پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/29 02:57
در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صوت گرفت؛
کد خبر: 21234

تأسیس کمیته حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش‌بنیان قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و نقش‌آفرینی جزیره در تحقق شعار سال، دستور تأسیس کمیته حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش‌بنیان را صادر کرد.

به‌منظور اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین"، کمیته حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش‌بنیان قشم با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه و متشکل از اعضای فعال حوزه دانش و فن جزیره تشکیل شد.

هدف اصلی از تشکیل این ستاد توسط افشار فتح الهی، نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری این منطقه آزاد در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی در عرصه ملی براساس سیاست‌گذاری‌های دولت مردمی است.

حضور فعال و منسجم، همفکری و همکاری و استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان و فعالان علمی و اقتصادی به منظور کمک به رشد و ارتقاء فعالیت واحدهای تولیدی و اقتصادی دانش بنیان توأم با افزایش میزان اشتغالزایی جوانان در سطح جزیره، از موضوعات مورد تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای تشکیل این کمیته است.

این ستاد متشکل از اعضای نخبه و شخصیت‌های علمی جزیره به همراه مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیانی است که سال‌هاست در این حوزه در قشم فعالیت داشته و دارای تجربه هستند  و محمد شریف رنجبر، رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم به عنوان دبیر و کمال بیرامیان، مدیر مرکز بین المللی رشد قشم نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی این کمیته انتخاب شده اند.

دستور کار اصلی اعضای این ستاد، احصا مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور، کمک به تسهیل فرآیندهای کاری باهدف رونق تولید و اشتغال در جزیره، کمک به تولید محصول و روان‌سازی چرخه ورود محصولات دانش‌بنیان به بازار مصرف خواهد بود و پارک زیست فناوری خلیج فارس به عنوان مرکز فعالیت این ستاد انتخاب شده است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5rbk