جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/24 06:50
کد خبر: 20951

صنایع دستی، نقش عمده ای در حفظ فرهنگ و روح یک ملت دارد

طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی به فعالین این عرصه در کشورگفت: صنایع دستی، نقش عمده ای در حفظ فرهنگ و روح یک ملت دارد.

شهرکی گفت: در «روز جهانی صنایع دستی» دهم ژوئن، فرصت مناسبی فراهم آمده است که به بخشی از غنای فرهنگی و تاریخی مردم استان سیستان و بلوچستان اشاره نمایم، صنعتگران و سازندگان صنایع دستی با خلاقیت نشات گرفته از روح خود دست آفرینه های خلق می کنند که باورها و سنت ها در دل آن نهفته و درخشش آن ها در دست سازه هایشان متجلی است.

وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار ازگذشته در کنار حمایت های ورزشکاران، هنرمندان و دیگر قشرها طرح حمایت از صنعتگران سیستان و بلوچستان را در برنامه خود قرار داده است تا بتواند علاوه بر ایجاد زمینه برای فروش محصولات، آموزش های لازم را به آنان بدهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای شاغلان صنایع دستی گفت: این کارگاه‌های آموزشی با هدف افزایش سطح آگاهی، توانمندسازی و به روزرسانی دانش شاغلین صنایع دستی به منظور رشد، بهبود کسب و کار هنرمندان و صنعتگران هنرهای سنتی و صنایع برگزار شده است.

طاهره شهرکی تشکیل این دوره ها و انجام آموزش های لازم برای شاغلین صنایع دستی را موجب رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی، بازاریابی و فروش صنایع دستی دانست و همچنین گفت: این سازمان در راستای حفظ و ترویج صنایع دستی بومی به منظور آشنایی و علاقه‌مند کردن اقشار مختلف کشور با موضوعات مختلف فرهنگی این منطقه و رابطه آن با گردشگری نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی ت درولید محور اقدام کرده است.

معاون‌ فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، صنایع دستی را حاصل روح و دستاورد هنرهای نسل ها که ارتباط فرهنگی در میان جوامع پدید می‌آورد دانست و حمایت از صنعتگران را از اهم برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار در تحقق مسئولیت های اجتماعی این سازمان برشمرد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488xrw