پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/25 01:53
کد خبر: 20989

همگامی افق کوروش با تغییر ذائقه مشتریان

با توجه به گسترش همکاری افق کوروش با اپلیکشین‌های فروش اینترنتی کالا به عنوان سیاست اصلی این شرکت در سال 1401 ، و از آنجایی که افق کوروش در خرید حضوری و فیزیکی توانسته است به رتبه نخست فروشگاه‌های زنجیره‌ای دست یابد، به نظر می رسد در زمینه فروش اینترنتی و غیر حضوری نیز بتواند چنین رتبه ای را در آینده کسب نماید.

امروزه با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور، سیستم توزیع کالا با دگرگونی‌های زیادی روبرو شده و به نوعی الگوی خرید مردم نیز تغییر پیدا کرده است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای با در اختیار داشتن شعب بسیار زیاد، تمامی مایحتاج ضروری و روزمره مردم را گرد هم آورده‌اند.

 در این رابطه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور و متعلق به بخش خصوصی، در رویکرد جدید خود قصد دارد، بعد از اینکه با گسترش شعب خود در سراسر کشور به صورت فیزیکی اقدام کرده، دسترسی سهل‌تر و متنوع‌تری را برای مشتریان خود فراهم کند، تا بتواند به سهم خود از بازار بیفزاید.

 تنوع در دسترسی مشتریان به خدمات

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با توجه به موقعیتی که در صنعت خرده فروشی در کشور برخوردار است، توانسته بیشترین سهم از بازار خرده فرده فروشی را در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای به خود اختصاص دهد، در این رابطه افق کوروش با دارا بودن بیش از 3 هزار شعبه در سراسر کشور، توانسته از بعد فیزیکی رشد خوبی را داشته باشد و بیشترین حجم بازار را به خود اختصاص دهد.

با شیوع‌ همه‌گیری ویروس کرونا که باعث تغییرات زیادی در زندگی روزمره مردم شد، خرید اینترنتی و غیر حضوری از جمله تغییراتی بود که در سبک زندگی بسیار از مردم از جمله قشر جوان و متوسط رخ داد.

 حال به تبع این موضوع، افق کوروش دارای امکانات مناسبی برای توسعه فروش غیر حضوری و اینترنتی نیز است، که اپلیکیشن "اُکالا" در این زمینه توانسته سهم مناسبی را در بین اپلیکیشن‌های فروش اینترنتی کالا از آن خود کند، اما با توجه به رویکردهای افق کوروش، که از یک طرف به راحتی و رفاه مشتری خود احترام می‌گذارد و از سوی دیگر نیز به فکر توسعه فروش غیرحضوری در صنعت خرده فروشی است، با سایر اپلیکیشن‌های فروش اینترنتی که در این عرصه نیز فعال هستند، در حال همکاری است.

 که این مسئله یک بازی دو سر برد هم برای افق کوروش و هم اپلیکشین‌های فروش و هم مشتریان محسوب می‌شود، زیرا مردم در این رابطه می‌توانند خدمات با کیفیت‌تری را در یک فضای رقابتی دریافت کنند و از سوی دیگر اقلامی که در افق کوروش به فروش می‌رسد، در بستر و گستره بزرگتری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

با توجه به همکاری افق کوروش با اپلیکشین‌های فروش اینترنتی کالا که امروزه نیز در حال گسترش هستند، سیاست تنوع در دسترسی مشتریان به خدمات، که سیاست اصلی افق کوروش در سال 1401 نیز محقق خواهد شد و همانطور که در خرید حضوری و فیزیکی افق کوروش در رتبه نخست فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار دارد، به نظر می رسد در زمینه فروش اینترنتی و غیر حضوری نیز چنین رتبه ای را در آینده کسب خواهد کرد.

به بیان دیگر اگرچه افق کوروش به دلیل گستردگی شعبات خود در تمامی شهرهای کشور در دسترس و نزدیکی مشتریان خود قرار دارد، اما با توجه به گسترش فناوری و به تبع آن گرایش مشتریان به خرید اینترنتی، این شرکت بر آن است تا با هدف احترام به سلیقه و ذائقه مردم و مشتریان و جلوگیری از انحصار، در کنار اپلیکیشن "اُکالا" به عنوان اپلیکیشن اختصاصی فروش اینترنتی افق‌کوروش و "تارا" به عنوان درگاه پرداخت اینترنتی گروه صنعتی گلرنگ، امکان بهره‌مندی مردم و مشتریان را از خدمات شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از طریق دیگر اپلیکیشن‌های موجود در کشور فراهم کند.

 

تیتر20


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qabon