازیکنی غیر از پرسپولیسی ها بالای سر نبرده اند و باید دید در سال آینده موفق به این کار خواهند شد یا نه؟

قهرمانی در لیگ شانزدهم و رقابت با استقلال و تراکتور برای سرخ ها دلچسب بود، فتح هفدهمین دوره لیگ برتر باکمترین میزان دردسر هم ارزش خاص خود را داشت، کسب جام در فصل گذشته هم هت تریک قهرمانی را به همراه آورد اما چهارمین قهرمانی متوالی، افتخاری است که شاید برای هر پرسپولیسی بیشترین میزان اهمیت را داشته باشد. بی تردید در تاریخ معاصر این باشگاه دربی 82 و پیروزی پرگل، یکی از اتفاقات مهم بود اما حالا این عدد 4 بالاتر از تمام افتخارات این باشگاه قرار می‌گیرد و اهمیتش برای بازیکنان هم به قدری است که هفته گذشته 4 انگشت خود را بالا بردند و در اینستاگرام آن را با هواداران خود به اشتراک گذاشتند.

پرسپولیسی این قهرمانی را مرهون تلاش بازیکنان خود و دو کادرفنی این فصل هستند اما شکی نیست که هر کدام از هواداران که اکنون جشن قهرمانی را برپا کرده اند، به یاد برانکو ایوانکوویچ نیز خواهند بود. کسی که پرسپولیس را دوباره به تیمی مدعی تبدیل کرد و آن ها را در جایگاهی قرار داد که به چیزی غیر از پیروزی نیاندیشند. شاید برای خیلی ها بردهای یک گله یا با اختلاف یک گل از سوی پرسپولیسی ها کم ارزش باشد اما این نشان می‌دهد که آن ها به برد عادت کرده اند؛ برد بدون بازیکنان اصلی، پیروزی در زمین هر حریفی و غلبه سیری ناپذیر بر هر حریفی بدون ایجاد کمترین غرور.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3novo4