پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/28 08:10
کد خبر: 21174

واریز سود سنواتی بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار از طریق سجام

مدیر سیستم های تسویه و پرداخت سمات اعلام کرد : سود سنواتی ۳۷ شرکت تا پایان هفته گذشته به حساب بانکی بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز شد.

حسین قشمی مدیر سیستم های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته، سود سنواتی 2 میلیون و 767 هزار سهامدار از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب بانکی سهامداران پرداخت شده است.

اسامی شرکت های واریز کننده سود سنواتی

وی در ادامه اظهار داشت: شرکت های «گروه دارویی برکت، شرکت بهنوش ایران، گروه دارویی البرز(گروه سرمایه‌گذاری البرز)، بانک دی، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه اصفهان، پترو صنعت گامرون، تولید نیروی برق دماوند، شفا دارو، سرمایه‌گذاری ساختمان نوین، بانک سینا، گروه توسعه هنر ایران و غلتک سازان سپاهان» از 10 خرداد تا 28 خرداد ماه سال جاری سود سنواتی خود را به حساب سهامدارانشان واریز کرده اند.

قشمی در ادامه افزود : شرکت های «سرمایه‌گذاری پردیس (سهام و حق تقدم استفاده نشده)، بیمه حکمت صبا، بیمه نوین، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی(حق تقدم استفاده نشده)، سیمان درود، بورس انرژی، سرمایه‌گذاری خوارزمی، داروسازی فارابی(حق تقدم استفاده نشده)، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، فولاد آلیاژی ایران، کشتیرانی دریای خزر، بانک کارآفرین، سرمایه‌گذاری بوعلی، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، پست بانک، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، تامین سرمایه بانک ملت (حق تقدم استفاده نشده)، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، جنرال مکانیک و بانک ملت» نیز از ابتدای سال جاری تا به امروز مطالبات سنواتی صاحبان سهام خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کرده اند.

 سامانه سجام چیست؟

 گفتنی است سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

 بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

 سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 

روابط عمومی سمات


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qxng